Από όσο θυμάμαι η ΕΛΠΑ δεν είχε προχωρήσει ποτέ σε διαγωνισμό για τον τόπο διεξαγωγής του Ράλλυ Ακρόπολις. Μόλις τελείωσε ο φετινός αγώνας την 1η Ιουνίου, έγραψα ότι ο πιο σημαντικός θεσμός της χώρα μας, με διεθνή μάλιστα χαρακτήρα αφού μετέχει στο καλεντάρι του παγκοσμίου πρωταθλήματος, πρέπει να φύγει από την Αθήνα, όπου πραγματοποιήθηκε τα τελευταία 4 χρόνια. Η απαξίωση του κόσμου, ιδιαίτερα τα δύο τελευταία χρόνια ήταν έντονη, μια και οι (λεγόμενοι) Αθηναίοι προτιμούν τις παραλίες και τις καφετέριες παρά τη σκόνη στα κοντινά βουνά.
Στην περιφέρεια όμως διψούν για τέτοια γεγονότα – όχι απαραίτητα για αγώνες- που δίνουν αξία στον τόπο τους. Η ΕΛΠΑ φέτος άλλαξε ρότα. Εκρινε ότι 5 περιοχές θα μπορούσαν να αποτελέσουν έδρα του αγώνα: Χαλκίδα, Λουτράκι, Ιτέα, Λαμία και Καμμένα Βούρλα (μαζί). Η Χαλκίδα τέθηκε εκτός συναγωνισμού και η ΕΛΠΑ ζήτησε από τις άλλες τρεις πόλεις να καταθέσουν φακέλους οργάνωση και παροχών. Η πρόταση της Ιτέας ήταν η λιγότερη ισχυρή και η «μάχη» δόθηκε μεταξύ Λαμίας και Λουτρακίου - Περαχώρας.
Το πιο ισχυρό όπλο της Λαμίας ήταν η θετική της εμπειρία, αφού πριν το Ακρόπολις είχε (και) εκεί έδρα. Προέβαλε ότι βρίσκεται στο κέντρο της χώρας, διαθέτει νοσοκομείο, χώρο της έκθεσης για το σέρβις παρκ, αρκετά ξενοδοχεία (Λαμία, Λουτρά Υπάτης, Καμμένα Βούρλα κ.α.), πολλά εστιατόρια και διαδρομές για τον αγώνα που είχαν ξαναχρησιμοποιηθεί. Ανέφερε επίσης ότι θα πραγματοποιήσει παράλληλες πολιτικές και πνευματικές εκδηλώσεις (συναυλία, παραδοσιακούς χορούς, θεατρική παράσταση κ.α), όπως και ότι έχει θετική εικόνα για έσοδα από χορηγούς.
Η ΕΛΠΑ εξετάζοντας και την πρόταση Λουτρακίου – Περαχώρας κατέληξε σε αυτή και όπως ήταν λογικό –επειδή στην Ελλάδα ζούμε- έφερε αντιδράσεις. Ο Νομάρχης Φθιώτιδος, Αθανάσιος Χειμάρας που επισκέφθηκε μαζί με τον πρόεδρο της ΕΛΠΑ Βασίλη Δεσποτόπουλο τον Υφυπουργό Ανάπτυξης Χρήστο Φώλια, ζητώντας οικονομική (ανταποδοτική) στήριξη από την ΕΚΟ για τρεις αγώνες (Ράλλυ ΕΛΠΑ, Ακρόπολις και Ιστορικό Ακρόπολις), ανέφερε ότι τα κριτήρια επιλογής δεν σχετίζονται με τον αγώνα αλλά με κέρδη οικονομικών παραγόντων και ότι ο αγώνας χάνει την αξία του, την αξιοπιστία του και ότι θα αποτύχει! Πάντως ο φετινός αγώνας αναμένεται να κοστίσει περίπου 3 εκατ. ευρώ, άρα χρειάζεται να εξευρεθούν κι άλλοι χορηγοί.
Εν συντομία…
Η πρόταση του Λουτρακίου - Περαχώρας παρουσίασε ότι είναι κοντά στο «Ελ. Βενιζέλος», στο λιμάνι του Πειραιά, σε αρχαιολογικούς χώρους (Δεφλοί, Μυκήνες, Νεμέα, Ναύπλιο, Ολυμπία), ότι έχει διοργανώσει 10 σημαντικούς αγώνες ελληνικού και διεθνούς επιπέδου, ότι διαθέτει κατάλληλη ξενοδοχειακή υποδομή, 80 στρέμματα για σέρβις παρκ (Σχολή Μηχανικού) και κέντρο του αγώνα στο Club Hotel Casino Loutraki σε απόσταση 250 μ.
Παρουσίασε πολιτιστικές εκδηλώσεις (συναυλίες, έκθεση παλαιών αυτοκινήτων, έκθεση φωτογραφίας κ.α.) και προβολή του αγώνα μέσω εντύπων μεγάλου εκδοτικού ομίλου. Εκείνο όμως που ίσως μέτρησε περισσότερο, ήταν η ονομαστική οικονομική προσφορά χορηγίας 200.000 ευρώ από το Club Hotel Casino Loutraki και άλλων 40.000 ευρώ από τον όμιλο εταιρειών του Αρη Βωβού.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.