Νέα μοντέλα

Νέα Cee’d-αγή

Τον περασμένο Οκτώβριο στην Διεθνή Εκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού, η Κia φιλοξενούσε στο περίπτερό της μια ειδική έκδοση του μοντέλου Cee’d με λογότυπο ISG. Ουσιαστικά επρόκειτο για το γνωστό σύστημα που χρησιμοποιούν κι άλλες μάρκες και το οποίο διαφέρει ελαφρώς στη λειτουργία του ανάλογα την εταιρεία ηλεκτρονικών που το έχει εξελίξει. Με αυτό σβήνει αυτόματα ο κινητήρας για όσο διάστημα το όχημα είναι σταματημένο (πχ. σε φανάρια ή σε μποτιλιάρισμα) και επανεκκινείται επίσης αυτόματα όταν ο οδηγός πατήσει το συμπλέκτη για να βάλει την πρώτη ταχύτητα και να ξεκινήσει.

Τον περασμένο Οκτώβριο στην Διεθνή Εκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού, η Κia φιλοξενούσε στο περίπτερό της μια ειδική έκδοση του μοντέλου Cee’d με λογότυπο ISG. Ουσιαστικά επρόκειτο για το γνωστό σύστημα που χρησιμοποιούν κι άλλες μάρκες και το οποίο διαφέρει ελαφρώς στη λειτουργία του ανάλογα την εταιρεία ηλεκτρονικών που το έχει εξελίξει. Με αυτό σβήνει αυτόματα ο κινητήρας για όσο διάστημα το όχημα είναι σταματημένο (πχ. σε φανάρια ή σε μποτιλιάρισμα) και επανεκκινείται επίσης αυτόματα όταν ο οδηγός πατήσει το συμπλέκτη για να βάλει την πρώτη ταχύτητα και να ξεκινήσει.

Πάντως η Kia προσφέρει τη δυνατότητα στον οδηγό να το απενεργοποιήσει με ειδικό κουμπί στο ταμπλό, αν θέλει, κάτι που άλλες μάρκες δεν το εφαρμόζουν. Προσωπική εκτίμηση είναι ότι δεν χρειάζεται να γίνει τέτοια κίνηση μια και τα οφέλη είναι πολλαπλά. Με την παραπάνω λειτουργία μειώνεται έως 8% η κατανάλωση καυσίμου στον αστικό κύκλο οδήγησης. Ενδεικτικά, η κατανάλωση του κινητήρα 1.4 lt από 7,6 λίτρα/χλμ. (χωρίς ISG) πέφτει στα 7 λίτρα (με ISG) και παράλληλα οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα περιορίζονται από τα 181 γρ./χλμ. (χωρίς ISG) στα 167 γρ./χλμ.

Αν και ο υποψήφιος αγοραστής ενός μοντέλου με τέτοια τεχνολογία δεν ενδιαφέρεται τόσο για το τεχνικό μέρος παρά μόνο αν λειτουργεί σωστά και αποδίδει, εντούτοις αξίζει να αναφέρουμε ορισμένα στοιχεία. Η τεχνολογία ISG διαθέτει μία «έξυπνη» μίζα η οποία συνδέεται με την αναβαθμισμένη κεντρική μονάδα ελέγχου, που καταγράφει την κατάσταση του αυτοκινήτου κάθε στιγμή, δηλαδή αν κινείται ή είναι σταματημένο, αποφασίζοντας αν χρειάζεται να σταματήσει τη λειτουργία του κινητήρα.

Ενα νέου τύπου, υψηλής απόδοσης δυναμό περιορίζει την ηλεκτρική ισχύ που απαιτείται κατά την επιτάχυνση και επανατροφοδοτεί τη μπαταρία του αυτοκινήτου κατά την επιβράδυνση. Παράλληλα, σε περίπτωση ανάγκης, αν το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας πέσει για οποιοδήποτε λόγο κάτω από το 75% της ονομαστικής της χωρητικότητας ή αν η ενέργεια δεν επαρκεί για την επόμενη εκκίνηση, το προηγμένο σύστημα διακόπτει τη λειτουργία του ISG. Μπορεί να φαίνεται και είναι κάπως περίπλοκο αλλά τη δουλειά του την κάνει.

Εν συντομία…

Το Cee’d το 2008 κατέγραψε πάνω από 3.800 πωλήσεις. Τώρα με τις 6 νέες εκδόσεις Cee’d με ISG στα 1.4 lt και 1.6 lt αναμένεται να κεντρίσει το ενδιαφέρον και των περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένων. Οι κινητήρες με ISG συνδυάζονται και με ένα νέας γενιάς μηχανοκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων, ελαφρύτερο κατά 5 κιλά από το προηγούμενο, διαφορά που εξισορροπεί με το παραπάνω τη μικρή αύξηση βάρους από τα επιπλέον εξαρτήματα του ISG.

Η βασική έκδοση Cee’d ISG 1.4 lt διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό: 6 αερόσακους, κλιματισμό, ABS, ηλεκτρικά παράθυρα, ραδιο-CD με ΜΡ3 κ.α. Τιμές από 13.500 ευρώ. Στα 1.6 lt η έκδοση ISG με επιπλέον ESP για την ευστάθεια και ορισμένα ακόμη αξεσουάρ κοστίζει από 18.150 ευρώ. Ολες οι εκδόσεις του Cee’d με ή χωρίς ISG προσφέρονται με έκπτωση 1.100 ευρώ.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x