Νέα μοντέλα

Φάτε μάτια ψάρια…

Εντυπωσιακή εμφάνιση έκανε η Lexus, θυγατρική της Toyota, στην έδρα της. Στην πρόσφατη έκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο, παρουσίασε ένα υπερ-αυτοκίνητο πλούσιο σε τεχνολογία, το οποίο πηγαίνει στην παραγωγή για μόλις 500 αντίτυπα στην τιμή των 350.000 ευρώ. Η κατασκευή του θα διαρκέσει τρία χρόνια, μεταξύ 2010 - 2012 και οι παραγγελίες ήδη ξεκίνησαν. Προφανώς οι 500 δεν θα είναι δύσκολο να βρεθούν, κι ας υπάρχει ακόμη διεθνής οικονομική κρίση.

Το υπερ-αυτοκίνητο Lexus LFA συσσωρεύει τεχνολογία επιδόσεων.

Εντυπωσιακή εμφάνιση έκανε η Lexus, θυγατρική της Toyota, στην έδρα της. Στην πρόσφατη έκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο, παρουσίασε ένα υπερ-αυτοκίνητο πλούσιο σε τεχνολογία, το οποίο πηγαίνει στην παραγωγή για μόλις 500 αντίτυπα στην τιμή των 350.000 ευρώ. Η κατασκευή του θα διαρκέσει τρία χρόνια, μεταξύ 2010 - 2012 και οι παραγγελίες ήδη ξεκίνησαν. Προφανώς οι 500 δεν θα είναι δύσκολο να βρεθούν, κι ας υπάρχει ακόμη διεθνής οικονομική κρίση. Το νέο Lexus LFA είναι δυνατό, ελαφρύ και με οικολογικό χαρακτήρα.

Το αμάξωμα είναι φτιαγμένο από ανθρακονήματα, ζυγίζει 1.480 κιλά και είναι ελαφρύτερο κατά 100 κιλά από ένα αντίστοιχο αλουμινίου. Ταυτόχρονα είναι και πιο ανθεκτικό στις συγκρούσεις. Σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο επιδόσεων, το πιο σημαντικό κομμάτι στην κατασκευή αφορούσε και την τοποθέτηση των διάφορων τμημάτων. Τα πιο βαριά, όπως ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων, βρίσκονται στη μέση του μεταξονίου. Παράλληλα, για να επιτευχθεί χαμηλότερο κέντρο βάρους, χρησιμοποιήθηκε κάρτερ λαδιού ξηρού τύπου με περιφερειακά τις τρόμπες λαδιού και νερού, πίσω από τον κινητήρα. Κι ακόμη, ιδανικά είναι τοποθετημένο το κιβώτιο ταχυτήτων και το ντεπόζιτο καυσίμου, μπροστά από τον πίσω άξονα, για καλύτερο κεντράρισμα. Αυτό περιορίζει την μεταφορά του βάρους στις στροφές, διατηρώντας τις επιδόσεις και την σταθερότητα σε υψηλό επίπεδο.

Οσον αφορά στα ελαφρύτερα μέρη, όπως το ψυγείο και τα ηλεκτρικά, είναι τοποθετημένα πίσω από τον πίσω άξονα. Σε συνδυασμό με την φιλοσοφία: κινητήρας μπροστά – κίνηση στον πίσω άξονα, επιτεύχθηκε εξαιρετική κατανομή βάρους, 48:52 σε μπροστινό και πίσω άξονα. Και δεν είναι μόνο αυτά. Για ακόμα καλύτερο κέντρο βάρους, τα δύο καθίσματα είναι πιο κοντά μεταξύ τους, ανάμεσα στο μπροστινό και τον πίσω άξονα, ενώ και με την τοποθέτηση των εξατμίσεων, μειώθηκε το πλάτος στο κεντρικό τούνελ αέρα. Αυτό, σύμφωνα με τις δοκιμές στην πίστα, χαρίζει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στο οδηγό, όταν αναπτύσσονται μεγάλες πιέσεις G. Σχετικά με την ανάρτηση, μπροστά υπάρχουν διπλά ψαλίδια και πίσω άξονας πολλαπλών συνδέσμων, ενώ τα δισκόφρενα είναι κεραμικά με ανθρακονήματα. Στην απόδοση της αεροδυναμική συμβάλλουν ο διαχύτης αέρα και η πίσω αεροτομή.

Εν συντομία…

Το Lexus LFA έχει μήκος 4,5 μ., πλάτος 1,895 μ. και ύψος μόλις 1,22 μ., με το μεταξόνιο να φθάνει στα 2,6 μ. και τα μετατρόχια στα 1,58 μ. μπροστά και 1,57 μ. πίσω. Τώρα, αναφορικά με τον κινητήρα, τα λόγια είναι περιττά. Ο εντελώς καινούργιος κινητήρας 4.8 lt V10, είναι κατασκευασμένος από κράμα αλουμινίου, μαγνησίου και τιτανίου, ενώ από τιτάνιο είναι και οι εξατμίσεις. Μικρότερος μάλιστα σε μέγεθος από έναν V8, αποδίδει 560 ίππους στις 8700 σ.α.λ. με διαθέσιμη ροπή 480 Nm στις 6800 σ.α.λ. Συνδυάζεται με 6άρι εν σειρά κιβώτιο ταχυτήτων και φυσικό επακόλουθο είναι για την επιτάχυνση να χρειάζεται…πρόσδεση, μια και απαιτούνται 3,7 δευτ. για τα 0-100 χλμ./ώρα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 325 χλμ./ώρα.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x