Το Mazda CX-7 φρεσκαρίστηκε διατηρώντας το θαυμάσιο coupe στυλ
Αποστολή στο Κίτσμπουλ – Αυστρία
Μπορεί να μην είχε χιόνι, αλλά θαυμάσια ηλιοφάνεια, εντούτοις το νέο Mazda CX-7 κινήθηκε σαν επιδέξιος σκιέρ στους δρόμους της Βαυαρίας, από όπου ξεκινήσαμε και καταλήξαμε, με ενδιάμεση στάση και διαμονή στο Κίτσμπουλ της Αυστρίας. Είναι το μέρος που επιλέγουν για χειμερινές διακοπές οι οικονομικά κατέχοντες, ένα από τα καλύτερα χιονοδρομικά κέντρα της Ευρώπης, με εξαιρετικά ξενοδοχεία και υπέροχα σπίτια στολισμένα με λουλούδια, όπως άλλωστε συνηθίζουν στην Αυστρία. Το μέρος αυτό διάλεξε και η Mazda, για να παρουσιάσει τη φρεσκαρισμένη έκδοση του CX-7.
Μπορεί να μην πέρασαν καλά καλά δύο χρόνια από την ευρωπαϊκή και τρία χρόνια από την αμερικανική πρεμιέρα του σπορ SUV της ιαπωνικής μάρκας, ωστόσο θεώρησαν ότι με τον ανταγωνισμό που υπάρχει καλό ήταν να προχωρήσουν σε ορισμένες αλλαγές. Βέβαια εδώ που τα λέμε, το υπάρχον CX-7 μια χαρά ήταν, φρέσκο, με καθαρές γραμμές και πολύ σπορ χαρακτηριστικά. Επειδή, όμως, ο ανταγωνισμός είναι σκληρός, η Mazda θέλησε με την εισαγωγή ενός ισχυρού πετρελαιοκινητήρα που κρίνεται απαραίτητος για περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη, μια και το 55% των αυτοκινήτων πωλούνται με τέτοιους κινητήρες, να τονώσει ελαφρώς την εικόνα του αυτοκινήτου. Ετσι, περιορίστηκε σε διακριτικές αλλαγές εμφάνισης ενώ σε εξοπλισμό πρόσθεσε σύστημα πλοήγησης με Bluetooth για κινητό τηλέφωνο, MP3 και κάμερα οπισθοπορείας.
Οι μηχανικοί βελτίωσαν ελαφρώς στη στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος, ρύθμισαν την ανάρτηση (νέα αμορτισέρ) και ηχομόνωσαν καλύτερα την καμπίνα. Το νέο CX-7 εφοδιάζεται με το νέο turbo κινητήρα πετρελαίου 2.2 lt – 173 hp στις 3.500 σ.α.λ. Χαρίζει απίστευτη ροπή 400 Nm από τις 2.000 σ.α.λ., επιτάχυνση 11,3 δευτ. και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα. Καταναλώνει μόλις 7,5 καυσίμου στα 100 χλμ. μικτής διαδρομής, ενώ εκπέμπει 199 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα. Διαθέτει φίλτρο παρακράτησης μικροσωματιδίων και βέβαια καταλύτη. Λόγω των μέτρων της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης μπορεί να μην αφορά εμπορικά Αθήνα – Πειραιά – Θεσσαλονίκη, εντούτοις στη λοιπή Ελλάδα αξίζει κάποιος να το προτιμήσει, αν κάνει μάλιστα και πολλά χιλιόμετρα. Πάντως σε κάθε περίπτωση διατίθεται και με τον υπάρχοντα κινητήρα βενζίνης, turbo 2.3 lt – 260 hp στις 5.500 σ.α.λ. με ροπή 380 Nm στις 3.000 σ.α.λ. Καταναλώνει 10,4 λίτρα καυσίμου στα 100 χλμ. και εκπέμπει 243 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα. Χαρίζει επιτάχυνση 8,2 δευτ. και τελική ταχύτητα 211 χλμ./ώρα. Και οι δύο κινητήρες συνδυάζονται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο, ενώ είναι προδιαγραφών ρύπων Euro 5.
Εν συντομία…
Οδηγώντας για πάνω από 300 χιλιόμετρα είναι αλήθεια ότι είτε στους θαυμάσιους φιδίσιους επαρχιακούς δρόμους είτε στον αυτοκινητόδρομο, το νέο CX-7 κινήθηκε πολύ καλά, στο επίπεδο του προκατόχου του, χωρίς καθόλου περιττές κλίσεις και χωρίς να περνούν θόρυβοι στο εσωτερικό παρά μόνο σε αρκετά υψηλές ταχύτητες. Σχετικά με την μετάδοση κίνησης δεν υπήρξε διαφοροποίηση. Το CX-7 σε κανονικές συνθήκες είναι προσθιοκίνητο, ενώ στα δύσκολα με το σύστημα τετρακίνησης μεταφέρεται ηλεκτρονικά ροπή έως 50% στον πίσω άξονα. Σε επίπεδο ασφάλειας διατηρούνται οι αερόσακοι οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί και τύπου κουρτίνας, το ABS με ηλεκτρονική κατανομή πέδησης, το ESP για την ευστάθεια και το TCS για την ολίσθηση. Το φρεσκαρισμένο CX-7 έρχεται σύντομα στην Ελλάδα με παραπλήσιες τιμές του υπάρχοντος.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.