Όλα ελέγχονται με την παραμικρή λεπτομέρεια
Φέτος τον Απρίλιο ξεκίνησε η παραγωγή της πέμπτης σειράς μοντέλων της Porsche, του τετραθέσιου Gran Turismo Panamera. Στο εργοστάσιο της Λειψίας, εκεί όπου παράγεται και το Cayenne, επενδύθηκαν 150 εκατ. ευρώ (πέραν των αρχικών 127 εκατ. ευρώ το 2002) για να κατασκευαστούν: αίθουσα συναρμολόγησης 25.000 τ.μ., κέντρο αποθήκευσης, κέντρο πιλοτικών δοκιμών και αναλύσεων και εγκαταστάσεις εκπαίδευσης. Όλα τηρούνται βάσει χρονοδιαγράμματος ώστε να μην χάνεται χρόνος που άλλωστε σημαίνει χρήμα.
Μάλιστα η παράδοση των εξαρτημάτων (το 70% από Γερμανούς προμηθευτές) γίνεται μόλις μία ώρα πριν την επεξεργασία τοποθέτησης, ώστε να μην χρειάζεται χώρος αποθήκευσης. Επίσης, σχεδόν όλοι οι κινητήρες των Cayenne και Panamera μεταφέρονται με φορτηγά στη Λειψία από το εργοστάσιο της Porsche στο Τσουφενχάουζεν. Τα μερικώς εξοπλισμένα αμαξώματα του Cayenne έρχονται σιδηροδρομικώς από την Μπρατισλάβα και τα αντίστοιχα της Panamera ομοίως από το εργοστάσιο της VW στο Ανόβερο. Η Porsche απασχολεί σήμερα περίπου 600 εργαζόμενους. Στο εργοστάσιο της Λειψίας από το 2003 έως το 2006 ολοκληρώθηκε η χειροποίητη παραγωγή του σούπερ σπορ Carrera GT, ενώ ήδη έχουν παραχθεί πάνω από 250.000 Cayenne. Στη Λειψία η εταιρεία διαθέτει υπερσύγχρονο κέντρο εξυπηρέτησης πελατών, τμήμα δοκιμών και ελέγχων καθώς και πίστα off-road μήκους 6 χλμ. Δεν υστερούν ωστόσο σε οικολογικά μηνύματα οι εγκαταστάσεις μια και στον ιδιόκτητο βιότοπο της εταιρείας, 70 άγρια βόδια και ένα κοπάδι άγριων αλόγων απολαμβάνουν το γαλήνιο περιβάλλον. Η Porsche, εξάλλου, υποστηρίζει εμπράκτως τη Λειψία. Πριν από πέντε χρόνια προσέφερε στο ναό του Αγ. Νικολάου 1,8 εκατ. ευρώ για να αποκατασταθεί πλήρως το περίφημο εκκλησιαστικό όργανο του Ladegast. Είκοσι χρόνια μετά την πτώση του Τείχους και δέκα χρόνια μετά την απόφαση της εταιρείας να δημιουργήσει το εργοστάσιο της Λειψίας ως κέντρο παραγωγής του Cayenne, η Porsche ετοιμάζεται με την Panamera να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην επιτυχημένη της πορεία.
Η τετραθέσια Panamera απευθύνεται σε νέες ομάδες αγοραστών της πολυτελούς κατηγορίας. Στο εμπόριο αναμένεται στα μέσα Σεπτεμβρίου, σε 3 εκδόσεις, με ατμοσφαιρικό κινητήρα V8 400 hp και με V8 biturbo 500 hp. Στόχος πωλήσεων οι 20.000 μονάδες ετησίως!
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.