Εφθασε στην Ελλάδα το νέο μέλος της οικογένειας Porsche. Το πρώτο μάλιστα τετράθυρο μοντέλο μεγάλου τουρισμού (GT) στην ιστορία της εταιρείας, η Panamera, παρουσιάστηκε προ ημερών στον τύπο σε ένα θαυμάσιο χώρο, στο ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού στην οδό Πειραιώς, στην Αθήνα. Το αυτοκίνητο βέβαια κλέβει καρδιές και στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης που βρίσκεται σε εξέλιξη, έχοντας χαρακτήρα Porsche, πολυτέλεια και επιδόσεις.
Παράλληλα, επιδεικνύει πέντε στοιχεία για πρώτη φορά στην κατηγορία του: διαθέτει κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (PDK Porsche), συνδυάζει σύστημα start-stop στους κινητήρες (σβήνει σε στάση εκκινεί αυτόματα για μείωση κατανάλωσης και ρύπων), προσφέρεται προαιρετικά με αερανάρτηση στις εκδόσεις S και 4S – στάνταρ στην Turbo (παροχή αέρα σε κάθε αερόσουστα ανάλογα με τις ανάγκες), εφοδιάζεται με αυτόματα ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή και εξοπλίζεται με το πακέτο Sport Chrono (ο οδηγός επιλέγει με κουμπί πιο σπορ ρυθμίσεις για κινητήρα, ανάρτηση και σύστημα μετάδοσης).
Σε συνδυασμό με το κιβώτιο PDK διατίθεται και το σύστημα Launch Control, για καλύτερη επιτάχυνση όταν την ζητήσει ο οδηγός. Η Panamera είναι η τέταρτη σειρά μοντέλων της Porsche μετά την 911, τις Boxster/Cayman και το Cayenne. Διατίθεται σε τρεις εκδόσεις V8, ενώ θα ακολουθήσει μια έκδοση V6 και η υβριδική Panamera. Σχεδιαστικά, το GT με μήκος 4,97μ., πλάτος 1,93μ. και ύψος 1,42μ. ξεχωρίζει από τις μυώδεις γραμμές, ενώ το τελείωμα του πίσω μέρους παραπέμπει σε coupe, με την πόρτα να ανοίγει ψηλά δημιουργώντας άνετο χώρο αποσκευών.
Στο εσωτερικό δεσπόζει η άνεση για 4 επιβάτες (ηλεκτρικά καθίσματα), η κεντρική κονσόλα που εκτείνεται από μπροστά έως πίσω στην καμπίνα, η εργονομία και η πολυτέλεια. Στο πίσω μέρος, ανάμεσα στα δύο καθίσματα, υπάρχει ένα κεντρικό υποβραχιόνιο που μετακινείται κατακόρυφα ανάλογα με τις ανάγκες. Προαιρετικά, πίσω, μπορούν να τοποθετηθούν προσαρμοζόμενα σπορ καθίσματα ή ηλεκτρικά.
Όλες οι Panamera διαθέτουν διζωνικό σύστημα κλιματισμού, με ξεχωριστές ρυθμίσεις, ενώ προαιρετικό είναι το αυτόματο τετραζωνικό σύστημα με το οποίο ρυθμίζεται η θερμοκρασία, η ταχύτητα του ανεμιστήρα και η διανομή του αέρα σε κάθε κάθισμα ξεχωριστά. Στάνταρ υπάρχει και ηχοσύστημα, ενώ προαιρετικά διατίθεται μονάδα πλοήγησης, φωνητικός έλεγχος μέσω σύνδεσης Bluetooth για κινητό τηλέφωνο,
σύστημα ψυχαγωγίας στα πίσω καθίσματα κ.α.
Εν συντομία…
Η πισωκίνητη Panamera S φορά κινητήρα V8 4.8 lt – 400 hp με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Επιτάχυνση 5,6 δευτ., τελική ταχύτητα 285 χλμ./ώρα, κατανάλωση 12,5 λίτρα/100 χλμ. Η Panamera 4S με ίδιο κινητήρα έχει σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης, ενεργή τετρακίνηση, κιβώτιο 7 ταχυτήτων PDK, χαρίζει επιτάχυνση 5 δευτ., τελική ταχύτητα 282 χλμ./ώρα, και καταναλώνει 11,1 λίτρα/100 χλμ.
Η Panamera Turbo εφοδιάζεται με κινητήρα V8 biturbo 4.8 lt - 500 hp και έχει ίδια χαρακτηριστικά με την S. Επιταχύνει σε 4,2 δευτ., έχει τελική ταχύτητα 303 χλμ./ώρα και καταναλώνει 12,2 λίτρα/100 χλμ. Όλοι οι κινητήρες είναι άμεσου ψεκασμού καυσίμου, ενώ η βασική ανάρτηση αποτελείται από χαλύβδινα ελατήρια.
Στάνταρ είναι το ενεργό σύστημα PASM που μεταβάλλει συνεχώς τις δυνάμεις απόσβεσης. Προαιρετικά μπορεί να τοποθετηθεί και σύστημα δυναμικού ελέγχου πλαισίου που αντισταθμίζει ενεργά τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και συνδυάζεται με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.