Τώρα που καταλάγιασε ο θόρυβος από τα τεκμήρια στα αυτοκίνητα και όχι μόνο, τώρα μπορούμε να συζητήσουμε πιο ήρεμα για την αγορά ενός μεγάλου και πολυτελούς SUV. Βέβαια όσοι είχαν και έχουν χρήματα για να αποκτήσουν ένα τέτοιο όχημα δεν τρομάζουν τόσο από τα όποια τεκμήρια μπουν. Όμως όπως και να το κάνουμε, η αγορά «έκατσε» από τις αρχές Σεπτεμβρίου, κυρίως όσον αφορά τις παραγγελίες μεσαίων SUV. Επιστρέφοντας στην πραγματικότητα θα ασχοληθούμε σήμερα με το νέο όπλο της Nissan στα πολυτελή οχήματα «ελευθέρου χρόνου» όπως ονομάζονται τα SUV.
Η ιαπωνική μάρκα προχώρησε στην ανανέωση του Murano, το οποίο λανσάρισε πρώτα στην αμερικανική αγορά το 2003 και το 2005 το έφερε στην Ευρώπη. Οι πωλήσεις έφθασαν συνολικά τις 500.000 και το νούμερο αυτό θεωρείται επιτυχημένο για τη Nissan που έχει να αντιμετωπίσει ισχυρούς αντιπάλους (VW Touareg κ.α.). Τώρα με τη 2η γενιά του μοντέλου ελπίζει να δώσει μεγαλύτερη ώθηση στις πωλήσεις της, αλλά και να ενισχύσει την εικόνα και παρουσία της στην κατηγορία των οχημάτων SUV, στην οποία έχει και το Qashqai.
Το νέο Murano σε γενικές γραμμές βασίζεται στο στυλ του προκατόχου του αλλά διαθέτει πιο αθλητικό χαρακτήρα. Το μήκος παραμένει κοντά στα 4,834 μ., το πλάτος αγγίζει το 1,88 μ. και το ύψος το 1,73 μ. Επίσης, το μακρύ μεταξόνιο των 2,825 μ. συνεισφέρει ώστε πέντε ενήλικες επιβάτες να έχουν άνεση χώρων, ενώ το πορτμπαγκάζ μπορεί να φιλοξενήσει πολλές αποσκευές. Το νέο Murano χρησιμοποιεί μια νέα, πιο ελαφριά πλατφόρμα από μοντέλο που πωλεί η Nissan στην Αμερική (Altima). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το αμάξωμα να είναι 50% πιο άκαμπτο από το προηγούμενο.
Νέα επίσης είναι και η ανάρτηση, ανεξάρτητη στους δύο άξονες, με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Οσον αφορά τις κυριότερες αλλαγές σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, είναι το μυτερό ρύγχος του αυτοκινήτου, με διαφορετική μάσκα και φωτιστικά, τα τονισμένα φτερά και οι ράγες οροφής. Στο εσωτερικό, το κοκπιτ είναι εντελώς καινούργιο με πινελιές πολυτέλειας που παρατηρούνται στην ύπαρξη διακοσμητικών αλουμινίου στην κονσόλα, το λεβιέ ταχυτήτων και τις πόρτες. Το τιμόνι είναι καλοσχεδιασμένο και λειτουργικό με τα διάφορα χειριστήρια (ηχοσύστημα, πλοήγηση, ρυθμιστές ταχύτητας κ.α.).
Εν συντομία…
Το νέο Murano έρχεται μέσα Οκτώβρη στην Ελλάδα. Διαθέτει εξελιγμένο σύστημα μόνιμης, ηλεκτρονικά μεταδιδόμενης τετρακίνησης που μεταφέρει μέχρι 50% ροπή στον πίσω άξονα. Φορά τον ίδιο κινητήρα 3.5 lt που αποδίδει 256 hp στις 6.000 σ.α.λ. αλλά με βελτιωμένη ροπή 334 Nm στις 4.400. Συνδυάζεται με ολοκαίνουργιο κιβώτιο πέντε ταχυτήτων, μεταβαλλόμενων σχέσεων και η κατανάλωση σε μικτό κύκλο κίνησης περιορίζεται στα 10,9 λίτρα στα 100 χλμ., με 261 γρ./χλμ. εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Για ευκολία υπάρχει κάμερα για παρκάρισμα και έξτρα κάμερα στους καθρέπτες, ενώ τα πίσω καθίσματα διπλώνουν με το τράβηγμα ενός διακόπτη και επανέρχονται ηλεκτρικά επίσης με διακόπτη στο πορτμπαγκάζ. Εκεί χωρούν αποσκευές όγκου 402 λίτρων, ενώ υπάρχει και έξτρα μικρός χώρος αποθήκευσης στο πάτωμα με χωριστά μέρη.
Αποστολή στη Γενεύη: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.