Προχθές αναφέρθηκα στις (επιτακτικές) προσθήκες που πρέπει να γίνουν στο πλαίσιο εφαρμογής του μέτρου της απόσυρσης. Το θέμα είναι ότι πολλοί ενδιαφέρθηκαν να αποσύρουν παλαιό όχημα, ενώ πολλοί είναι εκείνοι που περιμένουν τις όποιες τροποποιήσεις που δεν θα αφορούν πιθανότατα τα ποσά–κίνητρα απόσυρσης και αντικατάστασης με καινούργιο όχημα.
Ωστόσο, η πολύμηνη καθυστέρηση στις αποφάσεις, με το ζήτημα της απόσυρσης να έχει αναδειχθεί για πάνω από ένα χρόνο από τα Μέσα Ενημέρωσης, προφανώς με υπόνοιες που είχε αφήσει η προηγούμενη κυβέρνηση, η οποία τελικά υλοποίησε το μέτρο πριν από δύο εβδομάδες, έχει δημιουργήσει τέλμα στην αγορά αυτοκίνητου.
Ο περασμένος Σεπτέμβριος σε πωλήσεις νέων Ι.Χ. ήταν ο χειρότερος φετινός μήνας με 11.956 μονάδες, πολύ κάτω και από τον αντίστοιχο περσινό, που έκλεισε με 18.825 πωλήσεις, όντας και εκείνος με το χαμηλότερο νούμερο στην αγορά. Παραδοσιακά, βέβαια, ο μήνας αυτός δεν κάνει μεγάλα νούμερα, διότι μετά τις διακοπές λίγοι σκέφτονται να αγοράσουν κάποιο Ι.Χ. Εχουν τον νου τους στα έξοδα του φθινοπώρου και αφήνουν την όποια απόφαση προς το τέλος του έτους. Ομως φέτος η πτώση των πωλήσεων από την αρχή του χρόνου είναι αρκετά σημαντική.
Αξίζει να αναλογιστούμε ότι πέρυσι στο πρώτο 9μηνο του έτους πουλήθηκαν 226.236 Ι.Χ. και φέτος 181.382. Πολύ μεγάλη απόκλιση, για την πραγματοποίηση της οποίας δεν συνέβαλε μόνο η αναβλητικότητα των αποφάσεων που προανέφερα, αλλά και το θέμα εφαρμογής ή όχι των τεκμηρίων και, φυσικά, η εν γένει κρίση στην οικονομία, στα οικονομικά των νοικοκυριών και ο προβληματισμός για το αύριο.
Γι' αυτό χρειάζονται σημαντικές αποφάσεις με σταθερή οικονομο-φορολογική προοπτικής 5ετίας, όπως έγινε με την απόσυρση που έχει βάθος έως το 2012. Οσον αφορά τις μάρκες, η Toyota με 17.105 μονάδες εξακολουθεί να κρατά την πρώτη θέση των πωλήσεων, η VW πήγε στις 14.877 και η Opel άγγιξε τις 14.695, έχοντας παραδώσει τα περισσότερα αυτοκίνητα τον Σεπτέμβριο.
Καλά είναι τα νούμερα των πωλήσεων για την ανάδειξη στην αγορά, αλλά πολλές μάρκες δεν ενδιαφέρονται αν θα πουλήσουν μεγάλο όγκο οχημάτων, αλλά το πώς θα διατηρήσουν την κερδοφορία τους ή θα περιορίσουν τα έξοδά τους.
Είναι κι αυτό μια σωστή επιχειρηματική προσέγγιση. Πάντως, οι εταιρείες, βλέποντας το τέλμα, έχουν επιδοθεί σε μπαράζ προσφορών. Ολες δίνουν εκπτώσεις ή πακέτα εξοπλισμού χωρίς κόστος ή βάζουν κάτι παραπάνω στα ποσά της απόσυρσης και αντικατάστασης. Οσοι ενδιαφέρεστε καλό είναι να κάνετε έρευνα αγοράς.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.