Οποιαδήποτε αναφορά στην οικονομική κρίση που πλήττει το ποδόσφαιρο καταντά μονότονη και κουραστική. Ομως παρακολουθώντας την κατάσταση που διαμορφώνεται στο πιο δημοφιλές σπορ στον πλανήτη, μπορούμε να κατανοήσουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει στην παρούσα φάση η παγκόσμια οικονομία.
Της Εύης Μάνου
Η «βιτρίνα» πολλών ευρωπαϊκών συλλόγων παραμένει λαμπερή, όμως λίγοι είναι αυτοί που μπορούν να διαπιστώσουν ότι στηρίζεται σε σαθρά θεμέλια. Η δυνατότητα που έχουν κάποιες ομάδες να δαπανούν μεγάλα ποσά για μεταγραφές παικτών δίνει την εντύπωση οικονομικής ευμάρειας. Η πραγματική εικόνα είναι διαφορετική και σε αρκετές περιπτώσεις οι ομάδες χρωστούν υπέρογκα ποσά στις τράπεζες, βάζοντας ως υποθήκη ακόμα και ποδοσφαιριστές!
Ωστόσο σε σχέση με άλλους τομείς, το ποδόσφαιρο φαίνεται πιο ανθεκτικό στα... χτυπήματα και αυτό κυρίως χάρη στα μεγάλα έσοδα που απέφεραν οι χορηγοί και οι τηλεοπτικές συμφωνίες.
Το αγγλικό πρωτάθλημα βρίσκεται σε θέση ισχύος διατηρώντας τον τίτλο του πλουσιότερου στον πλανήτη. Οποιες αλλαγές βιώνει αυτό συνήθως αποτελούν την εικόνα από τα «προσεχώς» των υπόλοιπων πρωταθλημάτων, συμπεριλαμβανομένου του ελληνικού.
Στις επόμενες δύο εβδομάδες είκοσι σύλλογοι της Πρέμιερσιπ και της Τσάμπιονσιπ βγαίνουν στην αγορά προς αναζήτηση χορηγών για τη φανέλα τους. Σε αυτό το διάστημα θα έχουμε και το πρώτο crash test για το κατά πόσο η κρίση θα φέρει και μείωση στα έσοδα της επόμενης χρονιάς. «Θα μπορέσουμε τις επόμενες ημέρες να διαπιστώσουμε αν το ποδόσφαιρο παραμένει ένα θελκτικό προϊόν ή όπως και οι υπόλοιποι θα... σφίξει τη ζώνη του», δήλωσε στους «Times» o Ντομινόκ Κάραν, στέλεχος εταιρείας που ειδικεύεται σε χορηγικές συμφωνίες.
Δύσκολη θα είναι η αναζήτηση νέων χορηγών και για τις ομάδες της Τσάμπιονσιπ. Οι περισσότερες έχουν υπογράψει μονοετή συμβόλαια τα οποία λήγουν στο τέλος της περιόδου, οπότε καλούνται να κλείσουν νέες συμφωνίες σε ένα πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον που ήδη έχει δεχθεί πλήγμα από την οικονομική κρίση.
Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ
Η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ που αναζητεί χορηγό ο οποίος θα καταβάλλει 20 εκατομμύρια λίρες ετησίως για διαφήμιση στη φανέλα, δεν αναμένεται να αντιμετωπίσει δυσκολίες. Ηδη η αεροπορική εταιρεία Air Asia, που περιλαμβάνεται στους χορηγούς των «κόκκινων διαβόλων», έχει εκφράσει ενδιαφέρον, με τον ιδιοκτήτη της εταιρείας να έχει ήδη τυπώσει φανέλες της Γιουνάιτεντ με το νέο λογότυπο.
Μάντσεστερ Σίτι
Η συμπολίτισσά της, Σίτι, μπορεί να ολοκληρώνει στο τέλος της σεζόν τη συνεργασία με την ταξιδιωτική εταιρεία Thomas Cook (φωτό), που απέφερε εκατομμύριο λίρες τον χρόνο, όμως εκτιμάται ότι οι Αραβες ιδιοκτήτες θα καταφέρουν να εξασφαλίσουν κάποιο χορηγό από τη Μέση Ανατολή.
Οι υπολοιποι
Πιο απαισιόδοξη φαντάζει η κατάσταση για τους υπόλοιπους συλλόγους και ιδιαίτερα γι’ αυτούς που βρίσκονται κοντά στη ζώνη του υποβιβασμού. Η Γουέστ Μπρόμιτς Αλμπιον, που βρίσκεται στην τελευταία θέση, αγωνίζεται την τρέχουσα σεζόν χωρίς χορηγό στη φανέλα. Πιθανός υποβιβασμός της δεν θα βοηθήσει στην εύρεση νέου.
Η Γουίγκαν μπορεί να είναι στη μέση της βαθμολογίας, όμως, πέρα από διαφήμιση στη φανέλα, αναζητεί και νέο όνομα για το γήπεδο, μια και η εταιρεία αλυσίδας καταστημάτων αθλητικών ειδών JJB (που ανήκε στον ιδιοκτήτη του συλλόγου, Ντέιβιντ Γουέλαν) έχει μπει σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης.
Παρόμοια προβλήματα αντιμετωπίζει και η Μπόλτον (φωτό). Μπορεί μέχρι το 2016 να είναι σε ισχύ η συμφωνία με τη Reebok, αλλά όπως επιβεβαίωσε ο πρόεδρος του συλλόγου, Φιλ Γκάρτσαϊντ, η εταιρεία είναι διατεθειμένη να αποχωρήσει νωρίτερα σε περίπτωση που βρεθεί νέος χορηγός.
Πηγή: SportDay
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.