Νέα μοντέλα

Ξεσκονίζει…

Ηταν αναμενόμενο ότι η Dacia θα παρουσιάσει ένα ακόμη νέο μοντέλο σύντομα. Χθες ανακοίνωσε την παραγωγή του μικρομεσαίου SUV ονόματι Duster, το οποίο θα ακολουθήσει την εμπορική σταδιοδρομία των υπόλοιπων μοντέλων της μάρκας: Logan, Sandero και Logan MCV, Logan van και Logan pick-up. Επειδή δεν είναι εποχές για έξοδα, η ρουμανική Dacia, η οποία ανήκει στο όμιλο της Renault (έχει εξαγοραστεί για την ακρίβεια), χρησιμοποίησε για την παραγωγή του Duster μια γνώριμη συνταγή.

Το νέο Dacia Duster μπαίνει στην αγορά σε δύο εκδόσεις το 2010.

Ηταν αναμενόμενο ότι η Dacia θα παρουσιάσει ένα ακόμη νέο μοντέλο σύντομα. Χθες ανακοίνωσε την παραγωγή του μικρομεσαίου SUV ονόματι Duster, το οποίο θα ακολουθήσει την εμπορική σταδιοδρομία των υπόλοιπων μοντέλων της μάρκας: Logan, Sandero και Logan MCV, Logan van και Logan pick-up. Επειδή δεν είναι εποχές για έξοδα, η ρουμανική Dacia, η οποία ανήκει στο όμιλο της Renault (έχει εξαγοραστεί για την ακρίβεια), χρησιμοποίησε για την παραγωγή του Duster μια γνώριμη συνταγή.

Πήρε το «πάτωμα» του επιτυχημένου Qashqai (η Nissan εταίρος της Renault)
και άλλαξε ορισμένα επιμέρους στοιχεία ώστε να το διαφοροποιήσει. Αυτόν τον τρόπο άλλωστε διαλέγουν κι άλλες μάρκες, ώστε να μειώσουν τα κόστη παραγωγής. Το Duster θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Πιτέστι της Ρουμανίας, σε δύο εκδόσεις, μια δικίνητη και μία τετρακίνητη, όπως και το Qashqai, ενώ οι πωλήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν από την άνοιξη του 2010. Λογικά, το νέο μικρομεσαίο SUV θα κινήσει το ενδιαφέρον πολλών αγοραστών διότι η συγκεκριμένη κατηγορία έχει αυξητική τάση. Οι περισσότεροι, πάντως, θα προσέξουν την 4x2 έκδοση, διότι και θα κοστίζει φθηνότερα αλλά και αυτοί που θα την προτιμήσουν δεν έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις για εκτός δρόμου περιπέτειες. Απλά αισθάνονται καλύτερα να οδηγούν ένα υπερυψωμένο όχημα, ή νιώθουν μεγαλύτερη ασφάλεια. Αναφορικά με το στυλ, μπροστά με τη μεταλλική ποδιά, δείχνει περί τίνος πρόκειται. Οι ξεχωριστού χρώματος από το αμάξωμα προφυλακτήρες και τα πλαϊνά προστατευτικά συμπληρώνουν την off road εικόνα του μοντέλου.

Το Duster έχει πολλή καλή γωνία εισόδου με 30 μοίρες και εξόδου με 35 μοίρες, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να τα καταφέρει σε εκτός δρόμου καταστάσεις, σε καταβάσεις ή αναβάσεις και με εμπόδια (ούτε στίβο να έκανε…). Το μήκος του είναι ακριβώς 4,31 μ., όσο και το Qashqai, αλλά είναι λίγο πιο φαρδύ, στα 1.82 μ. Η Dacia δεν ανακοίνωσε ύψος, αλλά μάλλον βρίσκεται κοντά στο 1,60 μ., με το μεταξόνιο κι αυτό να αγγίζει τα 2,63 μ. (τόσο έχει το Qashqai). Η δικίνητη έκδοση ζυγίζει 1.180 κιλά και η τετρακίνητη 1.280 κιλά, τα οποία καλούνται να τα «τραβήξουν» τρεις κινητήρες, ένας βενζίνης: 1.6lt 16V - 110hp και δύο πετρελαίου 85 hp ή 105 hp. Θα συνδυάζονται με μηχανικά κιβώτια 5 ταχυτήτων. Είναι ιδιαίτερα οικονομικοί σε κατανάλωση και εκπέμπουν λίγους ρύπους (κυρίως οι πετρελαίου).


Εν συντομία…

Το Duster στην τετρακίνητη έκδοση θα έχει το σύστημα του Qashqai. Με διακόπτη, στη θέση AUTO ή ροπή μεταβάλλεται αυτόματα σε εμπρός και πίσω άξονα ανάλογα τις συνθήκες οδοστρώματος. Σε φυσιολογικές συνθήκες όλη η ροπή πηγαίνει μπροστά. Στη θέση LOCK, η ροπή είναι 50-50 στους δύο άξονες, ενώ στη θέση 4x2 η ροπή μεταφέρεται μόνο στον μπροστινό άξονα. Το πενταθέσιο μοντέλο σε εξοπλισμό ασφαλείας θα έχει ABS με κατανομή πέδησης και υποβοήθηση σε περίπτωση πανικού, αερόσακο οδηγού – συνοδηγού και πέντε ζώνες. Ανάλογα την αγορά, σε επιπλέον εξοπλισμό θα διατίθενται αερόσακοι κεφαλής – θώρακος. Για το ESP, το σύστημα ευστάθειας, η Logan δεν αναφέρει καθόλου αν θα είναι προαιρετικό, αν και θα έπρεπε. Καταλήγοντας, η Dacia μολονότι δεν έδωσε στη δημοσιότητα φωτογραφίες εσωτερικού, επισημαίνει ότι ο διαθέσιμος αποθηκευτικός χώρος θα είναι αρκετός, πάνω από 475 λίτρα. Το μοντέλο θα καλύπτεται από 3ετή εργοστασιακή εγγύηση ή 100.000 χλμ.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x