Νέα μοντέλα

«Ευφυής» οδήγηση με την Toyota

Μια φορά ίσον καμία. Ετσι συνηθίζουμε να λέμε γενικά. Ειδικότερα στο χώρο του αυτοκινήτου όταν οδηγούμε ένα καινούργιο αυτοκίνητο σε πανευρωπαϊκή παρουσίαση στο εξωτερικό παίρνουμε μια πρώτη γεύση από το νέο μοντέλο, δοκιμάζοντάς το σε μικρές και μεγάλες αποστάσεις. Ομως είναι διαφορετικά όταν το οδηγείς στην Ελλάδα για πολλές ημέρες, όχι μόνο από χιλιομετρικής άποψης αλλά και από οδηγικής συμπεριφοράς.

Μια φορά ίσον καμία. Ετσι συνηθίζουμε να λέμε γενικά. Ειδικότερα στο χώρο του αυτοκινήτου όταν οδηγούμε ένα καινούργιο αυτοκίνητο σε πανευρωπαϊκή παρουσίαση στο εξωτερικό παίρνουμε μια πρώτη γεύση από το νέο μοντέλο, δοκιμάζοντάς το σε μικρές και μεγάλες αποστάσεις. Ομως είναι διαφορετικά όταν το οδηγείς στην Ελλάδα για πολλές ημέρες, όχι μόνο από χιλιομετρικής άποψης αλλά και από οδηγικής συμπεριφοράς.

Κι αυτό διότι στη χώρα μας, δυστυχώς, η κατάσταση των δρόμων είναι πολλή κακή και όσο κι αν δε το πιστεύεται το πρώτο συμπέρασμα μερικές φορές μπορεί να αλλάξει άρδην. Οδηγώντας για δεύτερη φορά μέσα σε δυόμιση μήνες το νέο Toyota iQ, αυτό το διαβολικό μικρό ιαπωνικό αυτοκίνητο, διατήρησα την άποψη που αποκόμισα στο Μιλάνο, την πρώτη φορά.

Όμως τότε είχα να παίξω με ένα 5άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και τώρα με ένα αυτοματοποιημένο μια και η Toyota προσφέρει και τέτοιο γνωρίζοντας ότι θα βρει πολλούς θαυμαστές στο «ασθενές φύλο» που δεν θέλει μπερδέματα με αλλαγές ταχυτήτων. Είναι αλήθεια ότι επειδή δεν κυκλοφορούν ακόμα πολλά iQ στο δρόμο, όσοι το έβλεπαν είτε έμπαιναν στον κόπο να με ρωτήσουν είτε το χάζευαν από μακριά.

«Είναι μικρό και φαρδύ» μου έλεγαν. «Χωράει τέσσερις επιβάτες;» ρωτούσαν. «Είναι ακριβό;», αναρωτιόντουσαν. Σε καμία ερώτηση δεν έπεσαν έξω. Αλλωστε με τόσα που μαθαίνουν οι Ελληνες αγοραστές αυτοκινήτου, εκπαιδεύονται. Το νέο iQ είναι όσο μικρό χρειάζεται για την πόλη, έχοντας μήκος 2,985 μ. Ταυτόχρονα είναι και αρκετά φαρδύ με 1,68 μ., ενώ με 1,5 μ. ύψος φαίνεται να κάθεται χαμηλά χωρίς να περιορίζει το χώρο της καμπίνας για τα κεφάλια.

Εχοντας μεταξόνιο 2 μ. οι Ιάπωνες μηχανικοί κατάφεραν να φτιάξουν μια καλή καμπίνα για τρεις ενήλικες επιβάτες συν ένα παιδί πίσω από το κάθισμα του οδηγού. Συμπτύξανε την κατάσταση με το σύστημα κλιματισμού, έβαλαν στο πάτωμα το ρεζερβουάρ, ανέβασαν ψηλά την κονσόλα κι έτοιμο. Μπορεί οι πίσω να αισθάνονται το παρμπρίζ της πίσω πόρτας ότι τους χαϊδεύει τα μαλλιά (τέτοια αίσθηση δεν ένιωσα για ευνόητους λόγους…) αλλά δεν νιώθουν στενάχωρα ούτε πρέπει να φοβούνται διότι πίσω υπάρχουν προσκέφαλα τα οποία κυκλώνονται από αερόσακους (συνολικά 9 έχει το iQ!) παρέχοντας πλήρη ασφάλεια.

Εν συντομία…

Οδηγικά ευχαριστήθηκα περισσότερο το 5άρι μηχανικό κιβώτιο στην Ιταλία, παρά το αυτοματοποιημένο 6άρι Multidrive εδώ. Συνδυάζεται, θεωρώ, καλύτερα με τον θαυμάσιο τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.0 lt – 68 hp, μολονότι το Multidrive έχει κοντύτερη κλιμάκωση σχέσεων. Καταναλώνει όμως 4,7 λίτρα στα 100 χλμ. σε μικρό κύκλο κίνησης (4,3 με το 5άρι) και εκπέμπει 110 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα (99 γρ. με το 5άρι).

Στους κακοτράχαλους ελληνικούς δρόμους η ηχομόνωση έκανε τη δουλειά της, ενώ η ευελιξία το κάνει σβούρα (3,9 μ. κύκλος στροφής με το ηλεκτρικό τιμόνι). Φουλ στάνταρ εξοπλισμός: 9 αερόσακοι, ABS –κατανομή πέδησης – υποβοήθηση πανικού, συστήματα ευστάθειας – πρόσφυσης, ηλεκτρικά, ζάντες, κλιματισμός κ.α.. Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής με Multidive: 14.050 ευρώ. Για όσους αναρωτιούνται…

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x