Γενικά

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΡΑΛΙ 2009- 3ος Γύρος

ΡΑΛΙ ΚΥΠΡΟΥ (12/3-15/3) ΝΕΑ ΧΡΩΜΑΤΑ, ΙΔΙΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι του 2009 ξεκίνησε ιδανικά για το δίδυμο των πρωταθλητών, Sebastien Loeb/Daniel Elena. Έβγαλαν φτερά στις γεμάτες νερό ασφάλτινες διαδρομές της Ιρλανδίας και πέταξαν ψηλά στις χιονισμένες ειδικές της Νορβηγίας. Με κεκτημένη ταχύτητα από τη διπλή αυτή επιτυχία που τους έθεσε επικεφαλής της βαθμολογίας, αυτή την εβδομάδα ταξιδεύουν στην Κύπρο με σκοπό να κάνουν το χατ–τρικ.

ΡΑΛΙ ΚΥΠΡΟΥ (12/3-15/3)
ΝΕΑ ΧΡΩΜΑΤΑ, ΙΔΙΟΙ ΣΤΟΧΟΙ


ΝΕΑ ΧΡΩΜΑΤΑ, ΙΔΙΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι του 2009 ξεκίνησε ιδανικά για το δίδυμο των πρωταθλητών, Sebastien Loeb/Daniel Elena. Έβγαλαν φτερά στις γεμάτες νερό ασφάλτινες διαδρομές της Ιρλανδίας και πέταξαν ψηλά στις χιονισμένες ειδικές της Νορβηγίας. Με κεκτημένη ταχύτητα από τη διπλή αυτή επιτυχία που τους έθεσε επικεφαλής της βαθμολογίας, αυτή την εβδομάδα ταξιδεύουν στην Κύπρο με σκοπό να κάνουν το χατ–τρικ.
Μεγάλο όπλο του πληρώματος της Citroen World Rally Team είναι η παράδοση αφού έχουν κερδίσει τρεις φορές τον συγκεκριμένο αγώνα (2004, 2005 και 2006). Βέβαια οι συνθήκες θα είναι λίγο διαφορετικές αφού ο αγώνας της Μεγαλονήσου έχει αλλάξει χαρακτήρα. Δεν θα είναι πια το πιο αργό ράλι στο πρόγραμμα, ούτε το πιο σκληρό για αυτοκίνητα και πληρώματα. Θα είναι όμως το μοναδικό φετινό που θα περιλαμβάνει ειδικές διαδρομές σε «μεικτές» επιφάνειες! Συγκεκριμένα, το πρώτο σκέλος έχει μόνο ασφάλτινες ειδικές ενώ τα επόμενα δύο, χωμάτινες.

«Έχουν αλλάξει τόσα πολλά μέσα στα τρία χρόνια που η Κύπρος απουσίαζε από το πρόγραμμα του WRC που μπορεί να πει κανείς ότι πρόκειται για έναν καινούριο αγώνα. Στις προηγούμενες συμμετοχές μας, προφανώς οδηγούσαμε σε ασφάλτινες διαδρομές του νησιού ώστε να πάμε από ειδική σε ειδική και να πω την αλήθεια, πάντα πιστεύαμε ότι η Κύπρος θα μπορούσε να φιλοξενήσει έναν εξαιρετικό ασφάλτινο αγώνα! Οι διοργανωτές μας έχουν διαβεβαιώσει ότι οι φετινές χωμάτινες διαδρομές δεν θα είναι τόσο σκληρές και αργές όσο εκείνες των προηγούμενων χρόνων ενώ ένας παράγοντας τον οποίο θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας είναι ο καιρός αφού η βροχή είναι σύνηθες φαινόμενο τον Μάρτιο στην Κύπρο», σημείωσε ο Daniel Elena.

Όσο για τον πέντε φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, Sebastien Loeb, παρότι αρχικά ήταν υπέρ της ιδέας διεξαγωγής «μεικτών» ράλι, δεν είναι ικανοποιημένος από κάποιες λεπτομέρειες όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι την πρώτη ημέρα του αγώνα θα πρέπει να τρέχει στην άσφαλτο με ελαστικά και ρυθμίσεις για χώμα…

«Είναι κρίμα που η ιδέα των αγώνων μεικτών επιφανειών, προχώρησε μόνο κατά το ήμισυ. Θα αγωνιστούμε στην άσφαλτο με λάθος φρένα, λάθος ελαστικά και λάθος ρυθμίσεις στην ανάρτηση. Η ισορροπία του C4 WRC παραμένει καλή ακόμα και με αυτό το λανθασμένο στήσιμο αλλά θα πρέπει να προσέξουμε πολύ για να αποφύγουμε τυχόν κλαταρίσματα. Ίσως για τους θεατές να είναι ωραίο να βλέπουν τα αυτοκίνητα να πλαγιολισθαίνουν στην άσφαλτο αλλά για τους οδηγούς δεν θα είναι ιδιαίτερα συναρπαστικό. Κι αυτό δεν θα μας ενθαρρύνει να επιτεθούμε. Πώς να το κάνουμε γνωρίζοντας ότι ο πρώτος της γενικής κατάταξης θα καθαρίζει τις ειδικές στο δεύτερο σκέλος; Ωστόσο, δεν έχουμε την πολυτέλεια να ακολουθήσουμε αυτή τη στρατηγική αφού θα είμαστε οι πρώτοι που θα βγούμε στο δρόμο την Παρασκευή. Άρα στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διαφορά στο τέλος του πρώτου σκέλους», είπε ο Αλσατός.

