Νέα μοντέλα

«Γιάνκις» θρύλος στην Ελλάδα

Πρέπει να ψάξω στο πατάρι του πατρικού μου σπιτιού. Δεν μπορεί, κάπου θα βρω το πλαστικό αεροπλανάκι Mustang, πιστή αντιγραφή του θρυλικού αμερικανικού μαχητικού του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, που είχα κολλήσει κομματάκι – κομματάκι εκπληρώνοντας μια από τις παιδικές τρέλες μου. Ηταν τόσο ηχηρό το όνομα Mustang, όσο ισχυρό ήταν και το αεροπλάνο, που κάποιος στο διοικητικό συμβούλιο της Ford το πρότεινε να χρησιμοποιηθεί στο νέο σπορ μοντέλο της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Πρέπει να ψάξω στο πατάρι του πατρικού μου σπιτιού. Δεν μπορεί, κάπου θα βρω το πλαστικό αεροπλανάκι Mustang, πιστή αντιγραφή του θρυλικού αμερικανικού μαχητικού του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, που είχα κολλήσει κομματάκι – κομματάκι εκπληρώνοντας μια από τις παιδικές τρέλες μου. Ηταν τόσο ηχηρό το όνομα Mustang, όσο ισχυρό ήταν και το αεροπλάνο, που κάποιος στο διοικητικό συμβούλιο της Ford το πρότεινε να χρησιμοποιηθεί στο νέο σπορ μοντέλο της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Οπερ και εγένετο. Η Ford κατασκεύασε στις 9 Μαρτίου 1964 το πρώτο Mustang χρησιμοποιώντας τμήματα από το παλιότερο Falcon. Το αυτοκίνητο αυτό δημιούργησε ουσιαστικά την κατηγορία «pony car», των σπορ μοντέλων με μακρύ καπό και κοντό πίσω μέρος. Πέραν της Ford, σε αυτό το πλαίσιο κινήθηκε η General Motors με την Camaro (του χρόνου θα έρθει η καινούργια, μάλλον και στην Ελλάδα), η AMC με το Javelin και η Chrysler με το Barracuda. Τo Μustang πάντως συνεχίζει ακάθεκτο εδώ και τέσσερις δεκαετίες, περνώντας μέσα από πέντε γενιές ανανέωσης (1964-1973, 1974-1978, 1979-1993, 1994-2004 και 2004-2009).

Το πρωτότυπο Mustang του 1962 ήταν ένα διθέσιο roadster που μετατράπηκε σε ένα τετραθέσιο coupe για την παραγωγή του συμμετέχοντας μάλιστα σε μια από τις καλύτερες ταινίες του Τζέιμς Μποντ, το Goldfinger. Το 1970 με τους νόμους για μείωση των ρύπων, τα «pony cars» επλήγησαν μια και χρησιμοποιούσαν κινητήρες μεγάλου κυβισμού. Η Ford προχώρησε στην παραγωγή ενός μικρότερου σε διαστάσεις και οικονομικότερου Mustang που παρουσιάστηκε μόλις δύο εβδομάδες πριν την μεγάλη ενεργειακή κρίση του 1973.

Το Mustang μάλιστα ανταγωνίστηκε τα μικρότερα μοντέλα εισαγωγής στην Αμερική, το Toyota Celica και το ευρωπαϊκό Ford Capri. Η δεύτερη γενιά του Mustang παράχθηκε σε coupe και hatchback, πεντάθυρη έκδοση. Το Mustang του 1979 βασίστηκε σε μία μεγαλύτερη πλατφόρμα της Ford, κι έγινε ένα άνετο coupe για 4 άτομα. Διατίθετο αρχικά σε coupe και hatchback εκδόσεις και από το 1983 και σε cabrio. Το 1994 το Μustang άλλαξε πολύ. Μόνο σε coupe και cabrio αμάξωμα, φορούσε κινητήρες βενζίνης: 3.8 lt V6 – 150 hp και 4.6 lt V8 – 215 hp. Πέντε χρόνια αργότερα οι ίδιοι κινητήρες έγιναν πιο ισχυροί με 190 hp και 260 hp στην έκδοση GT.

Εν συντομία…

Το Mustang που εισάγεται παρουσιάστηκε το 2005 με σχεδιαστικές καταβολές από το μοντέλο του 1964, ρετρό και φουτουριστικά στοιχεία. Παράγεται με κινητήρες βενζίνης: 4.0 lt – 220 hp και 4.6 lt V8 – 320 hp μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων. Συνδυάζονται με 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων και προαιρετικά με 5άρι αυτόματο. Κινητήρες μπροστά, κίνηση στον πίσω άξονα, όπως συμβαίνει στα κλασικά roadster. Η ανάρτηση μπροστά περιλαμβάνει γόνατα McPherson και πίσω τρεις συνδέσμους.

Το τιμόνι διαθέτει ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται: 4 αερόσακοι, σύστημα ευστάθειας, 4 δισκόφρενα, κλιματισμός, ηλεκτρικές ευκολίες, ραδιο-CD, 16άρες ζάντες αλουμινίου, κανονική ρεζέρβα και σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών. Τιμή έκδοσης 46.000 ευρώ. Η GT έχει πιο σπορ εξοπλισμό. Διάθεση από την εταιρεία Τιρεκίδης (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κιλκίς).

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x