To Kia Venga (έλα) παρουσιάζεται στη Φρανκφούρτη τον Σεπτέμβριο.
Τα ευχάριστα νέα από την κορεατική Kia μέλος του ομίλου της Hyundai δεν περιορίστηκαν με την οικονομική κρίση που ενέσκυψε τον περασμένο Οκτώβριο. Κάθε άλλο. Η φίρμα έχοντας προγραμματίσει από χρόνια τη δυναμική της είσοδο στην ευρωπαϊκή αγορά, την οποία θεωρεί εξόχως σημαντική για αύξηση πωλήσεων και ενδυνάμωση του κύρους του ονόματος, ρίχνει ένα ένα τα βέλη προς το στόχο.
Την αρχή έκανε με το μικρομεσαίο cee’d από τα τέλη του 2006 όταν το λανσάρισε, και συνέχισε φέτος με το πολυχρηστικό αλλά σε «εκτός δρόμου» καλούπι, Soul. Τώρα ετοιμάζεται να βγάλει ένα ακόμα βέλος και συγκεκριμένα να παρουσιάσει το επίσης πολυχρηστικό αλλά μεγαλύτερο και διαφορετικής φιλοσοφίας από το Soul, το Venga. Η Kia διάλεξε ισπανική λέξη για να ονομάσει το νέο της μοντέλο και όπως σημαίνει στα ελληνικά «έλα» νομίζω ότι μπορεί να προ(σ)καλέσει τον υποψήφιο αγοραστή να έρθει κοντά του. Παρόλο που η Kia δεν έδωσε πολλές λεπτομέρειες για το νέο μοντέλο, μεταφέροντας την επίσημη συνολική τοποθέτηση στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης στα μέσα του Σεπτεμβρίου, αξίζει να σημειώσουμε ότι είναι ιδιαίτερα ελκυστικό στο μάτι με συμπαγείς αναλογίες. Σχεδιάστηκε και θα κατασκευάζεται εξ’ ολοκλήρου στην Ευρώπη (στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο της Ζιλίνα, στη Σλοβακία), με σκοπό να καλύψει τις ανάγκες των Ευρωπαίων αγοραστών χωρίς να αποκλείεται το γεγονός επέκτασης πωλήσεων και σε άλλες αγορές.
Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά σχεδιαστικά στοιχεία του Venga είναι η εμπρός γρίλια, την οποία ο αρχισχεδιαστής της Kia Πίτερ Σρέγιερ εμπνεύστηκε από το πρόσωπο της τίγρης για να προσδώσει έναν ξεχωριστό αέρα δυναμισμού και να αποτελέσει σήμα κατατεθέν της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της μάρκας. Το ασυνήθιστα μακρύ για τα δεδομένα της κατηγορίας μεταξόνιο μήκους 2,615 μ. (μεγαλύτερο από το Soul), ο χώρος για τα πόδια των μπροστινών επιβατών που φτάνει το 1,080 μ. και ο χώρος για τους ώμους μέχρι 1,384 μ. καθιστούν το νέο Venga ένα από τα πλέον ευρύχωρα της κατηγορίας του. Τα συρόμενα πίσω καθίσματα (και αναδιπλούμενα βεβαίως) κάνουν την πρόσβαση στην καμπίνα ακόμα πιο εύκολη για τους επιβάτες, ενώ συνεισφέρει και στην πιο βολική τοποθέτηση αντικειμένων, σε ένα πορτμπαγκάζ που στάνταρ έχει διαθέσιμο χώρο 422 λίτρα.
Εν συντομία…
Το Venga απευθύνεται σε οικογενειάρχες κάθε ηλικίας που θέλουν ανέσεις, αλλά με τη μοντέρνα σχεδίαση θεωρώ ότι θα προσελκύσει και πιο νεανικό κοινό. Θα εφοδιάζεται με κινητήρες 1.4 lt και 1.6 lt με νέα τεχνολογία ISG (Idle Stop & Go), με την οποία ο κινητήρας σβήνει σε στάση και επανεκκινεί αυτόματα με την πρώτη ταχύτητα στο σασμάν. Ετσι επιτυγχάνεται μείωση κατανάλωσης και φυσικά περιορισμός των ρύπων. Το μοντέλο θα καλύπτεται και αυτό από εργοστασιακή εγγύηση 7 χρόνων, ενώ αναμένεται να πάρει 5 αστέρια στις δοκιμές ασφάλειας του οργανισμού Euro NCAP. Η εμπορική του σταδιοδρομία στην Ελλάδα, αναμένεται να αρχίσει τους πρώτους μήνες του 2010.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.