Νέα μοντέλα

Κάνει σήμα η Honda

Πρέπει να γυρίσουμε αρκετά το χρόνο πίσω και συγκεκριμένα μια δεκαετία για να θυμηθούμε ότι η Honda είχε κάνει ένα σημαντικό περιβαλλοντικό βήμα στον τομέα της αυτοκίνησης. Η ιαπωνική μάρκα παρουσίασε το 1999 ένα μοντέλο με κάπως παράξενο, αεροδυναμικό σχήμα, με καλυμμένους σχεδόν τους πίσω τροχούς, το οποίο πούλησε 70.000 αντίτυπα σε Η.Π.Α. και Μ. Βρετανία.

Πρέπει να γυρίσουμε αρκετά το χρόνο πίσω και συγκεκριμένα μια δεκαετία για να θυμηθούμε ότι η Honda είχε κάνει ένα σημαντικό περιβαλλοντικό βήμα στον τομέα της αυτοκίνησης. Η ιαπωνική μάρκα παρουσίασε το 1999 ένα μοντέλο με κάπως παράξενο, αεροδυναμικό σχήμα, με καλυμμένους σχεδόν τους πίσω τροχούς, το οποίο πούλησε 70.000 αντίτυπα σε Η.Π.Α. και Μ. Βρετανία.

Ουσιαστικά επρόκειτο για μια πρόταση που έφερνε το μέλλον πιο κοντά, μολονότι ήταν δύσκολο εκείνη την εποχή να πιστέψουν πολλοί ότι το καμπανάκι για το φαινόμενο του θερμοκηπίου ήταν έτοιμο να χτυπήσει. Τώρα που τα καμπανάκια έγιναν… καμπάνες και χτυπάνε δυνατά, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων τρέχουν να προλάβουν. Από τη μια να περιορίσουν τους ρύπους και δη το διοξείδιο του άνθρακα και από την άλλη την κατανάλωση, μια και το πετρέλαιο –λογικά- θα τελειώσει (σε πενήντα χρόνια λένε).

Το Insight του 1999 ως όνομα δεν προχώρησε. Ως ιδέα όμως, τεχνολογικά εν μέρει, ήταν ο προάγγελος του τετράθυρου Civic Hybrid που πωλείται εδώ και 4 χρόνια και χρησιμοποιεί συνδυασμό κινητήρα βενζίνης 1.5 lt με ηλεκτροκινητήρα, μειώνοντας την κατανάλωση και τους ρύπους. Όμως χρειαζόταν και ένα πεντάθυρο αμάξωμα, αντίπαλο δέος του Toyota Prius. Οπερ και εγέννετο.

Το νέο μοντέλο, με οικογενειακό πάντα χαρακτήρα, εμφανίστηκε πέρυσι τον Οκτώβριο στην Διεθνή Εκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού και τώρα μας δόθηκε η δυνατότητα να το οδηγήσουμε στη Βαλένθια. Ως σχέδιο είναι γλυκύτατο, με εξαιρετική αεροδυναμική. Μπροστά θυμίζει αρκετά ένα πρωτότυπο της Honda που θα πάει του χρόνου στην παραγωγή (CR-Z), ενώ πίσω ξεχωρίζει το γυάλινο μέρος (σαν το παλιό σπορ CR-Χ).

Το κοκπιτ εναρμονίζεται με το φουτουριστικό στυλ που εισήγαγε η μάρκα στο 5θυρο και 3θυρο Civic, έχοντας σπορ τιμόνι με χειριστήρια, ψηφιακά και αναλογικά όργανα στο διπλό πίνακα και κονσόλα τοποθετημένη στο περίτεχνο ταμπλό.

Παρόλο που η λειτουργία του Insight είναι υποδειγματική, εντούτοις η Honda δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό πατώντας το διακόπτη Econ να αλλάξει τη χαρτογράφηση του κινητήρα, την απόκριση του γκαζιού, την υποβοήθηση του τιμονιού και την κλιμάκωση των σχέσεων στο κιβώτιο ταχυτήτων για μειωμένη κατανάλωση. Ο οδηγός μπορεί να βλέπει ανά πάσα στιγμή τι καταναλώνει, με τους διάφορους χρωματισμούς στο ταμπλό.

Εν συντομία…

Βασίζεται στο «δάπεδο» του νέου Jazz. Κινητήρας 1.3 i-VTEC - 88 ίππων από την προηγούμενη έκδοση του Jazz αλλά ανασχεδιασμένος πλήρως. Συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 14 ίππων. Η συνολική ισχύς φθάνει τους 98 hp. Η μπαταρία που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα είναι κατά 19% μικρότερη και κατά 28% ελαφρύτερη από του υβριδικού Civic.

Το υβριδικό σύστημα λειτουργεί παράλληλα και όχι μόνο ο ηλεκτρικός ή ο βενζινοκινητήρας. Μετάδοση στους μπροστινούς τροχούς μέσω κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Ανάρτηση με γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω για εξοικονόμηση χώρου. Κατασκευάζεται στην Ιαπωνία και αναμένεται στην Ελλάδα τον Μάρτιο με δυο εκδόσεις, φουλ εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης και τιμές κάτι παραπάνω από 21.000 ευρώ.

Αποστολή στη Βαλένθια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x