Εντυπωσιάζει η πρωτότυπη εκδοχή του νέου Volvo S60 που αναμένεται το 2010.
Η Volvo έχει κάνει το όνομά της συνώνυμο της ασφάλειας. Πράγματι, η σουηδική φίρμα έχει δώσει τέτοια βαρύτητα στα τεχνολογικά συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας των αυτοκινήτων που κοντεύει να περάσει σε δεύτερη μοίρα η παρουσίαση νέων μοντέλων της. Βέβαια μπορούμε να πούμε ότι οι Σκανδιναβοί κατασκευαστές, ασχέτως αν βρίσκονται στο άρμα μεγάλων ομίλων, όπως η Volvo που είναι υπό τη σκέπη της Ford (π.χ. η Saab στη General Motors), δεν ακολουθούν κατά…γράμμα τη μόδα της συχνής αλλαγής ή φρεσκαρίσματος των αυτοκινήτων τους. Η Volvo για παράδειγμα πριν από λίγες ημέρες φανέρωσε τις προθέσεις της για το επόμενο μεσαίο της αυτοκίνητο S60, το οποίο προτίθεται να φέρει στην αγορά το 2010, κοντά εννέα χρόνια μετά την πρώτη του έκδοση.
Μάλιστα κατάφερε να ξαφνιάσει ευχάριστα με την πρωτότυπη εκδοχή του S60, μολονότι δεν περιμένουμε να δούμε στο αυτοκίνητο παραγωγής όλα τα χαρακτηριστικά που φέρει το μοντέλο που σας παρουσιάζουμε σήμερα. Οι υπεύθυνοι της μάρκας επισημαίνουν ότι το νέο S60 υπόσχεται περισσότερες οδηγικές αρετές από κάθε προηγούμενο Volvo, ενώ θα εφοδιάζεται με πλειάδα τεχνολογικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού ώστε να τον κάνουν καλύτερο και πιο ασφαλή οδηγό. Σε αυτό το επίπεδο, το νέο S60 θα διαθέτει ό,τι καινούργιο έχει η Volvo: σύστημα που το φρενάρει μόλις μειωθεί η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, σύστημα που το ακινητοποιεί με ταχύτητα κάτω από 20 χλμ./ώρα προκειμένου να αποφύγει τη σύγκρουση με σταματημένο όχημα, σύστημα που αντιλαμβάνεται την κυκλοφορία στο πλάι και φρενάρει ελαφρώς μόλις αντιληφθεί κίνδυνο, ρυθμιστή ταχύτητας που συνεργάζεται με το πρώτο σύστημα που ανέφερα κ.α. Το μοντέλο θα εφοδιάζεται με νέο turbo κινητήρα βενζίνης 1.6 lt – 180 hp που καταναλώνει μόλις 5 λίτρα στα 100 χλμ. και εκπέμπει λίγους ρύπους (119 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα). Θα συνεργάζεται όχι με ένα αλλά με δύο κιβώτια ταχυτήτων παράλληλα με δικά τους κιβώτια σε προεπιλεγμένες σχέσεις (κάτι σαν κιβώτιο διπλού συμπλέκτη). Ο κινητήρας θα φέρει σύστημα start/stop (ανάβει και σβήνει μόνος του σε στάση) για μειωμένη κατανάλωση, ενώ το τιμόνι θα έχει ηλεκτρική υποβοήθηση. Περισσότερα εν καιρώ…
Εν συντομία…
Σχεδιαστικά διατηρείται η τραπεζοειδής μάσκα αλλά απέκτησε πολυγωνικό στυλ, έχοντας πάντα το σήμα κατατεθέν της Volvo, τη διαγώνια μπάρα με το σήμα στη μέση. Στο πλάι απουσιάζει η μεσαία κολόνα στις πόρτες. Αυτό συνεπάγεται ιδιαίτερη ενίσχυση για τις πλευρικές συγκρούσεις αλλά επ’ αυτού δεν έχω αμφιβολία ότι η Volvo φρόντισε για το καλύτερο. Ο τρόπος ανοίγματος των δύο πίσω θυρών εντυπωσιάζει. Ανοίγουν από το ίδιο σημείο με τις μπροστινές αλλά έχουν μηχανισμό στο πίσω μέρος που τις σέρνει παράλληλα πίσω δημιουργώντας ένα μεγάλο κεντρικό χώρο πρόσβασης. Στην τετραθέσια καμπίνα δεσπόζουν μινιμαλιστικά στοιχεία -ίδιον των Σκανδιναβών- στο ταμπλό, τον πίνακα οργάνων, την κονσόλα που διατρέχει τα εμπρός και πίσω ανατομικά, δερμάτινα καθίσματα.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.