Ανανέωσης συνέχεια για τη γκάμα μοντέλων της Citroen, με το «γλυκό» C3
Αποστολή στην Τοσκάνη
Φεύγοντας από την Αθήνα με πολλή βροχή δεν περίμενα ότι στη Ρώμη οι καιρικές συνθήκες θα ήταν εκ διαμέτρου αντίθετες. Απίστευτη λιακάδα και θερμοκρασία για κοντομάνικο. Στο αεροδρόμιο Φιουμιτσίνο τα λαμπερά λόγω ήλιου αλλά και σχεδίασης νέα Citroen C3 στέκονταν λες καρτερικά για μια βόλτα στη θάλασσα. Και κάπως έτσι ήταν η διαδρομή προς την Τοσκάνη, καλύπτοντας όλη τη δυτική ακτογραμμή για το Αρτζεντάριο. Το νέο μικρό μοντέλο της γαλλικής μάρκας με το τεράστιο παρμπρίζ που φθάνει μέχρι τη μεσαία κολόνα (80 μοίρες οπτικό πεδίο) έφερνε τόσο φως στην καμπίνα που πραγματικά ένιωθες ότι οδηγούσες κάμπριο. Μολονότι ο ήλιος ήταν δυνατός, η φιμέ λωρίδα των 25 εκ. φιλτράριζε τις επικίνδυνες αχτίνες κι έτσι απόλαυσα τη διαδρομή ρίχνοντας κλεφτές ματιές στον ουρανό. Πάντως το βράδυ, ειδικά αν ο ουρανός είναι έναστρος, είναι σαφώς καλύτερο το θέαμα. Ωστόσο, αν κάποιος θελήσει να μην έχει τον ήλιο από πάνω του, μπορεί να κατεβάσει το συρταρωτό αλεξήλιο και να καλύψει το πάνω μέρος του παρμπρίζ που είναι οροφή. Αυτό είναι και το πιο εκκεντρικό σχεδιαστικό γνώρισμα του νέου C3, που θα αντικαταστήσει το best-seller των πωλήσεων για τη Citroen με πάνω από 2 εκατομμύρια μονάδες.
Παρόλο που διατηρήθηκε η οβάλ σχεδίαση του αμαξώματος, εντούτοις άλλαξε όλο το ύφος, με πιο σπορτίφ στοιχεία, όπως: οι τομές στο καπό, η τραπεζοειδής εισαγωγή αέρα, τα τονισμένα φτερά και το χρώμιο (πόμολα, πλευρικά τζάμια, απόληξη της εξάτμισης). Αλλά και η καμπίνα δεν έχει καμία σχέση με εκείνη του υπάρχοντος μοντέλου. Με ολόιδιο ταμπλό από το νέο τρίθυρο DS3 (νέα σειρά αμαξωμάτων) που θα κάνει την εμφάνισή του στην αγορά την ερχόμενη άνοιξη, τιμόνι με επίπεδο κάτω μέρος, νέο πίνακα οργάνων με αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις και ημιμπάκετ καθίσματα, σε κερδίζει αμέσως. Το πεντάθυρο αμάξωμα, ελαφρύτερο κατά 60-80 κιλά ανάλογα τον κινητήρα, χάρη στα νέα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν, είναι πιο ανθεκτικό αλλά και με καλύτερη ηχομόνωση. Μεγαλύτερο κατά 9 εκ. από πριν (3.94 μ.), έχει καλύτερους χώρους για τους επιβάτες (ειδικά για τους πίσω), ενώ στο πορτμπαγκάζ χωρούν πλέον 300 λίτρα αποσκευών. Κι αν τα πίσω καθίσματα αναδιπλώσουν (διαιρούνται 60/40), τότε η χωρητικότητα αυξάνει.
Εν συντομία…
Οδηγικά είναι πιο καλοστημένο και λιγότερο ουδέτερο. Μπροστινή ανάρτηση με γόνατα McPherson (διατηρήθηκε) και πίσω νέος άξονας ελεγχόμενης στρέψης (βελτίωσε τις κλίσεις). Σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση (σκληραίνει στις μεγάλες ταχύτητες). Στην πέδηση και την ασφάλεια, από τη βασική έκδοση περιλαμβάνονται: αεριζόμενοι δίσκοι μπροστά, ABS με ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης και υποβοήθηση φρεναρίσματος πανικού, σύστημα ευστάθειας – ESP, 6 αερόσακοι και άγκιστρα Isofix για παιδικά καθίσματα.
Μου άρεσε η έκδοση με κινητήρα βενζίνης 1.6 VTi - 120 hp (ο πιο ισχυρός στη γκάμα), αλλά ευχαριστήθηκα την έκδοση με τον κινητήρα πετρελαίου 1.6 HDi - 90 hp, λόγω ροπής από τις χαμηλές στροφές. Διαθέσιμοι και οι κινητήρες βενζίνης Euro 5: 1.1 lt – 60 hp, 1.4i lt – 75 hp και 1.4 VTi - 95 hp, όπως και οι κινητήρες πετρελαίου HDi 70 hp και 110 hp DPFS. Συνοδεύονται από χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων (ο DPFS με 6τάχυτο χειροκίνητο και ο VTi 120 προαιρετικά με 4τάχυτο αυτόματο). Αναμένεται στην Ελλάδα το πρώτο δίμηνο του 2010. Οι τιμές δεν έχουν καθοριστεί.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.