Γενικά

Ο Ολυμπιακός 6ος στη Superleague Formula – πρωταθλήτρια η Λίβερπουλ.

Η δεύτερη χρονιά του θεσμού της Superleague Formula ανήκει από χθες στο παρελθόν. Ωστόσο ο Ολυμπιακός, η μοναδική ελληνική ομάδα που συμμετείχε μόνο μέλλον μπορεί να έχει, από τη στιγμή που μέλλον φαίνεται να έχει και ο πρωτοποριακός αυτός θεσμός του πρωταθλήματος ποδοσφαιρικών ομάδων με μονοθέσια.

Αποστολή στη Μαδρίτη, Δημήτρης Μπαλής

Η δεύτερη χρονιά του θεσμού της Superleague Formula ανήκει από χθες στο παρελθόν. Ωστόσο ο Ολυμπιακός, η μοναδική ελληνική ομάδα που συμμετείχε μόνο μέλλον μπορεί να έχει, από τη στιγμή που μέλλον φαίνεται να έχει και ο πρωτοποριακός αυτός θεσμός του πρωταθλήματος ποδοσφαιρικών ομάδων με μονοθέσια. Ο θρύλος, ενώ πέρυσι είχε τερματίσει προτελευταίος, με οδηγούς τους Κάσπερ Αντερσεν και Σταμάτη, φέτος με πιλότους τους Ντάβιντε Ριγκόν και Εστεμπάν Γκεριέρι έφθασε στην 6η θέση μολονότι μέχρι τον αγώνα της Ισπανίας που έκλεισε τη σεζόν, ήταν 3ος. Ο Ολυμπιακός στην πίστα Χαράμα της Μαδρίτης, στάθηκε άτυχος και στους δύο αγώνες. Λέτε να είχε επηρεαστεί ο Αργεντινός οδηγός του θρύλου από τη…ζημιά της ποδοσφαιρικής ομάδας το Σάββατο με αντίπαλο τον Ηρακλή; Σε καμία περίπτωση. Απλά δεν τον ευνόησαν οι συνθήκες, χωρίς να παραγνωρίζουμε το λάθος που έκανε στον πρώτο από τους δύο αγώνες.

Το λάθος άφησε πίσω το θρύλο στον πρώτο αγώνα – νίκη της Αντερλεχτ

Ο Ολυμπιακός ξεκίνησε με τις καλύτερες προϋποθέσεις τον πρώτο αγώνα. Από την 3η θέση, πίσω από την Σεβίλλη που είχε την πολ ποζίσιον και την Αντερλεχτ, το μόνο που ήθελε ήταν μια καθαρή εκκίνηση. Όμως, στην πρώτη στροφή, μολονότι απέφυγε τις επαφές, ο οδηγός του Ολυμπιακού πάτησε περισσότερο γκάζι από όσο έπρεπε στην έξοδο και αφού βρέθηκε στο ακάθαρτο μέρος της πίστας έκανε τετ-α-κε. Βγήκε στην αμμοπαγίδα αλλά κατάφερε να μπει ξανά στον αγώνα, αφού τον είχαν περάσει όλα τα μονοθέσια. Ωστόσο, η πρόωρη αποχώρηση, στον πρώτο γύρο, των Μίντλαντ και Ατλέτικο Μαδρίτης (με γυναίκα οδηγό τη Μαρία ντε Βιγιότα), τον ανέβασε στην κατάταξη. Μπροστά Σεβίλλη και Αντερλεχτ είχαν ξεφύγει και έδιναν τη δική τους μάχη. Οι γύροι περνούσαν και ο Ολυμπιακός έχοντας περάσει ορισμένα μονοθέσια ήταν 12ος κυνηγώντας κάτι καλύτερο. Η έξοδος της Γαλατασαράι, αρχικά τον έφερε 11ο και όταν 3 γύρους πριν το φινάλε του 45λεπτου αγώνα η Ρόμα στα φρένα μετά τη μεγάλη ευθεία έπεσε πάνω στην Κορίνθιανς, εγκαταλείποντας και οι δύο, έφθασε 9ος. Μετά πέρασε τη Λιόν και κατέληξε στην 8η θέση. Εν τω μεταξύ, στη διαδικασία των πιτ στοπ, η Αντερλεχτ που ανεφοδιάστηκε και άλλαξε ελαστικά πρώτη, έκανε καλύτερο χρόνο με αποτέλεσμα όταν μετά έκανε πιτ στοπ και η Σεβίλλη, η ισπανική ομάδα κατά την είσοδό της στην πίστα να βρεθεί πίσω από τη βελγική. Αυτό ήταν. Η Αντερλεχτ αποσπάστηκε κερδίζοντας άνετα τον αγώνα. Ο Ολυμπιακός από τα χειρότερα έσωσε την παρτίδα και από 3ος στη γενική κατάταξη της βαθμολογίας έπεσε μόλις 5ος. Είναι τέτοιο το σύστημα της βαθμολόγησης, παίρνοντας βαθμούς και οι 18 ομάδες (50,45,40…5), που μία θέση πάνω ή κάτω μεταβάλλει εύκολα την κατάσταση.

