Όλα είναι υποκειμενικά. Ετσι και στο αυτοκίνητο όπου οι σχεδιαστές δημιουργούν και λαμβάνοντας υπόψη εκατοντάδες απόψεις πελατών, φθάνουν στο τελικό αποτέλεσμα. Η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο δύσκολη στην επιλογή των υλικών της καμπίνας, αλλά και στα χειριστήρια που θα ικανοποιήσουν όσο το δυνατόν περισσότερους καταναλωτές.
Η Ford, χρησιμοποιώντας το ρομπότ RUTH (Robotized Unit for Tactility & Haptics), βοηθά τους μηχανικούς να τελειοποιούν διάφορα σημεία αφής στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Μάλιστα οι μηχανικοί του ευρωπαϊκού κέντρου έρευνας της Ford στο Άαχεν της Γερμανίας, χρησιμοποιούν το ρομπότ κατά την εξέλιξη του εσωτερικού όλων σχεδόν των σημερινών και μελλοντικών μοντέλων Ford.
Μέσω του RUTH, αξιολογούνται η τριβή, η τραχύτητα, η απαλότητα και η θερμοκρασία στην καμπίνα ενός αυτοκινήτου. Το ρομπότ υποδύεται το ρόλο του οδηγού και αγγίζει εξαρτήματα μέσα σε ένα σχεδιαστικό πρωτότυπο, μιμούμενο συνήθεις συμπεριφορές, όπως πίεση διακοπτών ή ρύθμιση αεραγωγών. Στη συνέχεια, τα αποτελέσματα των μετρήσεων συγκρίνονται και συσχετίζονται με τα πρότυπα που έχουν θέσει οι καταναλωτές περί υψηλής ποιότητας.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.