Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός αποτελεί πεδίο πολλών δοκιμών για λύσεις που πρόκειται να εφαρμοστούν στα αυτοκίνητα παραγωγής, αναφορικά με τις εναλλακτικές μορφές καυσίμου και την προσπάθεια μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Η Seat έχει διαλύσει τον ανταγωνισμό, πέρυσι και φέτος, με τα turbo πετρελαιοκίνητα Leon στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αυτοκινήτων τουρισμού.
Το ίδιο συμβαίνει και στους αγώνες αντοχής Λε Μαν από το 2006, με την Audi και το επίσης πετρελαιοκίνητο πρωτότυπο R10 TDI. Φέτος στη Φόρμουλα 1 υπάρχει η σπουδαία καινοτομία με το KERS – σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Από την άλλη, στα ράλι η Citroen θέλει να κινηθεί οικολογικά, εντείνοντας τις δοκιμές του πρωτοτύπου C4 WRC Hybrid4.
Η γαλλική φίρμα πρώτα το έδειξε στο κοινό, τον περασμένο Οκτώβριο στην έκθεση του Παρισιού και στην αντίστοιχη της Μπολόνια και μετά το έριξε στο δρόμο. Επίσημα, πήρε το βάπτισμα του πυρός τον Φεβρουάριο στο πλαίσιο του δεύτερου αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι. Δεν αγωνίστηκε, φυσικά, αλλά έκανε επίδειξη των δυνατοτήτων του με τον Λεμπ στο τιμόνι και συνοδηγό τον…πρωθυπουργό της χώρας στο κατάλευκο από χιόνι τοπίο.
Στην Πορτογαλία, πριν λίγο καιρό ήταν η σειρά του έτερου οδηγού της Citroen να καθίσει στο μπάκετ του υβριδικού μοντέλου. Με τη λήξη του αγώνα, στον οποίο η Citroen έκανε το «4 στα 4» φέτος με τη νίκη του Λεμπ, ο Ντάνι Σόρντο κινήθηκε στις ασφάλτινες διαδρομές πέριξ του Φάρο. Τεχνολογικά, το πρωτότυπο βασίζεται στο αγωνιστικό – πρωταθλητής με το Λεμπ. Τον κινητήρα βενζίνης εσωτερικής καύσης πλαισιώνει ένα ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης, ενώ το σύστημα μετάδοσης παραμένει αμετάβλητο. Η μπαταρία ιόντων λιθίου 990 κυψελών πάνω από το δοχείο καυσίμου και ο ηλεκτροκινητήρας στην πίσω γέφυρα αύξησαν το συνολικό βάρος κατά 150 κιλά. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ 4 λειτουργιών.
Μόνο με τον κινητήρα βενζίνης λειτουργεί όπως το C4 WRC. Προσθέτοντας ανάκτηση ενέργειας ενισχύεται η αντοχή των φρένων και φορτίζουν οι μπαταρίες. Στις απλές διαδρομές και στο σέρβις πάρκ χρησιμοποιώντας ηλεκτροκινητήρα και σύστημα ανάκτησης ενέργειας μειώνονται οι εκπομπές ρύπων και αυξάνει η αυτονομία (δεν χρησιμοποιείται ο κινητήρας βενζίνης). Στην τέταρτη λειτουργία, μαζί οι δύο κινητήρες μπορούν να δώσουν 300Nm ροπής.
Εν συντομία…
Το σύστημα μετάδοσης είναι κοινό. Μόνο με ηλεκτροκινητήρα υπάρχουν τρεις επιλογές στο κιβώτιο ταχυτήτων: μπροστά, πίσω και «νεκρά». Στόχος της Citroen είναι να μπορεί να λειτουργεί μόνο ηλεκτρικά κι όταν μελλοντικά οι κανονισμοί επιτρέψουν την εισαγωγή υβριδικών αγωνιστικών να είναι έτοιμη. «Με την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση περνάς από τα χωριά με απόλυτη ησυχία, κάτι ασυνήθιστο για αγωνιστικό αυτοκίνητο. Είναι πολύ καλό για το περιβάλλον και την άνεση του πληρώματος. Σε ρυθμούς αγώνα το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται λίγο διαφορετικά από το C4 WRC, λόγω του επιπλέον βάρους στον πίσω άξονα», ανέφερε ο Σόρντο που εντυπωσιάστηκε από την επιπλέον ώθηση που παρέχει ο ηλεκτροκινητήρας όταν τη χρειαστεί ο οδηγός, στοιχείο που μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στη μάχη με το χρονόμετρο.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.