Θρίαμβος της Ford, 1-3 με Χιρβόνεν - Λάτβαλα, άτυχη η Citroen, νέα δεδομένα
Τώρα που τα ρούχα μας είναι ακόμα σκονισμένα, ίσως δεν είναι ο κατάλληλος χρόνος για τη συνολική αποτίμηση του φετινού Ράλλυ Ακρόπολις. Ωστόσο η πρώτη γεύση από το χώμα στο στόμα, περισσότερο γλυκιά γεύση αφήνει. Ο αγώνας χαρακτηρίστηκε από Ελληνες και ξένους ως ο καλύτερος των τελευταίων ετών από πλευράς επιλογής χώρου, οργάνωσης, χάραξης ειδικών διαδρομών, τελετουργικών και συνεργασίας με τοπικούς φορείς. «Η γνώμη των παρατηρητών και των αγωνοδικών της επιτροπής ράλι της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA), αναφέρει ότι πρόκειται για τον καλύτερο αγώνα από τους 7 που έγιναν μέχρι τώρα στο πρωτάθλημα. Δεν έχουμε την επίσημη έκθεση ακόμα αλλά αυτό είναι το στίγμα», επισήμανε ο πρόεδρος της ΕΛΠΑ και της οργανωτικής επιτροπής του Ράλλυ Ακρόπολις, Βασίλης Δεσποτόπουλος και συνέχισε: «Ολοι είπαν τα καλύτερα λόγια, για τη φιλοξενία, το άψογο σέρβις, τις εγκαταστάσεις. Η κάλυψη του αγώνα από τους δημοσιογράφους ήταν καλή, ενώ η εκκίνηση ήταν η ωραιότερη που έχω συναντήσει σε αυτά τα 56 χρόνια. Μπορεί στα σκαλιά του Ηρώδειου, κάτω από την Ακρόπολη να ήταν το κάτι άλλο, όμως οι εποχές άλλαξαν. Στην εκκίνηση, σύμφωνα με την Τροχαία Κορίνθου, βρέθηκαν 3-4.000 κόσμου. Όλα αυτά ίσως κάνουν τη FIA να εντάξει το Ακρόπολις και στο επόμενο καλεντάρι, αναθεωρώντας την προηγούμενη απόφαση», ανέφερε καταλήγοντας ο Β. Δεσποτόπουλος, ο οποίος περιμένει στη συζήτηση που θα γίνει στην Παγκόσμια Ομοσπονδία 23-24 Ιουνίου την οριστική απόφαση για το αν το Ακρόπολις θα είναι και του χρόνου Παγκόσμιο.
Αυτό το Ράλλυ το πίστευα πολύ
«Πραγματικά είμαι πάρα πολύ ικανοποιημένη. Ολοι ανταποκρίθηκαν στο έργο τους. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν αυτό που θέλαμε. Το πίστευα πολύ αυτό το Ράλλυ. Η επιλογή του Λουτρακίου ήταν άκρως επιτυχημένη και βολική. Ο,τι ζητήθηκε από το Δλημο το είχαμε αμέσως. Το Hotel Club Casino ήταν το ιδανικότερο κέντρο αγώνα μέχρι τώρα», τόνισε η έχουσα το γενικό πρόσταγμα του Ράλλυ, η Αλυτάρχης Αννίτα Πασαλή. «Οι ειδικές διαδρομές στην Πελοπόννησο επιδέχονται βελτίωσης. Γενικά οι διαδρομές επιλέχθηκαν σε συνεργασία με τις τοπικές αυτοδιοικήσεις, μερικές ήταν όπως λέμε σπαστήρια, αλλά αυτό είναι Ακρόπολις. Οσον αφορά την ακύρωση της ε.δ. Λουτράκι, προτελευταία του αγώνα, ο κόσμος δεν μετακινούταν από τα επικίνδυνα σημεία παρά τις συστάσεις από το ελικόπτερο και γι’ αυτό ακυρώθηκε. Για λόγους ασφαλείας», κατέληξε η Αννίτα Πασαλή.
