Κι εκεί που η αγορά του καινούργιου αυτοκινήτου και του ελαφρώς μεταχειρισμένου πήρε κάπως τα πάνω της, έρχονται οι εκλογές να βάλουν όχι σε διαδικασία ψήφου εμπιστοσύνης τους πελάτες για το μοντέλο που προτιμούν, αλλά σε μίνι προβληματισμό για τις συνθήκες που θα επικρατήσουν στον κλάδο, εφόσον αλλάξει η κυβέρνηση. Κι ενώ αναμένουμε τη νομοθετική πράξη σχετικά με την απόσυρση που έχει εξαγγελθεί και τα περιβαλλοντικά τέλη που θα ισχύσουν για τα επόμενα χρόνια, ουδείς γνωρίζει σε περίπτωση που αλλάξει η κυβέρνηση, εάν θα διατηρηθούν τα μέτρα αυτά ή θα τροποποιηθούν ή και θα καταργηθούν.
Μολονότι εκτιμήσεις δεν είναι εύκολο να γίνουν, προσωπικά θεωρώ ότι δύσκολα θα αλλάξει η κατάσταση, κι αυτό διότι όταν ανακοινώθηκαν τα μέτρα, ισχυρή αντίδραση από την αντιπολίτευση γενικότερα δεν υπήρξε. Για να μην κρυβόμαστε, μπορεί να υπάρχουν ατέλειες στα μέτρα αυτά, δηλαδή για παράδειγμα θα έπρεπε ο υπολογισμός ρύπανσης να γίνεται όχι μόνο με την ηλικία του οχήματος και τις προδιαγραφές του κινητήρα (Euro 4-5), αλλά και με τα γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπει. Ωστόσο οι περισσότεροι ειδικοί θεωρούν ότι οι αλλαγές κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση, δηλαδή εναρμονίζονται με όσα εφαρμόζονται στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Σε αυτή λοιπόν την περιρρέουσα ατμόσφαιρα, τα νούμερα των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων για τον μήνα Σεπτέμβριο είναι εξαιρετικά δύσκολο να προβλεφθούν. Πάντως, ο Αύγουστος, ο κατ' εξοχήν μήνας διακοπών των Ελλήνων, κινήθηκε πολύ καλά εμπορικά με 22.845 νέα Ι.Χ. έναντι 19.819 του αντίστοιχου περσινού μήνα, ενώ αρκετά ψηλά είχε κινηθεί ο Ιούλιος με 32.627 έναντι 29.046 του Ιουλίου πέρυσι.
Είναι αλήθεια ότι η μείωση του τέλους ταξινόμησης κατά 50% που εφαρμόστηκε από τις 7 Απριλίου μέχρι και τις 7 Αυγούστου βοήθησε στην αναθέρμανση της αγοράς, ενώ ορισμένες εταιρείες, βλέποντας τη θετική ανταπόκριση των καταναλωτών, εκτελώνισαν αρκετές χιλιάδες αυτοκίνητα και μπορούν να τα προσφέρουν ακόμα και μέχρι τον Οκτώβριο, εφόσον δεν διατεθούν νωρίτερα, με μειωμένο το Τ.Τ.
Γι' αυτό λοιπόν όποιος θέλει να αγοράσει νέο Ι.Χ. και να ωφεληθεί στην τιμή, ας ψάξει καλά την αγορά. Ολοκληρώνοντας το θέμα των πωλήσεων σε νούμερα, το φετινό οκτάμηνο έκλεισε με 169.429 νέα Ι.Χ. έναντι 207.411 πέρυσι, δηλαδή μείον 18%. Η πτώση τώρα είναι αρκετά πιο μικρή από την αρχή της χρονιάς, όταν η… οικονομική κρίση ήταν στα ντουζένια της. Στα ελαφρά επαγγελματικά στο οκτάμηνο πουλήθηκαν 10.282 από 15.743 πέρυσι (μείον 33%), ενώ στις μοτοσικλέτες κυκλοφόρησαν στο οκτάμηνο 53.092 από 75.409 πέρυσι (μείον 29%).
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.