«Εάν το ονειρευτείς μπορείς να το κάνεις», είχε πει ο Ουόλτ Ντίσνεϊ, ο άνθρωπος που συνέδεσε το όνομά του με τα πιο ονειρεμένα κινούμενα σχέδια. Αυτή η ρήση αποτελεί απόφευγμα της Εsoro, μιας ελβετικής εταιρείας που εδώ και 18 χρόνια ασχολείται με την κατασκευή ηλεκτρικών, υβριδικών και οχημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου, ενώ κατασκευάζει και τα πρωτότυπα οχήματα Rinspeed που κάθε χρόνο εντυπωσιάζουν στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης.
Και όπως αποδεικνύει χαρακτηριστικά με τις δημιουργίες της, κυριολεκτικά δεν…παίζεται. Κι ενώ τα προηγούμενα χρόνια είχε εμφανίσει μοντέλα για το διάστημα (eXasis) από πλαστικό και αλουμίνιο ή αμφίβια (sQuba) που χρησιμοποιούν ηλεκτρισμό για να κινηθούν έξω και μέσα στο νερό μαζί με επιβάτες (!), φέτος, στην έκθεση που βρίσκεται σε εξέλιξη στην ελβετική μεγαλούπολη έσπασε το μύθο που θέλει οικολογικά αυτοκίνητα να μην έχουν εντυπωσιακές επιδόσεις.
Το iChange μόνο και μόνο από το όνομά του φανερώνει ότι πρόκειται για ένα όχημα που αλλάζει, που μεταβάλλεται ή έρχεται για να αλλάξει τον κόσμο. Κι αποτελεί πράγματι ένα σύμβολο για τη βιομηχανία αυτοκινήτου, δείχνοντας ότι στη νέα εποχή πραγμάτων θα επιβιώσουν όσες εταιρείες βρίσκουν καινοτόμες απαντήσεις στις προκλήσεις που συναντούμε. Το iChange είναι το πρώτο υπερ-αυτοκίνητο επιδόσεων με μηδενικές εκπομπές ρύπων, εκπληκτική αεροδυναμική και χαμηλό βάρος.
Στα μοντέλα δοκιμής χρησιμοποιήθηκαν ανθρακονήματα και στη συνέχεια αλουμίνιο που με μια καινούργια μέθοδο παραγωγής έχει μειωμένο βάρος κατά 30% σε σχέση με το ατσάλι. Αυτό το υλικό (E-LFT) συνθέτει και τον κλωβό ασφαλείας του smart fortwo, η ανθεκτικότητα του οποίου βραβεύτηκε κιόλας. Για τη δημιουργία του iChange συνεργάστηκε στενά ο Φρανκ Ρίντερκνεχτ (ιδιοκτήτης της Rinspeed) με τον διάσημο Καρλ Μπούχερερ της γνωστής εταιρίας ρολογιών από τη Λουκέρνη (90 χρόνια ιστορίας).
Και για τους δύο η καινοτομία αποτελεί την κινητήριο δύναμη των κατασκευών τους, κάτι που φάνηκε σε όλους τους τομείς του iChange (τεχνολογία, υλικά, σχεδίαση). Το μοντέλο αντλεί ισχύ από έναν ηλεκτροκινητήρα της Siemens 150 kW ή 204 hp που μεταφέρει την κίνηση στον πίσω άξονα μέσω ενός εξατάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων από το Subaru Impreza WRX, χαρίζοντας επιτάχυνση μόλις 4,2 δευτ. και τελική ταχύτητα 220 χλμ./ώρα χωρίς να εκπέμπει καθόλου ρύπους.
Εν συντομία…
Στο πλαστικό σκέπαστρο υπάρχουν φωτοβολταϊκά της Sharp που εκτός του ότι δίνουν ενέργεια στο σύστημα κλιματισμού, συμπληρώνουν και τις μπαταρίες για περισσότερη αυτονομία κίνησης (σύνολο 90 χλμ.). Για το κιβώτιο ταχυτήτων και τον κινητήρα χρησιμοποιείται οικολογικό λιπαντικό της Motorex, ενώ στην καμπίνα σχεδόν όλα τα υλικά είναι από ειδικά επεξεργασμένο μαλλί (!).
Τεχνολογικά διαθέτει Apple i-Phone, προηγμένο ηχοσύστημα της Harman/Kardon με σύστημα πλοήγησης που απεικονίζει 3D τη στιγμιαία κατανάλωση ενέργειας σε οθόνη LCD. Η Pirelli κατασκεύασε ειδικά ελαστικά υψηλών επιδόσεων από οικολογικά υλικά σε διαστάσεις 215/40 σε ζάντα 17 ιντσών μπροστά και 245/40 σε 18άρα ζάντα πίσω. H ανάρτηση αποτελείται εμπρός και πίσω από διπλά ψαλίδια.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.