Νέα μοντέλα

Νέα κόλπα από τη Renault

Μπορεί φέτος η Renault στη Φόρμουλα 1 να μην έχει τις διακρίσεις που θα περίμενε, όντας δύο φορές παγκόσμια πρωταθλήτρια με νταμπλ του Αλόνσο (2005-2006), εντούτοις στις σπορ εκδόσεις μοντέλων παραγωγής τα καταφέρνει περίφημα. Το αγωνιστικό τμήμα της γαλλικής μάρκας ή αν θέλετε το τμήμα υψηλών επιδόσεων Renault Sport, πλαισίωσε τη γκάμα των μεγαλύτερων Clio και Megane Renault Sport με δύο ανάλογου ύφους εκδόσεις του μικρού Twingo, Sport και Cup.

Μπορεί φέτος η Renault στη Φόρμουλα 1 να μην έχει τις διακρίσεις που θα περίμενε, όντας δύο φορές παγκόσμια πρωταθλήτρια με νταμπλ του Αλόνσο (2005-2006), εντούτοις στις σπορ εκδόσεις μοντέλων παραγωγής τα καταφέρνει περίφημα. Το αγωνιστικό τμήμα της γαλλικής μάρκας ή αν θέλετε το τμήμα υψηλών επιδόσεων Renault Sport, πλαισίωσε τη γκάμα των μεγαλύτερων Clio και Megane Renault Sport με δύο ανάλογου ύφους εκδόσεις του μικρού Twingo, Sport και Cup.

Εμφανισιακά οι δύο εκδόσεις δεν ξεχωρίζουν πολύ μεταξύ τους παρά μόνο οδηγικά κάπως. Επίσης, οι συγκρίσεις αναφορικά με τις βελτιώσεις γίνονται με βάση το Twingo GT. Σχεδιαστικά το Twingo Renault Sport δείχνει τον επιθετικό του χαρακτήρα έχοντας ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, έντονη εισαγωγή αέρα με δύο ακόμη στο πλάι που φιλοξενούν και τους προβολείς ομίχλης, φαρδύτερα φτερά, πλαϊνές ποδιές και πίσω αεροτομή. Στο εσωτερικό επίσης οι αλλαγές είναι αρκετές και αφορούν το δερμάτινο τιμόνι τεσσάρων αχτίνων, τα μπάκετ καθίσματα, το στροφόμετρο πάνω στην κολόνα του τιμονιού και τις πενταλιέρες αλουμινίου.

Τώρα, στον τομέα του μεταξονίου δεν υπήρξε αλλαγή. Παρέμεινε στα 2,368 μ., ωστόσο για καλύτερο κράτημα οι μηχανικοί φάρδυναν τα μετατρόχια, κατά 6 εκ μπροστά (1,46 μ.) και κατά 5,9 εκ. πίσω (1,445 μ.). Για τον ίδιο σκοπό, η πίσω ανάρτηση από ημιάκαμπο άξονα σε σχήμα Η φέρει κάθετα τοποθετημένα αμορτισέρ με ελατήρια, ενώ έγινε πιο παχιά η αντιστρεπτική δοκός έναντι του GT, από 22,5 εκ. σε 24 εκ. Μπροστά η διάταξη της ανάρτησης έμεινε ίδια, με γόνατα McPherson και μπράτσα αλουμινίου, όπως και το πάχος της αντιστρεπτικής.

Όσον αφορά τις διαφορές των εκδόσεων Sport και Cup, έναντι του Twingo GT, η πρώτη έχει 1 εκ. πιο χαμηλωμένο αμάξωμα και η δεύτερη 1,4 εκ. Επίσης, η Sport έχει κατά 30% πιο σκληρά ελατήρια και αμορτισέρ και η Cup κατά 40%. Ακόμη, η πρώτη εφοδιάζεται με 16άρες ζάντες αλουμινίου και ελαστικά 195/45 και η δεύτερη με 17άρες και ελαστικά διαστάσεων 195/40. Και οι δύο εκδόσεις έχουν 2 αεριζόμενα δισκόφρενα μπροστά (280 χιλ.) και 2 απλά πίσω (240 χιλ.) από το Megane II, όπως και δαγκάνες από τη Laguna μπροστά και το Megane πίσω.

Εν συντομία…

Ο κινητήρας των Twingo Renault Sport – Cup είναι ατμοσφαιρικός 1.6 lt – 133 hp στις 6.750 σ.α.λ. με ροπή 160 Nm στις 4.400 σ.α.λ. Οι εργοστασιακές μετρήσεις αναφέρουν επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα 8,7 δευτ. και τελική ταχύτητα 201 χλμ./ώρα. Παράλληλα η κατανάλωση κυμαίνεται σχετικά χαμηλά, 7 λίτρα/100 χλμ. με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 165 γρ./χλμ. Στις δύο εκδόσεις η ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού έχει διαφορετική ρύθμιση για καλύτερη αίσθηση στο πίσω μέρος.

Στάνταρ είναι το σύστημα ευστάθειας ESP με διακόπτη απενεργοποίησης για όσους θέλουν παιχνίδι στο δρόμο. Στάνταρ και η ηλεκτρονική κατανομή πέδησης στο ABS, 4 αερόσακοι, ηλεκτρικές ευκολίες (παράθυρα, κλειδαριές), κλιματισμός κ.α. Στην Ελλάδα αναμένεται τον Ιανουάριο του 2009 με πλούσιο προαιρετικό εξοπλισμό.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x