Γενικά

Με το δεξί ο Λεμπ…

Καλή αρχή. Το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι ξεκίνησε χθες με τον πρώτο από τους 12 αγώνες της χρονιάς στην Ιρλανδία. Παραδοσιακά η εκκίνηση του πρωταθλήματος δινόταν στο Μόντε Κάρλο αλλά φέτος άλλαξαν αρκετά δεδομένα. Οι αγώνες μειώθηκαν λόγω της οικονομικής κρίσης, ενώ βγήκαν και δύο σημαντικές ομάδες από το θεσμό: Subaru και Suzuki, με τις Citroen και Ford να προσπαθούν να διατηρήσουν το ενδιαφέρον του κοινού σε υψηλό επίπεδο, ώστε του χρόνου με τις νέες αλλαγές σε αυτοκίνητα (προδιαγραφές S2000) να μπουν κι άλλες ομάδες και να υπάρξει μεγαλύτερος συναγωνισμός.

Καλή αρχή. Το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι ξεκίνησε χθες με τον πρώτο από τους 12 αγώνες της χρονιάς στην Ιρλανδία. Παραδοσιακά η εκκίνηση του πρωταθλήματος δινόταν στο Μόντε Κάρλο αλλά φέτος άλλαξαν αρκετά δεδομένα. Οι αγώνες μειώθηκαν λόγω της οικονομικής κρίσης, ενώ βγήκαν και δύο σημαντικές ομάδες από το θεσμό: Subaru και Suzuki, με τις Citroen και Ford να προσπαθούν να διατηρήσουν το ενδιαφέρον του κοινού σε υψηλό επίπεδο, ώστε του χρόνου με τις νέες αλλαγές σε αυτοκίνητα (προδιαγραφές S2000) να μπουν κι άλλες ομάδες και να υπάρξει μεγαλύτερος συναγωνισμός.

Τα προβλήματα που παρουσιάζονταν στο Μόντε Κάρλο, με τον πάγο και χιόνι, έγιναν βροχή και αέρας 100 χλμ./ώρα στην Ιρλανδία. Ο κακός καιρός ανάγκασε κιόλας τους διοργανωτές να ακυρώσουν λίγο πριν πραγματοποιηθούν τις δύο τελευταίες (και βραδινές) από τις 8 ειδικές διαδρομές της πρώτης ημέρας του αγώνα. Ετσι τα αυτοκίνητα έμειναν με τις θέσεις που είχαν έπειτα από την 6η ειδική. Ο Σεμπαστιάν Λεμπ, περσινός παγκόσμιος πρωταθλητής για 5η σερί χρονιά, ήταν αυτός που μπήκε πρώτος στο πλημμυρισμένους δρόμους και έπρεπε να περάσουν 3 ειδικές, να πάει στο σέρβις, να αλλάξει λάστιχα από κανονικά Pirelli PZero σε χιονιού Sotto Zero για να πάρει κεφάλι στην κατάταξη.

Μέχρι τότε όπως δήλωσε κι ίδιος δεν ήθελε να πάρει ρίσκο, προσπάθησε να βρει το ρυθμό του και όπως ανάφερε χαρακτηριστικά θεώρησε ανόητο να γίνεται αγώνας με τέτοιες συνθήκες. Φαίνεται ότι τον άκουσαν οι διοργανωτές, αλλά στο τέλος. Την πρώτη ειδική διαδρομή κέρδισε ο Λάτβαλα με Ford Focus, φροντίζοντας να έχει από την αρχή λάστιχα χιονιού, επίσης Pirelli μια και υπάρχει αποκλειστικότητα. Όμως στη 2η ειδική έπαθε διπλό κλατάρισμα και έχασε πάνω από 10 λεπτά σε χρόνο.

Σαν να μην έφτανε αυτό δεν ξεκίνησε την επόμενη ειδική, εγκαταλείποντας ουσιαστικά για χθες (θα έμπαινε ξανά σήμερα στον αγώνα), επειδή είχε πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης. Τότε τέθηκε επικεφαλής ο Εσθονός Ααβα με Focus επίσης και έμεινε εκεί μέχρι την 3η ειδική χρησιμοποιώντας λάστιχα χιονιού κι αυτός.

Εν συντομία…

Από την 4η ειδική πέρασε μπροστά ο Λεμπ με το C4. Ο Ααβα στάθηκε άτυχος στην 5η ειδική. Βγήκε από το δρόμο, κόλλησε σε χαντάκι και δεν ολοκλήρωσε τη μέρα. Δέχθηκε την προβλεπόμενη ποινή και είναι 11ος. Καλός ο Σόρντο με το άλλο C4 να ακολουθεί τον Λεμπ. Ο Χιρβόνεν με το Focus κάνοντας τρίτους χρόνους έμεινε σε αυτή τη θέση, ενώ γρήγορος ήταν ο Χένιγκ Σόλμπεργκ με το Focus της ημιεργοστασιακής Stobart. Ράουτενμπαχ, Οζιέ και Ατκινσον με τη Junior, δεύτερη ομάδα της Citroen και εργοστασιακά C4 ακολούθησαν σε χρόνους αλλά μακριά από την κορυφή. Την οκτάδα έκλεισε ο Γουίλσον της Stobart. Σήμερα το πρόγραμμα περιλαμβάνει 6 ειδικές διαδρομές μήκους 133 χλμ. κι ας ελπίσουμε να κοπάσει η κακοκαιρία.

Κατάταξη 1ης ημέρας

Λεμπ – Citroen C4 1ώρα.09’.35’’.2
Σόρντο – Citroen C4 + 00. 44. 4
Χιρβόνεν – Ford Focus + 01. 04. 8
Χ. Σόλμπεργκ – Ford Focus + 03. 09. 4
Ράουτενμπαχ – Citroen C4 + 04. 18. 3
Οζιέ – Citroen C4 + 04. 23. 2
Ατκινσον – Citroen C4 + 04. 51. 2
Γουίλσον – Ford Focus + 04. 56. 0

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x