Ολοένα και περισσότερες μάρκες στοχεύουν όχι μόνο σε μακροπρόθεσμες λύσεις αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων και την προστασία του περιβάλλοντος αλλά και σε βραχυπρόθεσμες. Ο όμιλος της BMW, που κατασκευάζει και τα Mini, παρουσίασε μια ηλεκτρική έκδοση για καθημερινή χρήση, που θα κάνει επίσημα ντεμπούτο στην Εκθεση Αυτοκινήτου του Λος Αντζελες στις 19 Νοεμβρίου.
Προφανώς με τα τελευταία δεδομένα και την παγκόσμια οικονομική ύφεση-κρίση, θα έχει ενδιαφέρον να πληροφορηθούμε από τους Αμερικανούς τι μέλλει γενέσθαι στο χώρο του αυτοκινήτου, μια και εκεί στεγάζονται δύο κολοσσοί όμιλοι, όπως η General Motors και η Ford. Παράλληλα στην αμερικανική ήπειρο επενδύουν πολλοί ευρωπαίοι κατασκευαστές, σαν τον όμιλο της BMW που δεν διάλεξε τυχαία να παρουσιάσει και να ξεκινήσει από τις Η.Π.Α. ένα πιλοτικό πρόγραμμα κυκλοφορίας του ηλεκτροκίνητου Mini. Η BMW έχει υψηλούς εμπορικού στόχους για την Αμερική και θέλει να κύρος της με νέες τεχνολογίες.
Το Μini Ε θα διατεθεί σε 500 ιδιώτες και εταιρικούς πελάτες στις πολιτείες: Καλιφόρνιας, Νέας Υόρκης και Νιού Τζέρσεϊ, ώστε να διαπιστωθεί η αξιοπιστία του συστήματος υπό πραγματικές, καθημερινές οδικές συνθήκες, να γίνουν βελτιώσεις και να προχωρήσει σε μαζική παραγωγή. Το Mini E αντλεί ισχύ από έναν ηλεκτροκινητήρα 204hp που τροφοδοτείται από μία υψηλής απόδοσης επαναφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου, μεταφέροντας την ισχύ στους εμπρός τροχούς μέσω ελικοειδούς κιβωτίου ενός σταδίου, αθόρυβα και με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
H μπαταρία παρέχει αυτονομία περίπου 200 χλμ. Επειδή είναι μεγάλη, καλύπτει το χώρο των πίσω θέσεων και γι’ αυτό το λόγο το μοντέλο του πιλοτικού προγράμματος είναι διθέσιο. Η μπαταρία διαθέτει χωρητικότητα 35 κιλοβατώρες και φορτίζεται από τις απλές πρίζες του σπιτιού. Ο χρόνος φόρτισης εξαρτάται από την τάση και την ένταση του ηλεκτρικού ρεύματος. Στην Αμερική οι 500 χρήστες όταν θα έχει αδειάσει τελείως θα μπορούν να τη φορτίζουν γρήγορα χρησιμοποιώντας έναν ηλεκτρολογικό πίνακα (wallbox) που θα τους παρέχεται με το αυτοκίνητο.
Η μπαταρία αποτελείται από 5.088 κυψέλες ομαδοποιημένες σε 48 μονάδες και τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα με συνεχές ρεύμα τάσεως 380 volt. Ετσι, παράγεται μέγιστη ροπή 220 Nm και επιτάχυνση 8,5 δευτερόλεπτα χωρίς καμία διακοπή ροής ισχύος, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 152 χλμ./ώρα.
Εν συντομία…
Με σύστημα ανάρτησης προσαρμοσμένο στην κατανομή βάρους του, ο όμιλος BMW αναφέρει ότι το Μini Ε θα είναι ευέλικτο, παρά τα 1.465 κιλά του. Επίσης, το ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικού ελέγχου ευστάθειας έχει προσαρμοστεί στα συγκεκριμένα φορτία ανά τροχό του μοντέλου. Το σύστημα φρένων έχει νέα ηλεκτρική αντλία υποπίεσης, ενώ το σύστημα διεύθυνσης έχει ηλεκτρική υποβοήθηση όπως και τα Mini μαζικής παραγωγής.
Το Mini Ε ξεχωρίζει από το ειδικό κίτρινο λογότυπο που απεικονίζει μία τυποποιημένη πρίζα ρεύματος σε σχήμα ‘Ε’, με ασημί φόντο. Τα αμαξώματα θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Οξφόρδης. Στη συνέχεια θα μεταφέρονται στο Μόναχο για την τοποθέτηση των κινητήρων, των μπαταριών, του κιβωτίου ταχυτήτων και των ηλεκτρονικών συστημάτων.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.