Εντυπωσίασε η VW στην έκθεση του Ντιτρόιτ. Η οικονομική κρίση δεν στάθηκε ικανή να απομακρύνει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων από τη δημιουργία νέων προτάσεων για το μέλλον, εγγύς ή απώτερο, χωρίς αυτό πλέον να είναι εγγυημένο ύστερα από την κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων διεθνώς. Πολλές εταιρίες ήδη έχουν μειώσει την παραγωγή τους, κλείνοντας για ορισμένο διάστημα τα εργοστάσια, μεταξύ των οποίων και η VW που θα σταματήσει την παραγωγή από τις 23 μέχρι και τις 27 Φεβρουαρίου βάζοντας σε «μερική ανεργία» περίπου 60.000 εργαζόμενους, ώστε να μην προχωρήσει σε απολύσεις.
Μέσα σε αυτό το κλίμα αβεβαιότητας, η VW παρουσίασε ένα υπέροχο πρωτότυπο μοντέλο με την κωδική ονομασία Bluesport. Με 50 λίτρα πετρελαίου και ιδανική κατανάλωση (4,3 λίτρα στα 100 χλμ.) κάνεις ταξίδι 1.150 χλμ. δηλαδή Αθήνα – Θεσσαλονίκη δύο φορές χωρίς ανεφοδιασμό και σου μείνει καύσιμο για 3-4 μέρες κίνησης στην πόλη! Το πρωτότυπο μοντέλο εφοδιάζεται turbo κινητήρα πετρελαίου 2.0 lt – 180 hp (εκκίνηση με διακόπτη – όχι κλειδί). Αποδίδει τρομερή ροπή 350 Nm, χαρίζει επιτάχυνση 6,6 δευτ. και τελική ταχύτητα 226 χλμ./ώρα.
Συνδυάζεται με DSG κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη με 6 σχέσεις που λειτουργεί αυτόματα, χειροκίνητα ή από τις μανέτες στο τιμόνι. Για να μειωθεί η κατανάλωση διαθέτει και αυτόματο σύστημα start-stop. Ο κινητήρας σβήνει σε στάση και εκκινεί αμέσως, ενώ υπάρχει και σύστημα ανάκτησης ενέργειας με το φρενάρισμα. Ετσι κερδίζονται 0,2 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ. Στο εσωτερικό η εικόνα είναι σαφώς πιο προηγμένη από του Scirocco. Σπορ τιμόνι με χειριστήρια, μπάκετ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα και οθόνη αφής από την οποία ρυθμίζονται με το χέρι όλες οι λειτουργίες πληροφόρησης και ψυχαγωγίας.
Στη συνέχεια της κονσόλας, ανάμεσα στα καθίσματα, είναι δύο διακόπτες για την πίεση του λαδιού και της θερμοκρασίας. Πάνω από την οθόνη βρίσκονται τα χειριστήρια του αυτόματου, διζωνικού κλιματισμού. Οσον αφορά τους αποθηκευτικούς χώρους, κάτω από το μπροστινό καπό φιλοξενούνται αποσκευές 112 λίτρων και ακόμη 70 στο πίσω μέρος. Στο BlueSport η οροφή ανοιγοκλείνει με το χέρι και όχι ηλεκτρικά, όπως τα παλιά roadster. Κάτι να κάνουμε κι εμείς. Μάλλον θα το δούμε στη Γενεύη το Μάρτιο και σύντομα στην αγορά.
Εν συντομία…
Οι δύο λέξεις του ονόματος χαρακτηρίζουν και το σπορ, διθέσιο roadster μοντέλο επιδόσεων αλλά με οικολογικό προσανατολισμό. Καταναλώνει ελάχιστα καύσιμα και εκπέμπει περιορισμένους ρύπους (113 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα). Ακολουθεί τη σχεδιαστική «γλώσσα» των νέων Golf και Scirocco. Συμπαγές σε μήκος (3,99 μ.), είναι πιο χαμηλό (1,26 μ.) και πιο φαρδύ (1,75 μ.) από το Scirocco, με καλό μεταξόνιο (2,43 μ.) και φαρδιά μετατρόχια (1,43 μ. εμπρός – 1,52 μ. πίσω).
Δείχνει έτοιμο να επιτεθεί κι όχι άδικα. Για περιορισμένη κατανάλωση το βάρος κρατήθηκε σε λιγότερο από 1.200 κιλά, χρησιμοποιώντας αλουμίνιο στα καπό. Αξιοσημείωτη είναι και η κατανομή βάρους με 45-55% ανάμεσα σε μπροστινό και πίσω άξονα, έχοντας τον κινητήρα σχεδόν τοποθετημένο στο κέντρο (πίσω από τα καθίσματα).
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.