Νέα μοντέλα

Made in Japan: Νέο Mazda 3!

Made in Japan Αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά του νέου Mazda 3 που διατίθεται στη χώρα μας. Τον περασμένο Μάρτιο οδήγησα στη Λισαβώνα το νέο Mazda 3, το οποίο για οικογενειακούς λόγους δεν μπόρεσα να οδηγήσω και προ ημερών στην εν Ελλάδα παρουσίασή του. Το αυτοκίνητο όμως το γνωρίζω διότι δεν άλλαξε τίποτα από την άνοιξη, παρά μόνο το γεγονός ότι τώρα ξέρουμε ακριβώς τις εκδόσεις, τα επίπεδα εξοπλισμού και βέβαια τις τιμές που διατίθεται στην Ελλάδα.

Made in Japan

Αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά του νέου Mazda 3 που διατίθεται στη χώρα μας.


Τον περασμένο Μάρτιο οδήγησα στη Λισαβώνα το νέο Mazda 3, το οποίο για οικογενειακούς λόγους δεν μπόρεσα να οδηγήσω και προ ημερών στην εν Ελλάδα παρουσίασή του. Το αυτοκίνητο όμως το γνωρίζω διότι δεν άλλαξε τίποτα από την άνοιξη, παρά μόνο το γεγονός ότι τώρα ξέρουμε ακριβώς τις εκδόσεις, τα επίπεδα εξοπλισμού και βέβαια τις τιμές που διατίθεται στην Ελλάδα.

Ο αντικαταστάτης ενός άκρως επιτυχημένου μοντέλου διεθνώς με πάνω από 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε παραγωγή από το 2003 (σε 100 χώρες), έχει κατακτήσει κοντά στα 80 βραβεία σε όλο τον κόσμο. Εκείνο βέβαια που κάνει το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει, είναι η ταμπέλα «made in Japan». Και δεν είναι τυχαίο αυτό που λέμε για ιαπωνική κατασκευή. Στη χώρα του Ανατέλλοντος ηλίου είναι γνωστό ότι δίνουν έμφαση στη λεπτομέρεια, στο φινίρισμα του αυτοκινήτου, ενώ όντας περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένοι πολύ νωρίτερα από εμάς τους Ευρωπαίους, φτιάχνουν κινητήρες που καταναλώνουν λίγο και ρυπαίνουν λιγότερο. Το νέο Mazda 3 λοιπόν ήρθε σε δύο αμαξώματα, 5θυρο και 4θυρο, τα οποία μάκρυναν κατά 4,5 εκ. το πρώτο (4,46 μ.) και κατά 9 εκ. το δεύτερο (4,58 μ.). Το ύψος αυξήθηκε και στα δύο κατά 5 εκ. (1,47 μ.), ενώ το πλάτος διατηρήθηκε ίδιο (1,755 μ.) όπως και το μεταξόνιο των 2,64 μ. Ωστόσο το συνολικό βάρος περιορίστηκε κατά 15 κιλά.

Παρά ταύτα, η αίσθησή μου είναι ότι το εσωτερικό έχει περισσότερο χώρο ακόμα και για 5 ενήλικες επιβάτες, ενώ οι θόρυβοι περιορίστηκαν 6-10%, κάτι που κάνει τη ζωή πιο ευχάριστη στη καμπίνα. Εκεί υπάρχουν πολύ καλύτερης ποιότητας υλικά σε αφή (μαλακά πλαστικά στο ταμπλό) και εικόνα, ενώ θα βρούμε διάσπαρτους αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους και ημιμπάκετ καθίσματα που πλέον είναι της μόδας. Επίσης, το ταμπλό γέρνει ελαφρά προς τη μεριά του οδηγού, ενώ η μεγάλη κεντρική οθόνη και τα χειριστήρια είναι διατεταγμένα γύρω από τον οδηγό, εξασφαλίζοντας μέγιστη άνεση στην οδήγηση και ευκολία χειρισμών. Παράλληλα, το διαδραστικό σύστημα φωτισμού κάνει την οδηγική εμπειρία πιο…συναρπαστική. Όταν ξεκλειδώνουν οι πόρτες, ένα φως σποτ στη θέση του οδηγού, η πλαφονιέρα της καμπίνας και τα φώτα στις πόρτες, καθώς και τα όργανα και η κεντρική οθόνη ανάβουν διαδοχικά καλωσορίζοντας οδηγό και επιβάτες (ανάλογα με την έκδοση).

Εν συντομία…

Στη βελτιωμένη ανάρτηση διατηρούνται τα κλασικά γόνατα McPherson μπροστά και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι. Οι κινητήρες βενζίνης που εφοδιάζουν το μοντέλο είναι τέσσερις: 1.6 lt – 105 hp (κατανάλωση 6,3 λίτρα/100 χλμ.), 2.0 lt – 150 hp, 2.0 lt – 151 hp (με σύστημα που σβήνει και εκκινεί αυτόματα τον κινητήρα σε σταμάτα – ξεκίνα) και 2.3 lt turbo - 260 hp στην έκδοση MPS. Μπορεί ο βασκικός κινητήρας να μην είναι πολύ ισχυρός ή στα επίπεδα άλλων που έχουν turbo, εντούτοις καίει λίγο και εκπέμπει λίγα καυσαέρια. Εξάλλου, επειδή πωλούνται περισσότερα πετρελαιοκίνητα στην Ευρώπη, η μάρκα προτίμησε να δώσει βάρος εξέλιξης στο νέο turbo κινητήρα πετρελαίου 2.2 lt - 185 hp (με καταλύτη), ενώ διατίθεται και οι: 1.6 lt – 109 hp και 2.2 lt – 150 hp. Το νέο Mazda 3 διατίθεται από 16.900 ευρώ με μειωμένο τέλος ταξινόμησης ή από 17.890 για όσα έρθουν, στα 1.6 lt. Εξι αερόσακοι, κλιματισμός, ABS με κατανομή πέδησης, ESP για την ευστάθεια είναι στάνταρ με πολλά ακόμη.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x