Δίκαιη και άνετη επικράτηση, παρά τις εγκαταλείψεις…
Το 56ο Ράλλυ Ακρόπολις είχε 46 συμμετοχές, εκκίνησαν 45 και τερμάτισαν 33 πληρώματα. Ο Γιάρι - Μάτι Λάτβαλα με το Focus είχε τεθεί επικεφαλής στην αρχή του αγώνα, αλλά την Παρασκευή, μια ειδική πριν το φινάλε της ημέρας είχε έξοδο που του κόστισε 10 θέσεις. Ο Μίκο Χιρβόνεν με το άλλο Ford Focus, ανέλαβε επικεφαλής όταν η Citroen είπε του Ντάνι Σόρντο να αφήσει το πόδι από το γκάζι του C4 για να ξεκινήσει πρώτος στις ειδικές του Σαββάτου ο Χιρβόνεν με τρίτο τον Σεμπαστιάν Λεμπ και το άλλο C4. Το πρωί του Σαββάτου ο Λεμπ τουμπάρει και εγκαταλείπει, ενώ στην 3η ειδική της ημέρας ο Σόρντο έσπασε την ανάρτηση στην ίδια κοτρόνα που χτύπησε και ο Χ. Σόλμπεργκ το Focus. Ο 2ος και ο 5ος εκείνη τη στιγμή, εγκαταλείπουν τον αγώνα και επιστρέφουν την Κυριακή με ποινές, σύμφωνα με τον κανονισμό του Super Rally, τερματίζοντας στη 12η και 15η θέση αντίστοιχα. Το Σάββατο παθαίνει ζημιά και ο Πέτερ Σόλμπεργκ με το Citroen Xsara, ενώ ήταν 2ος. Διέλυσε την ανάρτηση, άργησε να πάει στον έλεγχο, πήρε ποινή και αποφάσισε να σταματήσει τον αγώνα, μια και βγήκε από την οκτάδα. Από ανάρτηση έμεινε και ο Οστμπεργκ με το Subaru Impreza. Ηταν 4ος αλλά όταν επανήλθε την Κυριακή τερμάτισε 7ος! Όλα αυτά ευνόησαν τον Χιβρόνεν που έκανε αγώνα – περίπατο, οδηγώντας προσεκτικά προς την 8η νίκη καριέρας και πρώτη στο Ράλλυ Ακρόπολις. Μεγάλος άτυχος και ο Νόβικοφ ο οποίος την Κυριακή ήταν 4ος αλλά προδόθηκε από ημιαξόνιο, ολοκληρώνοντας 16ος. Για τον Βιγιάγκρα και τον Αλ Κασίμι ήταν οι καλύτερες θέσεις που έχουν σημειώσει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Επόμενος αγώνας στην Πολωνία, 24-28 Ιουνίου.
Τελική κατάταξη
1.Χιρβόνεν – Ford Focus 4ώρες.09’.42’’.5
2.Οζιέ – Citroen C4 + 01. 12. 9
3.Λάτβαλα - Ford Focus + 01. 45. 0
4.Βιγιάγκρα - Ford Focus + 03. 48. 3
5.Ράουτενμπαχ – Citroen C4 + 03. 59. 8
6.Αλ Κασίμι - Ford Focus + 07. 04. 3
7.Οστμπεργκ – Subaru Impreza + 12. 24. 9
8.Αθανασούλας – Skoda Fabia S2000 + 12. 47. 6
Βαθμολογία οδηγών
Λεμπ 55
Χιρβόνεν 48
Σόρντο 31
Λάτβαλα 25
Χ. Σόλμπεργκ 21
Π. Σόλμπεργκ 20
Βαθμολογία οδηγών
Citroen 94
Ford 79
Stobart M-Sport Ford 49
Citroen Junior 24
Munchin’s Ford 18
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.