Η πόλη συνώνυμο της μόδας και εν γένει της τέχνης ταίριαζε απόλυτα σε αυτό που πρεσβεύει το iQ το οποίο χαρακτηρίζεται από φινέτσα και πληθώρα καινοτομιών. Το είχα δει για πρώτη φορά στην έκθεση του Παρισιού, αρχές Οκτωβρίου και μόλις πριν λίγες ημέρες το οδήγησα. Αν και γνωρίζω ότι η Toyota δίνει έμφαση στην ποιότητα κατασκευής, ειλικρινά δεν περίμενα ότι θα μπορούσε να φτιάξει ένα τόσο καλό μικρό με ιδιαιτερότητες. Βέβαια οι μηχανικοί της έχουν ξεκινήσει τη δουλειά για το iQ εδώ και πέντε χρόνια, συνεπώς όλα ήταν καλά μελετημένα.
Το νέο μικρό Toyota είναι λίγο μικρότερο, στενότερο και χαμηλότερο από το Yaris. Εχει μήκος 2,985 μ., πλάτος 1,68 μ. και ύψος μόλις 1,5 μ. αλλά διαθέτει μεταξόνιο 2 μ. που είναι αρκετό, όπως φάνηκε στην πράξη, να φιλοξενήσει 3 ενήλικες επιβάτες με ένα παιδί. Στην καμπίνα έγινε τέτοια εξοικονόμηση χώρου, που πραγματικά δεν λείπει τίποτα από τα βασικά. Το δερμάτινο τιμόνι έχει επίπεδο κάτω μέρος δείχνοντας σπορτίφ χαρακτήρα, ο πίνακας οργάνων είναι καλόγουστος, ενώ η τριγωνική κονσόλα που βρίσκεται ψηλά στο ταμπλό (αφήνει ελεύθερο χώρο ανάμεσα στα καθίσματα) μπορεί να είναι κάπως παράξενη, εντούτοις αποδεικνύεται πρακτική.
Από κάτω φιλοξενούνται το ένα πάνω στο άλλο τα χειριστήρια του κλιματισμού, το οποίο συρρικνώθηκε για να αφήσει χώρο στην καμπίνα. Επίσης, με την ασύμμετρη διάταξη του ταμπλό, δηλαδή πιο κοντά στον οδηγό, πιο βαθύ (προς το παρμπρίζ) στην πλευρά του συνοδηγού, δίνεται η δυνατότητα να σύρεται αρκετά μπροστά το κάθισμα, ώστε ακριβώς πίσω από το συνοδηγό να χωρά ένας κανονικού αναστήματος ενήλικας, ενώ πίσω από τον οδηγό ένα παιδί.
Τα καθίσματα μπροστά είναι αγωνιστικού στυλ με ενσωματωμένα προσκέφαλα, ενώ τα πίσω -που έχουν κι αυτά προσκέφαλα (ξεχωριστά)- αναδιπλώνουν για περισσότερο διαθέσιμο χώρο όταν είναι 2 επιβάτες. Στη διάταξη θέσεων 3+1 μην περιμένετε πορτμπαγκάζ μια και η πλάτη των καθισμάτων όπως είναι λογικό, είναι κοντά στην πόρτα. Όμως για την αποφυγή τραυματισμών των κεφαλιών των πίσω επιβατών από οπίσθια σύγκρουση, η Toyota έβαλε αεροσάκους που καλύπτουν περιμετρικά τα προσκέφαλα! Γενικά, εξοπλίζει το iQ με 9 αερόσακους (και γονάτου οδηγού) κάνοντάς το αστακό…
Εν συντομία…
Οι μηχανικοί έβαλαν το ρεζερβουάρ στο πάτωμα και άλλαξαν τη διάταξη του εμπρός διαφορικού. Οι τροχοί πήγαν στις άκρες, σε τέτοια θέση που να έχει το μικρότερο κύκλο στροφής 3,9 μ. (4,2 το διθέσιο Smart). Βασικός κινητήρας βενζίνης 1.0 lt – 68 hp (του Aygo). Συνδυάζεται με 5άρι κιβώτιο μηχανικό. Δεν περνάει θορύβους στην καμπίνα σε σχέση με το Aygo λόγω ηχομόνωσης και «τραβάει» πολύ. Καταναλώνει λίγο (4,3 λίτρα/100 χλμ.) και εκπέμπει μόλις 99 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα. Θα έρθει και 1.3 lt. Διατίθεται και πετρελαίου 1.4 lt. Φουλ στάνταρ εξοπλισμός: 9 αερόσακοι, ABS –κατανομή πέδησης – υποβοήθηση πανικού, συστήματα ευστάθειας – πρόσφυσης, ηλεκτρικά, ζάντες, κλιματισμός. Αφιξη αρχές Γενάρη με τιμές 12.500 – 13.000 ευρώ.
Αποστολή στο Μιλάνο: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.