Πάλι ζημιά στην εκκίνηση – νίκη για τη Γαλατασαράι

Στον δεύτερο αγώνα, σύμφωνα με το σύστημα εκκίνησης που θέλει ο πρώτος του πρώτου αγώνα να ξεκινά τελευταίος στο δεύτερο, δηλαδή τα μονοθέσια να έχουν αντίστροφη εκκίνηση από τη σειρά τερματισμού, ο Ολυμπιακός αντί να ξεκινήσει 11ος ξεκίνησε από την 9η θέση. Ευνοϊκή αιτία το σύστημα που θέλει αυτοκίνητα που εγκαταλείπουν από ατύχημα (Ρόμα, Κορίνθιανς) να χάνουν της υψηλές θέσεις της εκκίνησης στον δεύτερο αγώνα και να τοποθετούνται απλά μπροστά από τις 3 τελευταίες που ήταν οι 3 πρώτες του πρώτου αγώνα. Με την εκκίνηση πάλι η πρώτη στροφή ήταν κατα-στροφή. Το μονοθέσιο του Γκεριέρι στριμώχτηκε στην εσωτερική από τη Λιόν τη Σεβίλλη που είχε ανέβει, την Αϊντχόβεν και τη Φλαμέγκο, με αποτέλεσμα η επαφή να είναι αναπόφευκτη. Η Αϊντχόβεν εγκατέλειψε ενώ το μονοθέσιο του Ολυμπιακού έμεινε χωρίς μπροστινή αεροτομή. Προς έκπληξη όλων, όταν μπήκε στα πιτς να βάλει καινούργια, οι μηχανικοί δεν είχαν άλλη στα χρώματα του θρύλου και έβαλαν της…Γαλατασαράι που είχαν δανειστεί! Τέλεια ελληνοτουρκική σύμπραξη για χάρη του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ποιος ξέρει. Ισως με αυτό τον τρόπο να στέλνουν μήνυμα στον…Παναθηναϊκό που έχει την τουρκική ομάδα στους ομίλους του Uefa Europa League και δίνει μάχη για την πρώτη θέση. Ο Ολυμπιακός στη συνέχεια, έχοντας κάνει 3 πιτ στοπ (το ένα για ανεφοδιασμό και αλλαγή ελαστικών) δεν μπόρεσε να απειλήσει για κάτι καλύτερο από τη 10η θέση. Στην κορυφή ανενόχλητη η Γαλατασαράι έφθασε στη νίκη, ενώ πίσω η Λίβερπουλ βολευόταν από την 4η θέση που της χάριζε τον τίτλο, τη στιγμή που η άλλη αγγλική ομάδα η Τότεναμ όντας δεύτερη υπολειπόταν σε βαθμούς. Οσον αφορά στον Ολυμπιακό, έχασε μία ακόμη θέση στην τελική βαθμολογία που ήταν πολύ ρευστή, τερματίζοντας 6ος σε 18 ομάδες.

Η Αντερλεχτ νικήτρια στον σούπερ τελικό

Τη μάχη για τις 100.000 ευρώ κέρδισε η Αντερλεχτ, νικήτρια του πρώτου αγώνα, που επικράτησε στον σούπερ τελικό. Σε αυτόν συμμετείχαν οι 3 πρώτες ομάδες κάθε αγώνα. Στους 5 γύρους που έγιναν, την Αντερλεχτ ακολούθησαν Σεβίλλη και Λίβερπουλ που και αυτές δεν έμειναν με το παράπονο, μιας και πήραν από 75.000 και 40.000 έκαστη.

