Υστερα από αρκετό καιρό, κι αφού εκτέθηκε σε δύο διεθνείς εκθέσεις αυτοκίνητου, η BMW παρουσίασε επίσημα το νέο X1, στα πρότυπα των υπόλοιπων μοντέλων της γκάμας. Εχοντας μήκος 4,45 μ., πλάτος 1,798 μ. και ύψος 1,545 μ. και παρά το γεγονός ότι οι διαστάσεις του αμαξώματος είναι μικρότερες από των X6, X5, και X3, δείχνει μεγάλο αλλά και κομψό ταυτόχρονα.
Οι τετραγωνισμένοι θόλοι των τροχών, η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, οι σπορ ποδιές προστασίας στο κάτω τμήμα και η κάθετη μάσκα BMW, προσδίδουν στιβαρότητα, ενώ το μακρύ μεταξόνιο των 2,76 μ. και το χαμηλωμένο πίσω παρμπρίζ αναδεικνύουν τις επιμηκυμένες αναλογίες του μοντέλου.
Στο εσωτερικό, το κοκπιτ είναι προσανατολισμένο στον οδηγό (τυπικό γνώρισμα της BMW), ενώ το ταμπλό οργάνων χωρίζει με οριζόντιες γραμμές με δομή που συνεχίζεται στις πόρτες, επιτείνοντας την αίσθηση ευρυχωρίας. Η οθόνη ελέγχου στο προαιρετικό σύστημα ελέγχου iDrive φέρει επίσης πρωτοποριακό φινίρισμα, ώστε να ενσωματώνεται ομαλά και αρμονικά στο ταμπλό.
Επίσης, τα υπερυψωμένα καθίσματα, και οι ποικίλες λύσεις αποθήκευσης αναδεικνύουν τον άλλο χαρακτήρα του μοντέλου, αυτόν της πολυμορφικότητας. Πίσω υπάρχουν τρία καθίσματα η πλάτη των οποίων χωρίζει κατά 40/20/40, ώστε ο αποθηκευτικός χώρος του πορτμπαγκάζ από 420 λίτρα να φθάσει στην καμπίνα στα 1350 λίτρα. Για περισσότερη φωτεινότητα στην καμπίνα, διατίθεται προαιρετικά, ηλεκτρική πανοραμική κρυστάλλινη οροφή.
Αναφορικά με το σύστημα τετρακίνησης, xDrive AWD, κατανέμει ηλεκτρονικά τις αναλογίες στον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση. Συνδέεται με το DSC (σύστημα ευστάθειας), τη διαχείριση του κινητήρα και τους αισθητήρες στους τροχούς, μεταβάλλοντας αυτόματα την κατανομή ισχύος προλαβαίνοντας τάσεις υπερστροφής ή υποστροφής. Το DSC περιλαμβάνει: ABS, σύστημα κατανομή πέδησης, υποβοήθηση φρεναρίσματος στις στροφές και έλεγχο πρόσφυσης.
Σε άλλες εκδόσεις εξοπλισμού συνοδεύεται και από: στέγνωμα φρένων, αντιστάθμιση κόπωσης και υποβοήθηση εκκίνησης. Ακόμα, ανάλογα τον κινητήρα, τα 4 δισκόφρενα διατίθενται σε διάφορες διαστάσεις με πλευστές ή σταθερές δαγκάνες μπροστά.
Η ανάρτηση αποτελείται από διπλούς συνδέσμους και μπάρα αντιστάθμισης φορτίων ή από αλουμινένιους διπλούς συνδέσμους και μπάρα σύνδεσης μπροστά και από άξονα πέντε συνδέσμων από ελαφρύ ατσάλι, πίσω. Προαιρετικά υπάρχει σύστημα που επενεργεί στα φρένα σε συνδυασμό με σπορ ανάρτηση.
Εν συντομία…
Αναφορικά με τους κινητήρες, όλοι πληρούν προδιαγραφές ρύπων Euro 5, ενώ όλα τα μηχανικά μοντέλα διαθέτουν λειτουργία Auto Start Stop και ένδειξη σημείου αλλαγών ταχυτήτων. Η έκδοση κινητήρα βενζίνης είναι: xDrive28i με εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 3.0 lt - 258 hp και 310 Nm ροπής. Συνδυάζεται με 6άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Διατίθεται και τρεις εκδόσεις πετρελαίου: sDrive18d – 143 hp, sDrive20d – 177 hp και xDrive23d - 204 hp. Όλες οι εκδόσεις φορούν ζάντες 17 ιντσών, από ατσάλι ή αλουμίνιο και ελαστικά με δείκτη απώλειας πίεσης. Προαιρετικά υπάρχουν ελαστικά runflat. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται: 6 αερόσακοι, προσαρμοζόμενα φώτα ακινητοποίησης, φώτα ημέρας, βάσεις παιδικών καθισμάτων ISOFIX, κλιματισμός, ηχοσύστημα, θύρα USB και πολυλειτουργικός διακόπτης.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.