«Προστατεύω τους απροστάτευτους», λέει η Volvo με το νέο σύστημα ασφάλειας
Η Volvo έχει συνδέσει απόλυτα το όνομά της με τα θέματα της ασφάλειας στο δρόμο. Η σουηδική μάρκα από το 1959 που εφηύρε τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων και την εξέλιξε στο μέγιστο βαθμό ώστε να θεωρείται αυτή τη στιγμή το πρώτιστο αξεσουάρ ασφάλειας στα αυτοκίνητα, σώζοντας τις ζωές εκατομμυρίων οδηγών και επιβατών, έχει προχωρήσει πολύ τις εφαρμογές της σε άλλα τεχνολογικά επιτεύγματα ασφάλειας.
Προ μηνών, κατά την παρουσίαση του νέου Volvo XC60 στην Ισπανία, διαπίστωσα εμπράκτως την πρόοδο των νέων συστημάτων ασφάλειας, τα περισσότερα εκ των οποίων εφοδιάζουν το τετρακίνητο SUV μοντέλο της μάρκας. Για παράδειγμα υπάρχει σύστημα που κρατά σταθερή ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο και τη αυξομειώνει αυτόματα όταν το όχημα πλησιάζει γρήγορα ή απομακρύνεται από το προπορευόμενο. Ενα άλλο σύστημα σε ενημερώνει για τα τυφλά σημεία από τα πλάγια, όταν έρχεται άλλο όχημα, ένα ακόμη σύστημα σε προειδοποιεί ότι παρέκλινες της πορείας σου χωρίς να ανάψεις φλας, και το πιο καινοτόμο όλων, ένα άλλο σύστημα ακινητοποιηθεί πλήρως το αυτοκίνητο σε ταχύτητα μέχρι 15 χλμ. όταν πηγαίνει για παράδειγμα να πέσει πάνω σε ένα άλλο σταθμευμένο π.χ. σε φανάρι ή διασταύρωση, ενώ τη μειώνει δραματικά σε ταχύτητα έως 30 χλμ./ώρα.
Στάνταρ είναι και το σύστημα αποφυγής ανατροπής, το σύστημα ευστάθειας τρέιλερ και το σύστημα αργής κατάβασης με πρώτη ταχύτητα (κατεβαίνει μόνο του χωρίς φρένο). Όλα αυτά τα συστήματα απενεργοποιούνται με διακόπτες στο ταμπλό και, βέβαια, προστίθενται στον εξοπλισμό του μοντέλο, που διαθέτει: πλήρες σύστημα ABS, σύστημα ελέγχου ευστάθειας και ανάλογο για την πρόσφυση, 8 αερόσακους (άλλες μάρκες έχουν και γονάτου οδηγού), σύστημα ανίχνευσης απώλειας πίεσης ελαστικών, κάμερα για οπισθοπορεία που βοηθά στο παρκάρισμα και ενεργά φώτα bi-xenon που στρίβουν με τη φορά του τιμονιού και χαρίζουν μεγάλη ορατότητα ειδικά σε συνεχείς στροφές. Πριν μερικές ημέρες η Volvo έκανε το βήμα παραπάνω. Σ
το κέντρο της Κοπεγχάγης, οι διερχόμενοι πολίτες ξαφνιάστηκαν βλέποντας ένα καμουφλαρισμένο όχημα να κινείται, το νέο και αρκετά σπορ όπως αναμένεται V olvo S60. Θα παρουσιαστεί στην αγορά εντός του 2010 μαζί με ένα νέο σύστημα που εντοπίζει έναν πεζό μπροστά από το αυτοκίνητο και αφού προειδοποιήσει ηχητικά και με φωτεινές ενδείξεις, φρενάρει απότομα εάν ο οδηγός δεν πρόλαβε να αποφύγει το ατύχημα!
Εν συντομία…
Η Volvo εδώ και 10 χρόνια εργάζεται σκληρά στον τομέα της ασφάλειας των πεζών και για την εφαρμογή του νέου αυτού συστήματος καλύπτει 500.000 χλμ. δοκιμών σε όλες τις συνθήκες οδήγησης: κίνηση στην πόλη, διαφορετικά οδοστρώματα, κλιματικές αντιθέσεις. Καταλήγοντας, για τη Volvo αποτελεί αυτοσκοπό η κατασκευή αυτοκινήτων που να σχεδιάζονται ώστε να μην τρακάρουν, στοχεύοντας το 2020 να μην υπάρχει κανένας νεκρός ή βαριά τραυματίας από τροχαίο ατύχημα. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το 2007 στις χώρες της Ε.Ε. 1.560 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, το 43% εξ’ αυτών ήταν πεζοί. Σύμφωνα με στοιχεία, ο κίνδυνος να σκοτωθεί κάποιος πεζός με ταχύτητα αυτοκινήτου 50 χλμ./ώρα είναι 85% υψηλότερος σε σχέση με ταχύτητα 25 χλμ./ώρα. Σε αυτό ακριβώς το σημείο στοχεύει η Volvo, με τα νέα της συστήματα. Ο άνθρωπος δημιουργεί τεχνολογία για να τον υπηρετεί, εφόσον δεν μπορεί να διαχειριστεί τις κινήσεις του οδηγώντας…
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.