Το δίδυμο των μεγάλων επιτυχιών θέλει όσο τίποτα να ανέβει πρώτο τη ράμπα του τερματισμού το μεσημέρι της Κυριακής. Διότι κατακτώντας μία ακόμα νίκη, όχι μόνο θα διευρύνουν το προβάδισμα τους στη βαθμολογία αλλά παράλληλα, θα φτάσουν τις 50 επιτυχίες στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι – ένα επίτευγμα πέρα από κάθε φαντασία.

Από την άλλη, ο Dani Sordo θα πατήσει γκάζι στην Κύπρο έχοντας… 49 νίκες λιγότερες στο ενεργητικό του αλλά ίδια θέληση και επιτυχία να σπάσει το ρόδι. Στην προηγούμενη επίσκεψη του στο νησί, το 2006, εγκατέλειψε νωρίς – πράγμα που ελπίζει να μην επαναληφθεί.

«Είναι ένας σκληρός αγώνας. Μπορεί η άσφαλτος να είναι η αγαπημένη μας επιφάνεια αλλά οι ρυθμίσεις τις οποίες επέβαλε η παγκόσμια ομοσπονδία θα επηρεάσουν σημαντικά τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Έχουμε κάνει δοκιμές στην άσφαλτο με ελαστικά για χώμα και το Citroen C4 WRC ήταν όσο ανταγωνιστικό είναι πάντα. Ωστόσο, ειδικά αν έχει ζέστη, τα ελαστικά και τα φρένα θα υποφέρουν», είπε ο Ισπανός. Από το δεξί μπάκετ θα τον καθοδηγεί ο έμπειρος Marc Marti που εκτός από την κοινή τους εμφάνιση προ τριετίας, είχε επισκεφτεί άλλες δύο φορές την Κύπρο ως συνοδηγός του Carlos Sainz.

Τέλος, τα C4 θα τρέχουν από αυτό το ράλι με νέα χρώματα. Τα αποκαλυπτήρια της ανανεωμένης εικόνας των ταύρων, θα γίνουν στις 17:15 και θα ακολουθήσει νέο δελτίο Τύπου με φωτογραφίες από την επίσημη παρουσίαση που θα πραγματοποιηθεί στο σέρβις παρκ του αγώνα.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΩΝΑ
Ράλι Κύπρου: 3ος εκ των 12 γύρων του 2009
Επιφάνεια: Ασφάλτινες διαδρομές στο πρώτο σκέλος, χωμάτινες στο δεύτερο και το τρίτο
Μήκος αγώνα: 332.07 km
Ειδικές διαδρομές: 14
Σκέλος 1: 134.20 km σε 6 ειδικές διαδρομές
Σκέλος 2: 115.60 km σε 5 ειδικές διαδρομές
Σκέλος 3: 82.27 km σε 3 ειδικές διαδρομές
Κέντρο αγώνα: Λεμεσός
Πληροφορίες αγώνα: Το κέντρο αγώνα βρίσκεται στο ξενοδοχείο Four Seasons ενώ το service park βρίσκεται στην παραλία της Λεμεσού. Έχουμε την ίδια ώρα, με την ανατολή του ηλίου στο πρώτο σκέλος στις 6.20 πμ (τοπική) και τη δύση στις 5.50 μμ.
Στοιχεία αγώνα: Οι κινητήρες που χρησιμοποιήθηκαν στην Ιρλανδία και τη Νορβηγία, θα δίνουν φτερά στους οδηγούς της Citroen και στο Ράλι Κύπρου. Στον συγκεκριμένο αγώνα, κάθε πλήρωμα μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα επιπλέον σετ διαφορικών, έναν υπέρ-τροφοδότη και ένα κιβώτιο.
Ελαστικά: Κάθε πλήρωμα θα έχει στη διάθεση του 46 Pirelli Scorpion 206/65 σκληρής γόμας. Θα μπορούν να κουβαλούν δύο ρεζέρβες ενώ στο πρώτο σκέλος, θα μπορούν να αλλάξουν λάστιχα μετά την 1η και την 4η ειδική.

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
SEBASTIEN LOEB/DANIEL LOEB
Ντεμπούτο στο WRC: 1999, Ράλι Ισπανίας (Saxo Kit-Car, εγκατέλειψαν)
Συμμετοχές στο WRC: 115
Πρώτη νίκη: 2002, Ράλι Γερμανίας (Xsara WRC)
Νίκες: 49
Τίτλοι: 5 (2004, 2005, 2006, 2007, 2008)
Προηγούμενες εμφανίσεις στο Ράλι Κύπρου:
2003, 3η θέση με τη Citroen Xsara WRC
2004, 1η θέση με τη Citroen Xsara WRC
2005, 1η θέση με τη Citroen Xsara WRC
2006, 1η θέση με τη Citroen Xsara WRC
DANI SORDO
Ντεμπούτο στο WRC: 2003, Ράλι Ισπανίας (18ος)
Συμμετοχές στο WRC: 61
MARC MARTI
Ντεμπούτο στο WRC: 1992, Ράλι Ισπανίας (21ος)
Συμμετοχές στο WRC: 127
Προηγούμενες εμφανίσεις στο Ράλι Κύπρου: 2006, εγκατέλειψαν

Περισσότερες φωτογραφίες για δημοσιογραφική χρήση στο:
www.citroensportphotos.com
user: citroensport
password: wrc08

Για περισσότερες πληροφορίες: www.redbull.gr
Email: info@gr.redbull.com

Eπιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x