Νέα μοντέλα

Υβριδικό coupe

Να λοιπόν που η Honda αποκάλυψε το πολυαναμενόμενο CR-Z σε παγκόσμια πρεμιέρα στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου των Η.Π.Α. στο Ντιτρόιτ. Πρόκειται για ένα ακόμα μοντέλο με οικολογικό προσανατολισμό (υβριδικό σύστημα κίνησης) χρησιμοποιώντας συνδυασμό κινητήρα βενζίνης με ηλεκτρικό μοτέρ.

Το Honda CR-Z δημιουργεί νέα δεδομένα στην αντίληψη για τα υβριδικά μοντέλα.

Να λοιπόν που η Honda αποκάλυψε το πολυαναμενόμενο CR-Z σε παγκόσμια πρεμιέρα στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου των Η.Π.Α. στο Ντιτρόιτ. Πρόκειται για ένα ακόμα μοντέλο με οικολογικό προσανατολισμό (υβριδικό σύστημα κίνησης) χρησιμοποιώντας συνδυασμό κινητήρα βενζίνης με ηλεκτρικό μοτέρ.

Το νέο coupe δημιουργεί νέα δεδομένα στις υπάρχουσες αντιλήψεις για τα υβριδικά μοντέλα, τα οποία είχαμε συνηθίσει να έχουν οικογενειακό ή SUV στυλ (Honda Civic, Honda Insight, Toyota Prius, Lexus RX450h). Οσον αφορά το παρουσιαστικό, το CR-Z βασίζεται σε μία φιλοσοφία σφηνοειδούς σχεδίασης «one-motion wedge», ενώ διατηρεί ορισμένα στοιχεία στυλιστικής ταυτότητας της Honda, όπως το διαιρούμενο πίσω παρμπρίζ και η αεροδυναμική, χαμηλή γραμμή οροφής.

Πέραν αυτών, για πρώτη φορά, από το αρχικό υβριδικό Insight του 1999, η Honda τοποθετεί στο νέο CR-Z ένα συμβατικό μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων που συνδυάζεται με ένα βενζινο-ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Κι αυτό έγινε εφικτό χάρη στην ευελιξία του παράλληλου υβριδικού συστήματος ΙΜΑ, το οποίο γνωρίζουμε ήδη από το νέο Insight που κυκλοφορεί από πέρυσι και στην Ελλάδα. Αυτό το μηχανικό κιβώτιο λοιπόν, συνδυάζεται με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1.5 lt, που είναι νέος για την Ευρώπη.

Στην ευστροφία του έρχονται να προστεθούν τα 78 Nm της ροπής του ηλεκτροκινητήρα των 14 hp, ο οποίος τοποθετείται μεταξύ κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων. Συνδυαζόμενο, το παράλληλο υβριδικό σύστημα ΙΜΑ παρέχει συνολική ισχύ 124 hp και ροπή 174 Nm, ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα περιορίζονται στα 117 γρ./χλμ. Επίσης, ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει μία ασυνήθιστα επίπεδη καμπύλη ροπής, με τη μέγιστη τιμή να επιτυγχάνεται στις 1500 σ.α.λ., ασυνήθιστα χαμηλά για ένα μοντέλο και με ατμοσφαιρικό κινητήρα.

Κι ακόμη, το CR-Z, εφοδιάζεται με το 3-Mode Drive System, που έχει και το Insight, και που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης, μεταβάλλοντας την απόκριση του γκαζιού, του τιμονιού, του χρόνου σβησίματος στο ρελαντί και του ελέγχου κλιματισμού. Με αυτές τις επιλογές, ο οδηγός είτε κινείται πιο σπορ, είτε πιο οικολογικά, είτε βρίσκει τη χρυσή τομή λειτουργίας. Η ευρωπαϊκή έκδοση του CR-Z θα κάνει ντεμπούτο στη Διεθνή Εκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης 2010 το Μάρτιο.

Εν συντομία…

Σε αποκλειστικότητα, η ευρωπαϊκή έκδοση του CR-Z έχει φώτα ημέρας με οκτώ λυχνίες LED που τονίζουν την κάτω γραμμή των προβολέων. Είναι η πρώτη φορά που τοποθετούνται φώτα ημέρας σε μοντέλο παραγωγής της Honda και μαζί με τους εμπρός προβολείς ομίχλης δημιουργούν ένα εξατομικευμένο, ευρωπαϊκών προδιαγραφών CR-Z.

Σχετικά με την πλατφόρμα, προκειμένου να περιοριστούν τα έξοδα, μοιράζεται μερικά εξαρτήματα με το Insight, αλλά το μεταξόνιο, το μετατρόχιο και οι ρυθμίσεις της ανάρτησης είναι ειδικά επιλεγμένες για το νέο υβριδικό. Για παράδειγμα, χρησιμοποιήθηκαν γόνατα McPherson από σφυρήλατο αλουμίνιο για μείωση του βάρους και αύξηση της αντοχής, σε σχέση με τα αντίστοιχα από το πρεσαριστό ατσάλι του Insight.

Το CR-Z έχει μικρότερο μεταξόνιο κατά 11,5 εκ., μικρότερο μήκος κατά 29,5 εκ. και λιγότερο βάρος κατά 44 κιλά από το Insight.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x