Παρά τη δύσκολη οικονομικά εποχή και την κρίση που μαστίζει ιδιαίτερα τον κλάδο της βιομηχανίας αυτοκίνητου, οι κατασκευαστές κοιτάζοντας το μέλλον παρουσιάζουν στην έκθεση της Γενεύης σε πρώτη παγκόσμια ή ευρωπαϊκή εμφάνιση 85 νέα μοντέλα δίνοντας το δικό τους τόνο αισιοδοξίας. Η αφίσα της φετινής έκθεσης έχει επίκεντρο τον άνθρωπο. Μια κοπέλα ντυμένη στα κόκκινα με χρώμα που συμβολίζει το πάθος για την αυτοκίνηση, σχηματίζει με τα χέρια της μιά καρδιά που χαρακτηρίζει το συναίσθημα των επισκεπτών για την έκθεση.
Ιδιαίτερο χώρο έχει στην έκθεση το «πράσινο παλάτι» 2.000 τ.μ. 10 εκθέτες παρουσιάζουν ό,τι τεχνολογικά προηγμένο υπάρχει αναφορικά με τη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Για παράδειγμα η εταιρεία MCE-5 από τη Λιόν εξέλιξε έναν κινητήρα που μείωσε την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων κατά 35% χωρίς να περιορίσει τις επιδόσεις. Η εταιρεία Comarth εμφάνισε ένα μικρό ηλεκτρικό όχημα και η αμερικανική Tesla από την Καλιφόρνια ένα σπορ ηλεκτρικό αυτοκίνητο που έχει επιτάχυνση 4 δευτερόλεπτα, αναπτύσσει τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα, έχει αυτονομία κίνησης χωρίς να γεμίζουν οι μπαταρίες μέχρι 390 χλμ.
Το αυτοκίνητο στην Ελβετία προσφέρεται αντί 101.200 ευρώ. Στο «πράσινο παλάτι» υπάρχουν διάσπαρτα υβριδικά μοντέλα με κινητήρα βενζίνης και ηλεκτροκινητήρα, και μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης. Εντύπωση προκαλεί η μελέτη μιάς εταιρείας αναφορικά με βιοκαύσιμα. Παρουσιάζει ένα αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί μαραμένα λαχανικά. Οι άνθρωποι δεν τα καταναλώνουν αλλά τα αυτοκίνητα τα μασάνε για τα καλά!
Για τους λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού οι οργανωτές της έκθεσης δημιούργησαν έναν εκπληκτικό χώρο 5.000 τ.μ. βάζοντας πίστα για ηλεκτρικά καρτ και προσομοιωτές οδήγησης. Οι περίπου 700.000 επισκέπτες που αναμένονται φέτος, από σήμερα μέχρι και τις 15 Μαρτίου θα έχουν την ευκαιρία να δούν να τρέχουν οι οδηγοί αγώνων του παγκοσμίου πρωταθλήματος Ιβάν Μίλερ και Αλέν Μενού, όπως και ο Ρομέν Γκροζέν. Οι χρόνοι τους θα καταγράφονται και αργότερα όσοι επισκέπτες θελήσουν μπορούν να οδηγήσουν και να συγκριθούν μαζί τους.
Rinspeed i-Change
Η ελβετική εταιρεία στην έδρα της εντυπωσιάζει. Η Rinspeed σε συνεργασία με την Pirelli που έφτιαξε ειδικά ελαστικά για το i-Change ταράζει τα νερά στην αυτοκίνηση. Το πρώτο υπερ-αυτοκίνητο με μηδενικές εκπομπές ρύπων! Τα φωτοβολταϊκά στην οροφή λειτουργούν το σύστημα κλιματισμού. Ο ηλεκτροκινητήρας 150 kW αποθηκεύει την ενέργεια σε δύο μπαταρίες, μια για μικρά ταξίδια και μία για μεγάλα. Επιταχύνει σε 4 δευτ. και πιάνει τελική ταχύτητα 220 χλμ./ώρα!
Aston Martin Vantage V12
Τελικά είναι λίγο πιο βαρύ και λιγότερο ισχυρό το μοντέλο παραγωγής από το πρωτότυπο. Η νέα Vantage V12 δεν χρησιμοποιεί το λογότυπο RS αλλά δεν την εμποδίζει ο κινητήρας 6.0 lt να αποδίδει 510 hp σε 1.680 κιλά βάρος αυτοκινήτου. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Εντυπωσιακή εμφάνιση, καπό με γυάλινα μέρη.
BMW Z4
Ευρωπαϊκή πρεμιέρα για το διθέσιο γερμανικό roadster μετά την εμφάνισή του σε έκθεση των Η.Π.Α. στις αρχές του χρόνου. Για πρώτη φορά μάλιστα αντί για δύο εκδόσεις με μαλακή και σκληρή οροφή θα παράγεται μόνο με hardtop οροφή αλουμινίου που διπλώνει σε δύο μέρη σε 20 δευτ. Τρεις κινητήρες 6κύλινδροι σε σειρά ισχύος 204 hp, 258 hp και 306 hp. Η ανάρτηση ρυθμίζεται με διακόπτη σε τρία επίπεδα.
Opel Ampera
Η General Motors βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα αναφορικά με τα οικονομικά και το μέλλον, αλλά δεν μένει πίσω σε οράματα. Το πρωτότυπο Ampera θα λανσαριστεί – φυσιολογικά- το 2011 με σήμα Opel. Χρησιμοποιεί επαναστατική τεχνολογία ηλεκτροκίνησης. Για σύντομες διαδρομές μέχρι 60 χλμ. κινείται μόνο με την ισχύ μπαταριών ιόντων λιθίου, που φορτίζονται από πρίζα 230V. Για μεγαλύτερες αποστάσεις, αντλεί ηλεκτρική ισχύ που παράγεται από ένα μικρό κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Peugeot 3008
Η Peugeot τοποθετεί το 3008 σε μια νέα τάση αμαξωμάτων «λίγο απ’ όλα» με στοιχεία station wagon (μεγάλο πορτμπαγκάζ), MPV (πολυχρηστικότητα, διαρρύθμιση εσωτερικών χώρων) και SUV (ψηλό όχημα με εκτός δρόμου χαρακτήρα) αλλά χωρίς τετρακίνηση. Μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, προαιρετικά πανοραμική. Μήκος 4,365 μ. νέοι κινητήρες: 1.6 lt VTI – 120 hp και 1.6 lt THP – 150 hp (με στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων). Ρύθμιση ESP σε πέντε λειτουργίες.
Skoda Yeti
Επιτέλους. Ο νέος η-γέτης της τσέχικης μάρκας μέλος του ομίλου VW μπήκε στην παραγωγή. Είναι μικρό SUV με πολυχρηστικό χαρακτήρα, μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, καλό αεροδυναμικό στυλ και πρακτικό. Θα είναι διαθέσιμο είτε προσθιοκίνητο είτε και τετρακίνητο και θα φορά τους γνωστούς κινητήρες με μονό ή διπλό turbo TSI. Στην Ελλάδα το Φθινόπωρο.
Αποστολή στη Γενεύη: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.