Γενικά

Μάθημα

Ο Κέβιν Σβαντς ήρθε και μύησε αναβάτες μοτοσικλέτας στην ασφαλή οδήγηση. Ηθελα να αναφερθώ εδώ και καιρό διεξοδικά στην επίσκεψη ενός διάσημου, πρώην παγκόσμιου πρωταθλητή μοτοσικλετών στη χώρα μας. Βέβαια είχα προαναγγείλει την άφιξη του Κέβιν Σβαντς στην Ελλάδα και την πρωτοβουλία που έλαβε η εισαγωγική εταιρεία των μοτοσικλετών Suzuki στη χώρα μας (όμιλος Σφακιανάκη) με τους υποστηρικτές της (Arai, Dainese, Motul, Michelin, Yoshimura, Bmc) να τον προσκαλέσει και να διδάξει κάποια από τα μυστικά της ασφαλούς οδήγησης μοτοσικλέτας σε ορισμένους Ελληνες αναβάτες. Όταν το περασμένο Σαββατοκύριακο βρέθηκα στην πίστα του Ντόνιγκτον Παρκ στην Αγγλία για τη Superleague Formula, βλέποντας το διάγραμμα της πίστας στάθηκα στη στροφή που φέρει το όνομα του Σβαντς. Μετά από μια μεγάλη ευθεία ακολουθεί μικρή αριστερή στροφή και μετά δεξιά 90 μοιρών.

Ο Κέβιν Σβαντς ήρθε και μύησε αναβάτες μοτοσικλέτας στην ασφαλή οδήγηση.

Ηθελα να αναφερθώ εδώ και καιρό διεξοδικά στην επίσκεψη ενός διάσημου, πρώην παγκόσμιου πρωταθλητή μοτοσικλετών στη χώρα μας. Βέβαια είχα προαναγγείλει την άφιξη του Κέβιν Σβαντς στην Ελλάδα και την πρωτοβουλία που έλαβε η εισαγωγική εταιρεία των μοτοσικλετών Suzuki στη χώρα μας (όμιλος Σφακιανάκη) με τους υποστηρικτές της (Arai, Dainese, Motul, Michelin, Yoshimura, Bmc) να τον προσκαλέσει και να διδάξει κάποια από τα μυστικά της ασφαλούς οδήγησης μοτοσικλέτας σε ορισμένους Ελληνες αναβάτες. Όταν το περασμένο Σαββατοκύριακο βρέθηκα στην πίστα του Ντόνιγκτον Παρκ στην Αγγλία για τη Superleague Formula, βλέποντας το διάγραμμα της πίστας στάθηκα στη στροφή που φέρει το όνομα του Σβαντς. Μετά από μια μεγάλη ευθεία ακολουθεί μικρή αριστερή στροφή και μετά δεξιά 90 μοιρών.

Οι Αγγλοι τίμησαν λοιπόν τον σπουδαίο Αμερικανό πρωταθλητή που κέρδισε για τελευταία φορά στο Ντόνιγκτον το 1994, όπως αποτέλεσε τιμή για μας που ήρθε στη χώρα μας. Ο θρύλος των Moto GP και παγκόσμιος πρωταθλητής του 1993 ξεπέρασε τα στενά όρια της μοτοσικλέτας και άγγιξε τις καρδιές των φίλων των αγώνων με το μοναδικό του στυλ και τον αγωνιστικό ενθουσιασμό που μετέδιδε. Πήρε μέρος σε 105 αγώνες, κέρδισε 20 φορές και 51 βρέθηκε στην πρώτη τριάδα. Μάλιστα, όταν αποσύρθηκε το 1995 έπειτα από το θάνατο του συμπατριώτη του Γουέιν Ρέινι, η FIΜ (Διεθνή Ομοσπονδία Μοτοσικλέτας) απέσυρε τον αριθμό 34 με τον οποίο έτρεχε ο Σβαντς και από το 1999 κανείς αναβάτης της μεγάλης κατηγορίας GP δεν τον φορά.

Ο Σβαντς μετά την απόσυρσή του από την ενεργό δράση δημιούργησε τη σχολή ασφαλούς οδήγησης «Kevin Schwantz Suzuki School», αφού μόνο με μοτοσικλέτες της αγωνίστηκε στα 500 κ.εκ. από το 1986 έως το 1995. Η σχολή είναι εξαιρετικά δημοφιλής στις ΗΠΑ, στη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ιαπωνία. Φέτος άφησε για λίγο τη βάση της στην Ατλάντα και ήρθε στην πίστα των Σερρών. Εκεί λοιπόν συγκεντρώθηκαν 34 τυχεροί μαθητές, οδηγοί supersport μοτοσικλετών Suzuki: GSX-R1000, 750, 600, Hayabusa, όπως και τρεις δημοσιογράφοι μοτοσικλέτας που οδήγησαν GSR 600. Ο Σβαντς…καβάλησε στην πίστα μια GSX-R1000, δείχνοντας μέρος των δυνατοτήτων του αλλά κυρίως τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να οδηγεί κάποιος.

Εν συντομία…

Ακόμα και τα αυτονόητα, όπως να είναι χαλαρός, πώς να πλαγιάζεις, να μην φρενάρεις στις στροφές, να παίρνεις τη σωστή γραμμή στο δρόμο και να μην πηγαίνεις ταχύτερα από όσο μπορείς, όταν στα δείξει ένας παγκόσμιος πρωταθλητής αποκτούν μεγαλύτερη βαρύτητα. Μαζί με τον Σβαντς υπήρχαν ακόμη 6 ξένοι εκπαιδευτές με GSX-R750. Στο διήμερο μάθημα με θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση, εντυπωσίασε η βιντεοσκόπηση κάθε μαθητή μέσα στην πίστα και η ανάλυση της οδήγησής του αμέσως μετά στην αίθουσα των θεωρητικών μαθημάτων. Με απόφαση του Δήμαρχου Σερραίων Γιάννη Βλάχου, στο εξής η στροφή Κ10 της πίστας των Σερρών θα ονομάζεται Σβαντς. Ο Σβαντς θέλει να ξαναέρθει. Μακάρι να δοθεί η ευκαιρία σε περισσότερους να μάθουν από αυτόν.

Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x