Νέα μοντέλα

Ανέσεις… Avensis

Η Toyota έχει κάνει μεταστροφή στον εμπορικό της προσανατολισμό τα τελευταία χρόνια. Επιχειρώντας να διεισδύσει περισσότερο στην αγορά της γηραιάς ηπείρου άλλαξε και το…DNA της από ιαπωνικό σε ευρωπαϊκό. Δηλαδή προσάρμοσε τις σχεδιαστικές γραμμές των μοντέλων της και την οδηγική συμπεριφορά τους στα γούστα του Ευρωπαίων. Η αρχή έγινε με την προηγούμενη Corolla που σχεδιάστηκε επί ευρωπαϊκού εδάφους, στο κέντρο της Toyota στη Ν. Γαλλία. Η Toyota δείχνει να έχει αυξήσει το πελατειακό της κοινό στην Ευρώπη στοχεύοντας να το διευρύνει στην Ανατολική πλευρά της ηπείρου φτιάχνοντας εργοστάσιο παραγωγής αυτοκινήτων στη Ρωσία.

Η Toyota έχει κάνει μεταστροφή στον εμπορικό της προσανατολισμό τα τελευταία χρόνια. Επιχειρώντας να διεισδύσει περισσότερο στην αγορά της γηραιάς ηπείρου άλλαξε και το…DNA της από ιαπωνικό σε ευρωπαϊκό. Δηλαδή προσάρμοσε τις σχεδιαστικές γραμμές των μοντέλων της και την οδηγική συμπεριφορά τους στα γούστα του Ευρωπαίων. Η αρχή έγινε με την προηγούμενη Corolla που σχεδιάστηκε επί ευρωπαϊκού εδάφους, στο κέντρο της Toyota στη Ν. Γαλλία. Η Toyota δείχνει να έχει αυξήσει το πελατειακό της κοινό στην Ευρώπη στοχεύοντας να το διευρύνει στην Ανατολική πλευρά της ηπείρου φτιάχνοντας εργοστάσιο παραγωγής αυτοκινήτων στη Ρωσία.

Πάντως η δυσχερής οικονομική κατάσταση που επικρατεί στο χώρο της οικονομίας με άμεσα αποτελέσματα και στον κλάδο του αυτοκινήτου, επέφερε μεγάλη κάμψη στις πωλήσεις, πάγωσε τις παραγωγές και παράτεινε τους στόχους. Η Toyota, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες έχοντας μειωμένες πωλήσεις κατά 16,4% στο διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου φέτος, έναντι του αντίστοιχου περσινού 11μήνου, ίσως στο τέλος της χρονιάς να παρουσιάσει για πρώτη φορά ζημιά στον ισολογισμό της στα 70 χρόνια ιστορίας της.

Μέσα σε αυτό το σκηνικό η μάρκα παρουσιάζει δύο νέα μοντέλα σχεδόν ταυτόχρονα. Όπως έκανε τον Ιανουάριο του 2007 με τα νέα RAV4 και Yaris, έτσι και τώρα ρίχνει στην αγορά το νέο Avensis και το ολοκαίνουργιο iQ. Το δεύτερο εκτίθεται ήδη σε περίοπτη θέση στο κέντρο της Αθήνας (Κολωνάκι) και αναμένουμε τιμοκατάλογο (γίνονται προπαραγγελίες). Το πρώτο πωλείται κιόλας. Αναφερόμαστε στην 3η γενιά ενός αυτοκινήτου της μεσαίας κατηγορίας η οποία κι αυτή στη Δ. Ευρώπη πέφτει κάπως σε σχέση με την Αν. Ευρώπη που ανεβαίνει.

Το Avensis από το 1997 μέχρι τώρα κρατείται καλά στην κατηγορία του (μερίδιο κοντά στο 8%). Στην Ελλάδα ωστόσο τα πηγαίνει πολύ καλύτερα από άλλες χώρες της Ευρώπης. Σχεδιαστικά η 3η γενιά έχει πιο εκλεπτυσμένα στοιχεία. Το μήκος και στα δύο αμαξώματα -4θυρο και station wagon- αυξήθηκε κατά 5 εκ. όπως και το πλάτος. Το ύψος και το μεταξόνιο (2,7 μ.) διατηρήθηκαν ίδια, όμως μεγάλωσαν τα μετατρόχια εμπρός (4,5 εκ.) και πίσω (3 εκ.), ώστε να πατά καλύτερα το αυτοκίνητο στο δρόμο.

Εν συντομία…

Το νέο Avensis έχει βελτιωμένη περιβαλλοντική συμπεριφορά. Η Toyota εφαρμόζει μια νέα «συνταγή» Optimal Drive με σειρά παρεμβάσεων στο αμάξωμα και τα μηχανικά μέρη, ώστε να περιοριστεί η κατανάλωση (10 – 26%) συνεπώς και οι ρύποι, αυξάνοντας την ισχύ παράλληλα (3 – 20%). Οι κινητήρες βενζίνης πέραν του διπλού χρονισμού των βαλβίδων έχουν και σύστημα που ρυθμίζει τη βύθιση των βαλβίδων εισαγωγής για καλύτερη καύση.

Διαθέσιμοι κινητήρες είναι: 1.6 lt – 136 hp, 1.8 lt – 147 hp, 2.0 lt – 152 hp (αργότερα) με βασικό κιβώτιο μηχανικό 6 ταχυτήτων. Θα εισαχθούν και κινητήρες πετρελαίου. Σε εξοπλισμό στάνταρ από τα 1.6 lt υπάρχουν: 9 αερόσακοι, ABS με υποβοήθηση πέδησης, κλιματισμός, ηλεκτρικές ευκολίες, ραδιο-CD-MP3, χειριστήρια στο τιμόνι κ.α. με τιμή 19.600 ευρώ.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x