Αφορμή για το σημερινό μου κείμενο παίρνω από το άρθρο του Αντώνη Καρπετόπουλου στη SportDay της Δευτέρας. Ένα άρθρο, που μεταξύ άλλων, είναι σχετικό με τη δημοσιογραφία και την προπαγάνδα. Δυο έννοιες τελείως μα τελείως διαφορετικές. Συχνά, όμως, στην Ελλάδα γίνονται ένα…
Πάμε, λοιπόν, στο «ψητό». Ολη την εβδομάδα γραφόταν από εφημερίδες, κόκκινων αποχρώσεων, ότι ο Παναθηναϊκός θα πάρει… αβαβά το παιχνίδι με την Καβάλα. Οι καλές σχέσεις του Νικόλα Πατέρα με τον Μάκη Ψωμιάδη οδηγούσαν στο «συμπέρασμα» ότι οι «πράσινοι» θα περάσουν εύκολα από την έδρα των νεοφώτιστων. Το τι γράφτηκε, αλλά και το τι ειπώθηκε δεν λέγεται… Το «τριφύλλι», σύμφωνα με αυτές τις… πληροφορίες, θα πήγαινε για… τουρισμό στην Καβάλα και θα γυρνούσε εύκολα με τη νίκη και το 7x7 στις αποσκευές του. Χωρίς να «ιδρώσει», μια και όλα ήταν… μιλημένα, γιατί η Καβάλα ήταν «παράρτημα» του προέδρου της «πράσινης» ΠΑΕ. Ελα, όμως, που οι «πράσινοι» δεν πήραν τη νίκη! Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, μιλάμε για τον απόλυτο ορισμό της προπαγάνδας. Προπαγάνδα, η οποία συνεχίστηκε και μετά το ματς, και σύμφωνα με αυτή ο Παναθηναϊκός θα έπρεπε να είναι 7 ή 10 βαθμούς πίσω από τον Ολυμπιακό. Προπαγάνδα, η οποία δυστυχώς έχει ανθίσει στη χώρα μας και όσο περνάει ο καιρός συνεχίζεται χωρίς ενδοιασμούς ή… τσίπα από δημοσιογράφους.
Φυσικά, αυτό γίνεται και στην άλλη πλευρά. Στην πλευρά δημοσιογράφων από το πράσινο ή το κίτρινο «στρατόπεδο». Η πιο συχνή προπαγάνδα έχει να κάνει με τη μείωση επιτυχιών του αντιπάλου. Αν για παράδειγμα ο Ολυμπιακός νικήσει 3-0 την Χ ομάδα, τότε όλο και κάποιο δημοσιογράφοι την άλλη μέρα θα μιλήσουν για «κάλπικη νίκη», για «φιλικό παιχνίδι» και όλα αυτά τα… ωραία (και βαρετά θα πω εγώ) που διαβάζουμε εδώ και χρόνια.
Δεν λέω ότι στο ποδόσφαιρο όλα είναι αγγελικά πλασμένα και δεν υπάρχει πουθενά βρωμιά. Θα ήμουν βλάκας αν δεν το παραδεχόμουν. Μιλάμε, άλλωστε, για ένα χώρο όπου το χρήμα κυλάει άφθονο. Και όπου συμβαίνει αυτό, το παρασκήνιο λειτουργεί. Λέω, όμως, ότι το πράγμα έχει παρατραβήξει και από κακόγουστο αστείο έχει καταντήσει να είναι κάτι άλλο που δεν γράφεται δημόσια… Η προπαγάνδα στον δημοσιογραφικό χώρο «βασιλεύει» και το χειρότερο είναι ότι έχει γίνει μόδα. Και όποιος δεν ακολουθεί αυτή τη μόδα, τότε γίνεται στα μάτια πολύ κόσμου ή γραφικός ή αφελής…
• Για τα επεισόδια στο Παγκράτι δεν θέλω να πω κάτι. Εχουμε βαρεθει να λέμε συνέχεια για τους αληταράδες που πλακώνονται. Θα πω μόνο το εξής. Είχε βουίξει ο τόπος τις τελευταίες μέρες για ραντεβού των δυο πλευρών. Η αστυνομία δεν ήξερε τίποτα;
Για επικοινωνία με τον συντάκτη: dionisis_d@hotmail.com
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.