Νέα μοντέλα

Χωρίς ρύπους

Θα πρέπει να συνηθίζουμε σιγά σιγά τη νέα τάξη πραγμάτων. Τα τελευταία χρόνια με δημοσιεύματα και παρουσιάσεις έχουμε προαναγγείλει την παραγωγή αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, πέραν των γνωστών υβριδικών μοντέλων που κυκλοφορούν. Μάλιστα, το 2010 αναμένεται να κυκλοφορήσουν αρκετά, όπως το Leaf της Nissan αλλά και η τριλογία Mitsubishi i-MiEV, Peugeot Ion, Citroen Zero.

Το ηλεκτροκίνητο Mitsubishi i-MiEV θα κυκλοφορήσει το 2010 στην αγορά.

Θα πρέπει να συνηθίζουμε σιγά σιγά τη νέα τάξη πραγμάτων. Τα τελευταία χρόνια με δημοσιεύματα και παρουσιάσεις έχουμε προαναγγείλει την παραγωγή αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, πέραν των γνωστών υβριδικών μοντέλων που κυκλοφορούν. Μάλιστα, το 2010 αναμένεται να κυκλοφορήσουν αρκετά, όπως το Leaf της Nissan αλλά και η τριλογία Mitsubishi i-MiEV, Peugeot Ion, Citroen Zero.

Είναι και τα τρία προϊόντα κοινοπραξίας που βασίζονται στην πρωτότυπη μελέτη της ιαπωνικής μάρκας για να λέμε την αλήθεια. Απλά οι άλλες δύο εταίρες του γαλλικού ομίλου PSA, δανείστηκαν το μοντέλο και απλά το προσάρμοσαν σχεδιαστικά στις απαιτήσεις τους. Το i-MiEV εμφανίστηκε πρόσφατα στη χώρα μας για μια μικρή πρώτη γεύση προς τον τύπο. Βέβαια το είχαμε δει σε προηγούμενες διεθνείς εκθέσεις ως πρωτότυπο, αλλά είναι διαφορετικό τώρα να το βλέπεις και να το οδηγείς γνωρίζοντας ότι θα κυκλοφορήσει στο δεύτερο μισό του επόμενου έτους στις αγορές της Ευρώπης. Θα έρθει και στην Ελλάδα, αλλά δεν γνωρίζουμε αν αυτό θα γίνει προς το τέλος της χρονιάς.

Το i-MiEV μπορεί να είναι ηλεκτρικό και να μην παράγει ρύπους, αλλά θα πρέπει να λυθεί το ζήτημα της παραγωγής της ηλεκτρικής ενέργειας. Διότι αν χρησιμοποιείται η γνωστή διαδικασία από το πετρέλαιο ή το λιγνίτη, είναι σαν να μην έχουμε κάνει τίποτα. Το i-MiEV έχει μακρύ μεταξόνιο, με την μπαταρία να είναι τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα και η μονάδα ισχύος κάτω από το χώρο των αποσκευών. Έτσι επιτυγχάνεται αυτονομία 130 χλμ., αρκετή για καθημερινή οδήγηση, χωρίς να θυσιάζεται η ευρυχωρία των καθισμάτων ή του χώρου αποσκευών του. Για την φόρτιση υπάρχουν 3 τρόποι, από οικιακή πρίζα 100 ή 220 volt με ειδικά καλώδια που συνοδεύουν το όχημα (από 6 έως 14 ώρες για πλήρη φόρτιση) ή από σταθμούς ταχείας φόρτισης (30 λεπτά για το 80% της φόρτισης) που δημιουργούνται στην Ευρώπη και την Ιαπωνία. Το i-MiEV χρησιμοποιεί έναν υψηλής απόδοσης, συμπαγή και ελαφρύ σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη.

Όταν το όχημα επιβραδύνει, το αναγεννητικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος μετατρέπει τον κινητήρα σε γεννήτρια. Η ανακτώμενη ηλεκτρική ενέργεια (συνεχές ρεύμα υψηλής τάσης) αποθηκεύεται στη μπαταρία και μέσω εναλλάκτη μετατρέπεται σε εναλλασσόμενο ρεύμα παρέχοντας στον ηλεκτροκινητήρα την απαιτούμενη ισχύ για την κίνηση του οχήματος.


Εν συντομία…

Το i-MiEV διαθέτει όργανο πολλαπλών ενδείξεων που απεικονίζει την κατανάλωση ισχύος και την κατάσταση ανάκτησης της ισχύος, ένα δείκτη που δηλώνει πόση ισχύς απομένει στη μπαταρία και ένα δείκτη αυτονομίας που παρουσιάζει κατ’ εκτίμηση την απόσταση την οποία μπορεί να διανύσει το όχημα, με βάση τη μέση κατανάλωση ενέργειας στα τελευταία χιλιόμετρα. Επίσης, υπάρχει ένας επιλογέας τριών θέσεων: Θέση D για δυναμική ροπή με άμεση απόκριση στην πίεση του γκαζιού, θέση Eco για μειωμένη ισχύ και κατανάλωση (μέγιστη οικονομία ενέργειας) και θέση B για αύξηση της ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης. Το i-MiEV διαθέτει επίσης: ηλεκτρικό κλιματισμό, προβολείς και πίσω φώτα LED, σύστημα ψυχαγωγίας με οθόνη 7 ιντσών και πλοήγηση. Περισσότερα θα μάθουμε εν καιρώ.

Επιμέλεια:Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x