Νέα μοντέλα

Nano (και) σε τιμή…

Εχει εντυπωσιάσει σε όλες τις πρόσφατες διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτου που παρουσιάστηκε. Το μικρό του μέγεθος αλλά κυρίως η πιο χαμηλή τιμή αγοράς από όλα τα αυτοκίνητα που υπάρχουν, έκαναν το Nano αυτόματα…γίγαντα προβολής από τα μέσα ενημέρωσης σε όλο τον κόσμο. Χθες η κατασκευάστρια εταιρεία, η ινδική Tata Motors παρουσίασε κι επίσημα (εμπορικό λανσάρισμα από την 1η Απριλίου) ένα μοντέλο που εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε πρωτότυπη μορφή στις 10 Ιανουαρίου του 2008.

Εχει εντυπωσιάσει σε όλες τις πρόσφατες διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτου που παρουσιάστηκε. Το μικρό του μέγεθος αλλά κυρίως η πιο χαμηλή τιμή αγοράς από όλα τα αυτοκίνητα που υπάρχουν, έκαναν το Nano αυτόματα…γίγαντα προβολής από τα μέσα ενημέρωσης σε όλο τον κόσμο. Χθες η κατασκευάστρια εταιρεία, η ινδική Tata Motors παρουσίασε κι επίσημα (εμπορικό λανσάρισμα από την 1η Απριλίου) ένα μοντέλο που εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε πρωτότυπη μορφή στις 10 Ιανουαρίου του 2008.

Το Nano, όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό κι από το όνομά του, έχει μήκος μόλις 3,1 μ. Είναι μακρύτερο από το Smart και ακόμα μεγαλύτερο, κατά 15 εκατοστά, από το νέο Toyota iQ που φιλοξενεί 3 ενήλικες επιβάτες και ένα παιδί. Το Nano όμως με αυτό το μήκος, το 1,5 μ. πλάτος και το 1,6 μ. ύψος δεν υπολείπεται σε ανέσεις για 4 ενήλικες επιβάτες. Είναι αυτοκίνητο πόλης που στόχο έχει να εξυπηρετήσει τις μικρές αστικές μετακινήσεις αλλά σύμφωνα με την Tata έχει χώρους κατά 21% παραπάνω από κάθε άλλο μικρό αυτοκίνητο της αγοράς και ψηλά τοποθετημένα καθίσματα.

Μπροστά αναμφίβολα κεντρίζουν το ενδιαφέρον τα μεγάλα φωτιστικά με τα τεράστια φλάς στο πάνω μέρος και οι μικροί προβολείς ομίχλης χαμηλά στις άκρες του προφυλακτήρα (στις πλούσιες εκδόσεις). Στο πλάι βέβαια οι μικρές εισαγωγές αέρα μπροστά από τα πίσω φτερά και η αεροδυναμική τομή, κάνουν το Nano…turbo, χωρίς να σημαίνει κι ότι είναι. Κι αυτό διότι εφοδιάζεται μεν με μικρού κυβισμού κινητήρα βενζίνης, δικύλινδρο μόλις 624 κ.εκ. αλλά αποδίδει μόλις 35 ίππους στις 5.250 σ.α.λ. με ροπή 48 Nm στις 3.000 σ.α.λ.

Μπορεί η ισχύς να είναι μικρή -άλλωστε για την πόλη δεν θέλεις γκάζια- εντούτοις αν βρει δρόμο μπροστά του ελεύθερο πιάνει σε τελική τα 105χλμ./ώρα. Λογική χαρακτηρίζεται και η κατανάλωση καυσίμου με περίπου 4,2 λίτρα στα 100 χλμ., ενώ εκπέμπει πραγματικά πολύ λίγους ρύπους με 101 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα. Ο κινητήρας συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 4 σχέσεων. Στον τομέα της ασφάλειας διαθέτει ζώνες και ενισχυμένο κλωβό αλλά όχι και αερόσακους, ενώ δεν περιλαμβάνει ABS στο σύστημα πέδησης. Εχει όμως ελαστικά χωρίς σαμπρέλα!

Εν συντομία…

Φέτος η παραγωγή δεν αναμένεται να ξεπεράσει τα 50.000 αυτοκίνητο με στόχο τις 350.000 του χρόνου που θα λειτουργήσει ένα νέο εργοστάσιο. Η τιμή πώλησης ανέρχεται στα 1.500 ευρώ για τη βασική έκδοση που περιλαμβάνει μόνο αναδιπλούμενες πλάτες στα πίσω καθίσματα. Η επόμενη έκδοση έχει κλιματισμό και ενισχυμένα φρένα, ενώ η πιο πλούσια έκδοση διαθέτει προβολείς ομίχλης, κεντρικό κλείδωμα, μπροστινά ηλεκτρικά παράθυρα, χιλιομετρητή κ.α.

Η Tata καλύπτει με εγγύηση 18 μηνών ή 24.000 χλμ. το Nano. Με αυτές τις προδιαγραφές δεν μπορεί το αυτοκίνητο να εισαχθεί στην Ευρώπη. Θα πρέπει να εφοδιάζεται απαραίτητα με ABS και αερόσακο αλλά η τιμή του θα φθάνει κοντά στα 5.000 ευρώ όταν θα έρθει στη γηραιά ήπειρο το 2010 (μάλλον).

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x