Περισσότεροι αγώνες το 2010

Πέρυσι ο θεσμός περιελάμβανε 6 διπλούς αγώνες. Φέτος έγιναν πάλι 6 διπλοί με την καινοτομία του σούπερ τελικού με τα χρηματικά έπαθλα, που πραγματοποιήθηκε στους 4 από τους 6 γύρους (Γαλλία, Αγγλία, Πορτογαλία, Ισπανία). Πέρυσι γεμάτες κερκίδες είδα στην Πορτογαλία (Εστορίλ) και στην Ισπανία (Χερέθ). Φέτος ο κόσμος μάλλον ήταν λιγότερος (πολύς μόνο στη Χαράμα της Ισπανίας) αλλά ήταν περισσότερα τα χρήματα από τους χορηγούς, παρά τη διεθνή οικονομική κρίση. Ωστόσο, φαίνεται ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον φιλοξενίας τέτοιων αγώνων, εκτός Ευρώπης. Ετσι, η ισπανική εταιρεία που διοργανώνει το πρωτάθλημα, σκέφτεται να φτιάξει καλεντάρι με 10 ή 12 διπλούς αγώνες, προσθέτοντας τη Βραζιλία, τον Παναμά και την Ινδονησία, με την Τουρκία να αποτελεί μια ακόμη επιλογή για την Ευρώπη. Δυστυχώς στη χώρα μας, επειδή δεν έχουμε πίστα ανάλογου επιπέδου που είναι χαμηλότερου της Formula 1, η μόνη λύση που διαγράφεται στον ορίζοντα, είναι ένα σικρουί πόλης, όπως γίνεται στο Μονακό, στη Βαλένθια ή τη Σιγκαπούρη. Οι άνθρωποι της Superleague Formula σκέφτονται να το προτείνουν στη χώρα μας. Όμως ποιος θα λάβει αποφάσεις και ποιος θα διαθέσει χρήματα; Τα «μπικικίνια» μπορούν να βρεθούν από χορηγούς και τηλεόραση. Αποφάσεις όμως δεν λαμβάνονται εύκολα στη χώρα μας.

SUPERLEAGUE FORMULA - ΓΚΡΑΝ ΠΡΙ ΙΣΠΑΝΙΑΣ – 1ος αγώνας

Α/Α Οδηγός Ομάδα Γύροι Χρόνος/Διαφορά Θέση Εκκίνησης
1 Μπούρμαν Αντερλεχτ 34 46’:32’’.409 2
2 Μπουρντέ Σεβίλλη 34 +14,048 δευτ. 1
3 Πάντανο Μίλαν 34 +30,729 δευτ. 6
4 Ντόλμπι Τότεναμ 34 +36,924 δευτ. 10
5 Βίσελ Βασιλεία 34 +39,164 δευτ. 8
6 Γκόμεντι Πόρτο 34 +53,145 δευτ. 15
7 Βαγιές Λίβερπουλ 34 +53,742 δευτ. 14
8 Γκεριέρι Ολυμπιακός 34 +56,171 δευτ. 3
9 Παντσιατισί Λιόν 34 +60,262 δευτ. 7
10 Μάρτιν Ρέιντζερς 34 +64,524 δευτ. 13
11 Μπερνόλντι Φλαμένγκο 34 +73,243 δευτ. 16
12 Βαν Νταμ Αϊντχόβεν 34 +76,659 δευτ. 18
13 Πετίς Σπόρτινγκ 33 +1 γύρο 12

Εγκατέλειψαν

14 Πιτσόνια Κορίνθιανς 31 Ατύχημα 4
15 Ζουσέ Ρόμα 31 Ατύχημα 9
16 Τουνγκ Γαλατασαράι 7 Εξοδος 5
17 Βιγιότα Ατλέτικο 1 Εξοδος 17
18 Αντερσεν Μίντλαντ - Εξοδος 11


