Ονειρώδες, πανίσχυρο και περιβαλλοντικά συμβατό το πρωτότυπο Peugeot SR1.
Η Peugeot εισέρχεται όχι απλά σε μια νέα δεκαετία αλλά δημιουργεί ένα νέο, δικό της κόσμο μοντέλων του μέλλοντος, με πιο ισχυρό χαρακτήρα και περιβαλλοντικό προσανατολισμό. Αλλωστε η Peugeot στην πρόσφατη παγκόσμια συνδιάσκεψη της Κοπεγχάγης για το κλίμα, έδειξε μέρος των προθέσεών της με υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Το πώς αντιλαμβάνεται το μέλλον, θα το παρουσιάσει επίσημα και στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης στις αρχές του Μάρτη, μέσω του πρωτότυπου μοντέλου SR1. Με την εν γένει φυσιογνωμία του, τη διαμόρφωση των φωτιστικών τεχνολογίας LED, τις εισαγωγές αέρα και τους καθρέπτες στις πόρτες, ειλικρινά δεν θυμίζει Peugeot, αλλά περισσότερο Aston Martin.
Όμως το SR1 έχει τις δικές του πινελιές, όπως τη σκληρή αναδιπλούμενη οροφή που μετατρέπει το θαυμάσιο Coupe σε ονειρώδες Cabriolet. Στο εσωτερικό, κυριαρχούν οι αντιθέσεις. Τη στιγμή που η θέση του οδηγού και όλα τα χειριστήρια έχουν οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, ώστε να εξυπηρετούν απόλυτα το χρήστη του αυτοκινήτου, η πλευρά του συνοδηγού αλλά και του ενός πίσω επιβάτη χαρίζουν άλλη αίσθηση.
Ουσιαστικά το SR1 είναι τριθέσιο με την πίσω θέση κεντρικά τοποθετημένη, ανάμεσα στα δύο μπροστινά καθίσματα, ενώ για καλύτερη πρόσβαση του πίσω επιβάτη μετακινείται μπροστά η κεντρική κονσόλα. Πλημμυρισμένο από τεχνολογία, με φυσικά υλικά από δέρμα και ξύλο, νίκελ και σατινέ χρώμιο, το εσωτερικό δείχνει εξαίσιο να ανυπομονώ να το δω στη Γενεύη.
Ο πίνακας με αναλογικά και ψηφιακά όργανα σε δύο κρυστάλλινους κύκλους, βρίσκεται αρκετά στο βάθος σε τρισδιάστατη απεικόνιση, άλλα χειριστήρια είναι πάνω στην κολόνα του τιμονιού, ενώ στο ταμπλό, πάντα προς την πλευρά του οδηγού, υπάρχει μια μεγάλη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων. Καινοτομία αποτελεί και το αποκλειστικό ρολόι χειρός (!), τοποθετημένο στο ταμπλό, προϊόν συνεργασίας με την Bell&Ross.
Το SR1 είναι προσεγμένο σε κάθε λεπτομέρεια, ώστε να εντυπωσιάσει. Σε αυτό συνεισφέρει η τεχνολογία HYbrid4, η οποία θα εφοδιάζει το μοντέλο Peugeot 3008 που θα παρουσιαστεί το 2011. Αυτή η υβριδική τεχνολογία χρησιμοποιείται και στο SR1. Μπροστά είναι τοποθετημένος ένας turbo βενζινοκινητήρας 1.6 lt ισχύος 218 hp, με ροπή 280 Nm (με υπερπλήρωση γίνονται 300 Nm) ,ο οποίος συνεργάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ που βρίσκεται τοποθετημένο πίσω και αποδίδει 95 hp με ροπή 102 Nm (με υπερπλήρωση φθάνουν τα 178 Nm).
Εν συντομία…
Κινούμενο μόνο ηλεκτρικά στις χαμηλές ταχύτητες, το αυτοκίνητο δεν εκπέμπει καθόλου ρύπους, ενώ όταν εμπλέκεται και ο κινητήρας βενζίνης τότε η μέση κατανάλωση κυμαίνεται μόλις στα 4,9 λίτρα ανά 100 χλμ., εκπέμποντας 119 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα. Συνδυαζόμενοι οι δύο κινητήρες χαρίζουν απόδοση 313 hp, επιτάχυνση 4,7 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα.
Η κίνηση μεταδίδεται και στους 4 τροχούς κι αξίζει να σημειωθεί ότι η γωνία περιστροφής των πίσω τροχών ελέγχεται σύμφωνα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Συνεπώς το SR1 δεν είναι μόνο περιβαλλοντικά συμβατό αλλά προσφέρει δυνατότητες εκτόξευσης της αδρεναλίνης στα ύψη. Εχει ελαφριά αλλά ανθεκτική κατασκευή (1.525 κιλά μαζί με το φορτίο καυσίμου), μονοκόμματο αμάξωμα και σωληνωτό πλαίσιο πάνω στο οποίο στηρίζονται τα μηχανικά μέρη και η ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και ανεξάρτητους άξονες εμπρός και πίσω.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.