Μετά την παρουσίαση στην αγορά των φρεσκαρισμένων Peugeot 107 και Citroen C1, ήρθε τώρα η σειρά και του τρίτου μοντέλου της παρέας να αλλάξει κάπως την εμφάνισή του, καταναλώνοντας παράλληλα λιγότερα καύσιμα με μια σειρά παρεμβάσεων. Το Toyota Aygo συμπληρώνει την τριλογία των μοντέλων που παράγονται από κοινού στο εργοστάσιο που έφτιαξε στην Τσεχία το 2002 η κοινοπραξία PSA (Peugeot – Citroen) – Toyota. Χρησιμοποιούν ίδια πλατφόρμα, κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων, έχουν σχεδόν ίδια καμπίνα και μόνο η εξωτερική εμφάνιση τα διαφοροποιεί.
Και τα τρία εφοδιάζονται με το πολύ καλό κινητήρα 1.0 lt – 68 hp. Αποτελεί προϊόν της Daihatsu, θυγατρική της Toyota, ενώ ο κινητήρας πετρελαίου 1.4 lt (δεν εισάγονται στην Ελλάδα) είναι του PSA. Το πρώτο Aygo παράχθηκε το 2005 και μέχρι το τέλος του 2008, σε τρεις πλήρεις χρονιές, πούλησε κοντά στα 300.000 αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Η Toyota ελπίζει να αυξήσει περισσότερο ετησίως αυτό το νούμερο, κυρίως για δύο λόγους. Πρώτον επειδή τα μικρά αυτοκίνητα διευρύνουν το μερίδιο αγοράς τους στη γηραιά ήπειρο.
Από το 2005 μέχρι και πέρυσι η αύξηση της κατηγορίας αυτής έφθασε στο 66%. Ως αιτία φέρεται η άνοδος των τιμών των υγρών καυσίμων, το κυκλοφοριακό αλλά και η αλλαγή φορολόγησης πολλών χωρών σύμφωνα με τους ρύπους που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα. Αυτός είναι και ο δεύτερος λόγος που μεγαλώνει το μερίδιο των μικρών οχημάτων. Από 4,7% το 2005 αναμένεται να αγγίζει ή και να ξεπεράσει το 7% έως το 2010. Σε αυτό το πεδίο…μάχης, το Aygo εμφανίζεται ως ένα ισχυρό όπλο με πιο…οικολογικά βέλη.
Αλλωστε η Toyota έχει κάνει σημαντικά βήματα περιορισμού της ρύπανσης. Από το 2001 για κάθε νέο Toyota που κατασκευάζεται στην Ευρώπη απαιτείται 44% λιγότερη ενέργεια. Η μάρκα μείωσε επίσης το διοξείδιο του άνθρακα με τις υβριδικές εκδόσεις του Prius, ενώ από τα τέλη του 2008 παρουσίασε τη νέα σειρά τεχνολογιών βενζινοκινητήρων, πετρελαιοκινητήρων και συστημάτων μετάδοσης με την ονομασία Toyota Optimal Drive, που εφοδιάζουν τώρα όλα τα νέα Toyota.
Οι μηχανικοί της μάρκας βελτίωσαν την απόδοση καύσης (σύστημα διακοπής ψεκασμού), μείωσαν το βάρος κινητήρα/κιβωτίου ταχυτήτων και περιόρισαν την τριβή (νέο λάδι). Οι νέοι κινητήρες είναι πιο ισχυροί, αποδοτικότεροι και πιο οικονομικοί.
Εν συντομία…
Ο τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης ζυγίζει πλέον 67 κιλά (από τους ελαφρύτερους). Καταναλώνει 4,5 λίτρα στα 100 χλμ. και από τα 109 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα το 2005 εκπέμπει τώρα μόλις 106 γρ./χλμ. Η ανάρτηση έμεινε ίδια, γόνατα McPherson μπροστά (από το Yaris) και ημιάκαμπτος άξονας πίσω, όπως και το τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση (ακτίνα στροφής 4,3 μ. για ευελιξία στο παρκάρισμα).
Όλα τα Aygo καλύπτονται με 6 χρόνια εγγύηση και έχουν στάνταρ εξοπλισμό: ABS και EBD για την υποβοήθηση φρεναρίσματος και δύο αερόσακους (προαιρετικά πλευρικοί και τύπου κουρτίνας). Διατίθεται σε 3θυρη και 5θυρη έκδοση από 8.750 ευρώ αλλά χωρίς κλιματισμό και ηλεκτρικά παράθυρα. Αυτές οι εκδόσεις ξεκινούν από 10.290 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.