Το Mazda CX-7 διατίθεται στην Ελλάδα φρεσκαρισμένο, με δύο κινητήρες.
Αποστολή στη Βασιλίτσα Γρεβενών
Τον περασμένο Οκτώβριο όταν έγινε η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του φρεσκαρισμένου Mazda CX-7 στο υπέροχο Κίτσμπουλ της Αυστρίας, δεν είχε χιόνι. Επρεπε να γίνει η εν Ελλάδι παρουσίαση του μοντέλου, για να δούμε…άσπρη μέρα. Επισκεφθήκαμε λοιπόν τη Βασιλίτσα Γρεβενών, οδηγώντας το Mazda CX-7, στη θαυμάσια και λειτουργική Εγνατία Οδό και μετά βέβαια στους επαρχιακούς και ορεινούς δρόμους. Τόσο στο εξωτερικό όσο και εδώ, διαπίστωσα ότι η ιαπωνική μάρκα διατήρησε όλα τα προτερήματα του σπορ SUV, δηλαδή απαράμιλλη φινέτσα, αεροδυναμικό χαρακτήρα, πλούσιο εξοπλισμό και πολύ καλό πάτημα στο δρόμο, χάρη στο σύστημα τετρακίνησης που ενώ σε κανονικές συνθήκες μεταφέρει σχεδόν όλη τη ροπή στον μπροστινό άξονα, στα δύσκολα τη μεταφέρει ηλεκτρονικά έως 50% στον πίσω άξονα.
Σχεδιαστικά η Mazda δεν προχώρησε σε αλλαγές που κάνουν μπαμ στο μάτι, αλλά πρόσθεσε εξοπλισμό (σύστημα πλοήγησης με Bluetooth για κινητό τηλέφωνο, MP3 και κάμερα οπισθοπορείας). Οδήγησα και θαύμασα το φρέσκο CX-7 με το νέο turbo κινητήρα πετρελαίου άμεσου ψεκασμού 2.2 lt – 173 hp στις 3.500 σ.α.λ. Χαρίζει απίστευτη ροπή 400 Nm από τις 2.000 σ.α.λ., επιτάχυνση 11,3 δευτ. και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα. Καταναλώνει μόλις 7,5 καυσίμου στα 100 χλμ. μικτής διαδρομής (σε ιδανικές συνθήκες οδήγησης), ενώ εκπέμπει μόλις 199 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα. Διαθέτει νέας γενιάς φίλτρο παρακράτησης μικροσωματιδίων και νέο σύστημα καταλύτη που επεξεργάζεται ξανά τα καυσαέρια, μειώνοντας τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου κατά 40%.
Αυτό επιτυγχάνεται επειδή η Mazda για πρώτη φορά σε όχημα μαζικής παραγωγής έβαλε δεξαμενή με υγρό AdBlue (ουρία κοινά). Οταν η θερμοκρασία καύσης αυξηθεί και ανάλογα την ποσότητα οξειδίων του αζώτου, η μονάδα ελέγχου του συστήματος ισχύος αρχίζει να λειτουργεί το μπεκ ψεκασμού της ουρίας στο θάλαμο καύσης, ώστε να γίνει θερμόλυση και υδρόλυση, δύο χημικές αντιδράσεις για διάσπαση των βλαβερών ουσιών. Αυτά βέβαια είναι για τους ειδικούς. Εσείς, εφόσον επιλέξετε το ντίζελ μοντέλο για αγορά, εκείνο που πρέπει να γνωρίζετε είναι ότι στον πίνακα οργάνων υπάρχει ένδειξη που ενημερώνει για τη στάθμη της ουρίας στη δεξαμενή.
Με φυσιολογική οδήγηση ο ανεφοδιασμός ουρίας γίνεται στα τακτικά διαστήματα σέρβις, δηλαδή κάθε 20.000 χλμ. Αρα δεν χρειάζεται να κάνετε τίποτα εσείς, αλλά οι…ουρολόγοι τεχνικοί στο συνεργείο. Αν όμως η οδήγηση είναι…έκρυθμη, και η δεξαμενή αδειάσει νωρίτερα, τότε υπάρχει προειδοποιητική ενημέρωση που ενημερώνει. Αν και πάλι αδιαφορήσετε, τότε αν σβήσετε τον κινητήρα το CX-7 δεν εκκινεί ξανά αν δεν βάλετε ουρία.
Εν συντομία…
Παρά τα μέτρα της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα – Πειραιά – Θεσσαλονίκη (μολονότι υπάρχουν…παράθυρα), στη λοιπή Ελλάδα αξίζει να προτιμήσετε την πετρελαιοκίνητη έκδοση και λόγω τιμής. Κοστίζει με πλούσιο εξοπλισμό (αερόσακοι οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί και τύπου κουρτίνας, ABS με ηλεκτρονική κατανομή πέδησης, ESP για την ευστάθεια, TCS για την ολίσθηση, αυτόματο κλιματισμό, υπολογιστή ταξιδιού, ραδιο-CD, ηλεκτρικές ευκολίες, θερμαινόμενοι καθρέπτες, δερμάτινο τιμόνι – λεβιές ταχυτήτων – χειρόφρενο κ.α.) 38.990 ευρώ, τη στιγμή που η αντίστοιχη έκδοση βενζίνης ξεκινά από 41.990 ευρώ. Ο κινητήρας είναι ο γνωστός turbo 2.3 lt – 260 hp στις 5.500 σ.α.λ. με ροπή 380 Nm στις 3.000 σ.α.λ. Καταναλώνει 10,4 λίτρα καυσίμου στα 100 χλμ. και εκπέμπει 243 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα. Χαρίζει επιτάχυνση 8,2 δευτ. και τελική ταχύτητα 211 χλμ./ώρα. Και οι δύο κινητήρες, προδιαγραφών ρύπων Euro 5, συνδυάζονται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.