Το νέο Ford Fiesta θα κυκλοφορήσει εμπορικά στην Αμερική το 2010, αλλά νωρίτερα, φέτος θα κάνει εκεί το αγωνιστικό του ντεμπούτο. Η σουηδική ομάδα Olsberg Motor Sport Evolution θα συμμετάσχει με δύο νέα Fiesta Rallycross στην ετήσια διεθνή ανάβαση του Pike’s Peak στο Κολοράντο στις 19 Ιουλίου. Ο δεύτερος αρχαιότερος αγωνιστικός θεσμός στην Αμερική, από το 1916, πήρε το όνομά του από τη διάσημη βουνοκορφή που δεσπόζει πάνω από το Colorado Springs στα βραχώδη όρη και συχνά αποκαλείται «The Race to the Clouds» (ο αγώνας στα σύννεφα).
Η Ford συμμετέχει στο Pike’s Peak από το 1916, ενώ το 1922 σημείωσε την πρώτη της νίκη. Φέτος τα δύο Fiesta θα οδηγήσουν ο Αντρέας Ερικσον (35 ετών, Σουηδός, 4 φορές πρωταθλητής Σουηδίας στα ράλι) και ο Μάρκους Γκρόνχολμ (41 ετών Φινλανδός, 2 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι). Θα επιδιώξουν να καταρρίψουν το προηγούμενο ρεκόρ των 10 λεπτών, σε μία χωμάτινη διαδρομή και με ασφάλτινα μέρη, απόστασης 20 χλμ. και 156 στροφών. Η Olsberg’s MSE, δεύτερη στο σουηδικό πρωτάθλημα πέρυσι, παρουσίασε το νέο Fiesta Rallycross για το φετινό σουηδικό και ευρωπαϊκό πρωτάθλημα Rallycross, κερδίζοντας στο δεύτερο αγώνα που έγινε στην Πορτογαλία, το Μάιο. Βασίζεται στο τετρακίνητο Fiesta δρόμου με κινητήρα 2.0lt ισχύος άνω των 800hp.
Η Ford στηρίζει πολλά στο νέο αγωνιστικό Fiesta. Θα είναι το κύριο «όπλο» της στα ράλι των προσεχών ετών. Τα σημερινά δίλιτρα turbo WRC (η Ford έχει το Focus από το 1999 στο θεσμό με 2 παγκόσμιους τίτλους κατασκευαστών) θα αντικατασταθούν από ατμοσφαιρικά Super 2000 μέχρι το 2011. Ετσι, η M-Sport, που εκπροσωπεί τη Ford στο WRC, ξεκίνησε την εξέλιξη του Fiesta Super 2000. Εξάλλου, ένα νέο Fiesta R2 έτρεξε στο ράλι Σαρδηνίας προ ημερών. Θα αντικαταστήσει το Fiesta ST που χρησιμοποιείται στο θεσμό Fiesta SportTrophy. Το νέο Fiesta R2 φορά κινητήρα 1.6lt Ti-Vct – 120hp κανονικής παραγωγής με 5άρι κιβώτιο αλλά με κιτ μετατροπής.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.