Όπως αρμόζει σε έναν πρωταθλητή που θέλει να τραβήξει πρώτος τα φώτα της δημοσιότητας, έτσι και η Ferrari παρουσίασε πρώτη από όλες τις ομάδες φέτος το νέο της μονοθέσιο. Η περσινή πρωταθλήτρια κατασκευαστών (16 τίτλοι συνολικά) εμφανίστηκε στην πίστα του Μουτζέλο της Ιταλίας (κι όχι στο Φιοράνο, δίπλα στο εργοστάσιο Μαρανέλο λόγω του ψύχους) έτοιμη να επαναλάβει την επιτυχία του 2008 και γιατί όχι να κάνει το νταμπλ παίρνοντας και το πρωτάθλημα οδηγών, το οποίο είχε κατακτήσει το 2007 με τον Κίμι Ραϊκόνεν.
Το νέο μονοθέσιο θα φέρει την κωδική ονομασία F60, συμβολίζοντας την 60χρονη δραστηριότητα της Scuderia στη Φόρμουλα 1. Η F60 όπως διαπιστώνετε κι από τις φωτογραφίες είναι ένα…άλλο μονοθέσιο. Όχι ακριβώς επειδή το διάλεξε η Ferrari αλλά εξαιτίας των νέων κανονισμών του 2009, προϊόν συνεργασίας της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου – FIA και των ομάδων της F1. Οι αλλαγές αφορούν κυρίως τον τομέα της αεροδυναμικής, μήπως και αυξηθούν οι προϋποθέσεις προσπεράσεων στην πίστα προσφέροντας καλύτερο θέαμα.
Το πρώτο στοιχείο, το οποίο στους περισσότερους φαντάζονται δεν αρέσει, είναι το στυλ της μπροστινής πτέρυγας. Είναι πλέον τελείως επίπεδη και πιο φαρδιά από πριν με δύο μικρά πτερύγια στο εσωτερικό μέρος των κάθετων ακριανών πλευρών και δύο ακόμη που κατευθύνουν τον αέρα στο πάνω μέρος των λείων (slick) τροχών, για όσο το δυνατόν μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση. Αυτά μάλιστα ρυθμίζονται από τον οδηγό εν κινήσει! Το ρύγχος του αμαξώματος φέρει ένα μικρό άνοιγμα – εισαγωγή αέρα, ενώ εν γένει από το αμάξωμα απουσιάζει κάθε πρόσθετο αεροδυναμικό βοήθημα (π.χ. πτερύγια δίπλα στα ψυγεία) σε σχέση με το περσινό μονοθέσιο.
Επίσης, οι δύο καθρέπτες δεν βρίσκονται τοποθετημένοι πάνω στα ψυγεία αλλά τελείως έξω από το σώμα του μονοθεσίου. Στο πίσω μέρος η αεροτομή είναι σαφώς πιο στενή και πιο ψηλή από την προηγούμενη, με τον αεροδυναμικό διαχύτη να έχει μετακινηθεί προς τα πίσω. Ο συνδυασμός των αλλαγών στο αμάξωμα επικεντρώνονται στα πλευρικά μέρη και στα προστατευτικά στοιχεία, ενώ υπάρχουν μεγαλύτερες έξοδοι αέρα. H F60 δεν αποτελεί εξέλιξη του περσινού μονοθεσίου αλλά σχεδιάστηκε από την αρχή και γι’ αυτό το λόγο άλλαξε συνολικά η γεωμετρία της ανάρτησης προκειμένουν να επιτευχθεί ιδανική ισορροπία.
Εν συντομία…
Μπορεί όλα να δείχνουν ωραία και καλά αλλά είναι επί χάρτου. Στις δοκιμές μέχρι τον πρώτο αγώνα θα αλλάξουν ορισμένα στοιχεία. Οσον αφορά το σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας (KERS) το οποίο σχεδιάστηκε από την Magneti Marelli που έχει και την ευθύνη των ηλεκτρονικών της Ferrari, είναι κεντρικά τοποθετημένο στον κινητήρα, στο πάνω και πίσω μέρος του σασί. Ανασχεδιασμένο είναι και το κιβώτιο ταχυτήτων, τοποθετημένο κατά μήκος και κατασκευασμένο ξανά από ανθρακονήματα.
Το νέο σύστημα πέδησης είναι κι αυτό της Brembo. Αναφορικά με τους 8 κινητήρες που θα χρησιμοποιηθούν στα 17 αγωνιστικά διήμερα, το μέγιστο όριο στροφών περιορίζεται στις 18.000 σ.α.λ., ενώ η διάρκεια ζωής του κάθε κινητήρα αυξήθηκε στα 2.500 χλμ.
Μάσα – Ραϊκόνεν: «Στόχος το νταμπλ»
«Με τους νέους κανονισμούς περίμενα να δω κάτι διαφορετικό, όπως δέκα χρόνια πριν με τις θεόρατες αεροτομές. Όμως ξαφνιάστηκα. Το νέο μονοθέσιο δείχνει μικρό, ειδικά πίσω αλλά είναι όμορφο. Υστερα από 6 χρόνια στην F1 έχω μεγαλύτερη εμπειρία και αισθάνομαι πιο έτοιμος για φέτος. Η McLaren και η BMW θα είναι οι μεγαλύτεροι αντίπαλοί μας», επισήμανε ο Φελίπε Μάσα που έχασε πέρυσι τον τίτλο κυριολεκτικά στον πόντο.
Για τον Κίμι Ραϊκόνεν, «περσινά ξινά σταφύλια». Το 2008 είναι παρελθόν και ετοιμάζεται για μια νέα αρχή. «Στόχος να κατακτήσουμε και τους δύο τίτλους. Περιμένω να δω πόσο ανταγωνιστικό θα είναι το νέο μονοθέσιο», ανέφερε ο Φινλανδός.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.