Ένα από τα πιο συγκλονιστικά ονόματα στο χώρο των σπορ αυτοκίνητων επέστρεψε. Ουσιαστικά ο ζεστός άνεμος της Σαχάρας που πνέει προς τη Μεσόγειο –αυτό σημαίνει Scirocco –έφερε μαζί με την αύρα του και ένα νέο αυτοκίνητο, ξεχωριστής σπορ σχεδίασης που έχει όλα τα πλεονεκτήματα για μια επιτυχημένη σταδιοδρομία. Το Scirocco του 2008 διατηρεί όπως και το πρώτο μοντέλο του 1974, το coupe αμάξωμα με τη χαρακτηριστική κίνηση στον μπροστινό άξονα αλλά τώρα, μετά από τόσα χρόνια, εφοδιάζεται με πολύ περισσότερα τεχνολογικά συστήματα που δεν μειώνουν τη σπορτίφ αίσθηση στο δρόμο αλλά αναβαθμίζουν την ασφάλεια και τις παροχές στο χρήστη.
Το Scirocco του τότε ήταν το μοντέλο που άλλαξε τα δεδομένα στη VW, αφήνοντας τους επίπεδους –boxer- κινητήρες τοποθετημένους στο πίσω μέρος, ενώ το νέο σύστημα συναρμολόγησης στη διάρκεια παραγωγής υιοθετήθηκε για όλα τα μοντέλα στη συνέχεια. Το Scirocco παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1992, μια και η γερμανική μάρκα έδωσε περισσότερη σημασία στην κατασκευή διάφορων εκδόσεων του Golf, 3θυρων και 5θυρων, αφήνοντας στην άκρη την coupe σχεδίαση. Ηταν όμως κάτι που έλειπε από τη γκάμα, γι’ αυτό και επέστρεψε στην παλιά κλασική συνταγή.
Για να αποφύγει τα πολλά έξοδα σε μια εποχή που πολλά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν κοινό πάτωμα και μηχανικά μέρη, κράτησε ως βάση το πάτωμα του Golf (έρχεται σε λίγο καιρό φρεσκαρισμένο). Σε αυτό δημιούργησε ένα περίτεχνο περιτύλιγμα. Εχοντας σχεδόν το ίδιο μήκος με το Golf (4,26 μ.), ξεχωρίζει περισσότερο επειδή είναι πιο φαρδύ (1,81 μ.) σαν το μεσαίο μεγέθους Passat και πιο χαμηλό (1,4 μ.). Παράλληλα η μακριά οροφή (1,8 μ.) που θυμίζει station wagon σχήμα, συνεπικουρούμενη από το δυναμικό καπό, τη λαμπερή μάσκα, τα φουσκωμένα φτερά και τους μεγάλους τροχούς 17 ιντσών συνεισφέρει στο αιλουροειδές στυλ του μοντέλου.
Όλα αυτά μαζί με τη χαμηλή απόσταση από το έδαφος και το χαμηλό κέντρο βάρους κάνουν το Scirocco να εντυπωσιάζει στο δρόμο. Στο εσωτερικό το κοκπιτ είναι γνώριμο VW με κλασικούς αεραγωγούς και κονσόλα με περιστροφικά χειριστήρια. Ομως το τιμόνι είναι σπορτίφ με επίπεδο κάτω μέρος και χειριστήρια (ηχοσύστημα, τηλέφωνο, υπολογιστής ταξιδιού). Ξεχωριστό τόνο δίνουν οι τριγωνικές λαβές στις πόρτες και τα 4 ανεξάρτητα, μπάκετ καθίσματα.
Εν συντομία…
Στάνταρ σε εξοπλισμό η ελαφρά σφικτή σπορ ανάρτηση. Κατά παραγγελία διατίθεται ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση με τρία προγράμματα από διακόπτη (Normal, Comfort, Sport), για χρήση ανάλογα τις συνθήκες του δρόμου. Ρυθμίζεται παράλληλα και η υποβοήθηση του ηλεκτρομηχανικού τιμονιού (σκληρό ή μαλακό), το οποίο επανέρχεται αυτόματα στη θέση του. Κινητήρες TSI, υπάρχοντες: 1.4lt – 122hp, 1.4lt – 160hp και 2.0lt-200hp.
Συνδυάζονται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο, ο 160hp και με DSG 7άρι ξηρού τύπου (με αλλαγές εν σειρά και από το τιμόνι) - ο 200hp και με DSG 6άρι (λόγω ροπής). Ολες οι εκδόσεις έχουν στάνταρ 6 αερόσακους, ABS με κατανομή πέδησης, σύστημα αντιολίσθησης, εξελιγμένο ESP για την ευστάθεια, προβολείς ομίχλης, φώτα ημέρας κ.α. Τιμές από 21.800 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.