SUPERLEAGUE FORMULA - ΓΚΡΑΝ ΠΡΙ ΙΣΠΑΝΙΑΣ – 2ος αγώνας


Α/Α Οδηγός Ομάδα Γύροι Χρόνος/Διαφορά Θέση Εκκίνησης
1 Τουνγκ Γαλατασαράι 31 45’:42’’.682 3
2 Ντόλμπι Τότεναμ 31 +3,895 δευτ. 13
3 Αντερσεν Μίντλαντ 31 +8,897 δευτ. 1
4 Βαγιές Λίβερπουλ 31 +9,769 δευτ. 10
5 Γκόμεντι Πόρτο 31 +10,029 δευτ. 11
6 Μπουρντέ Σεβίλλη 31 +19,731 δευτ. 17
7 Βιγιότα Ατλέτικο 31 +22,433 δευτ. 2
8 Βίσελ Βασιλεία 31 +23,472 δευτ. 12
9 Μάρτιν Ρέιντζερς 31 +24,687 δευτ. 7
10 Γκεριέρι Ολυμπιακός 31 +28,994 δευτ. 9

Εγκατέλειψαν

11 Παντσιατισί Λιόν 31 Εξοδος 8
12 Μπερνόλντι Φλαμένγκο 25 Εξοδος 6
13 Πετίς Σπόρτινγκ 24 Μηχ. πρόβλημα 4
14 Πάντανο Μίλαν 23 Μηχ. πρόβλημα 16
15 Μπούρμαν Αντερλεχτ 9 Ατύχημα 18
16 Ζουσέ Ρόμα 5 Εξοδος 14
17 Βαν Νταμ Αϊντχόβεν 4 Ατύχημα 5
18 Πιτσόνια Κορίνθιανς 2 Ατύχημα 15

ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

Γύροι Αγώνες Νικητές Ομάδα
Γαλλία – Μανί Κουρ 1ος αγώνας Βαγιές Λίβερπουλ
2ος αγώνας Πάντανο Μίλαν
Σούπερ τελικός Βαγιές Λίβερπουλ
Βέλγιο - Ζόλντερ 1ος αγώνας Ντόλμπι Τότεναμ
2ος αγώνας Γκεριέρι Αλ Αϊν
Αγγλία – Ντόνιγκτον Παρκ 1ος αγώνας Βίσελ Βασιλεία
2ος αγώνας Γκόμεντι Πόρτο
Σούπερ τελικός Μάρτιν Ρέιντζερς
Πορτογαλία - Εστορίλ 1ος αγώνας Γκεριέρι Ολυμπιακός
2ος αγώνας Παρέντε Πόρτο
Σούπερ τελικός Μπουρντέ Σεβίλλη
Ιταλία - Μόντσα 1ος αγώνας Μπουρντέ Σεβίλλη
2ος αγώνας Πετίς Σπόρτινγκ
Ισπανία - Χαράμα 1ος αγώνας Μπούρμαν Αντερλεχτ
2ος αγώνας Τουνγκ Γαλατασαράι
Σούπερ τελικός Μπούρμαν Αντερλεχτ

Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ

Γύροι Αγώνες Θέση Οδηγός
Γαλλία – Μανί Κουρ 1ος αγώνας 18ος Ριγκόν
2ος αγώνας 2ος ‘’
Σούπερ τελικός 6ος ‘’
Βέλγιο - Ζόλντερ 1ος αγώνας 10ος ‘’
2ος αγώνας 4ος ‘’
Αγγλία – Ντόνιγκτον Παρκ 1ος αγώνας 17ος ‘’
2ος αγώνας 15ος ‘’
Πορτογαλία - Εστορίλ 1ος αγώνας 1ος Γκεριέρι
2ος αγώνας 14ος ‘’
Σούπερ τελικός 2ος ‘’
Ιταλία - Μόντσα 1ος αγώνας 2ος ‘’
2ος αγώνας 4ος ‘’
Ισπανία - Χαράμα 1ος αγώνας 8ος ‘’
2ος αγώνας 10ος


Τελική βαθμολογία

Λίβερπουλ 412
Τότεναμ 382
Βασιλεία 308
Αντερλεχτ 305
Πόρτο 302
Ολυμπιακός 300
Μίλαν 286
Κορίνθιανς 264
Σεβίλλη 253
Ρέιντζερς 241
Γαλατασαράι 239
Σπόρτιγκ 215
Ρόμα 211
Μίντλαντ 203
Ατλέτικο 202
Φλαμένγκο 191
Λιόν 160
Αϊντχόβεν 145
Αλ Αϊν * 135

*αποχώρησε μετά το δεύτερο γύρο

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x