Γενικά

Εμπειρία…

Η Superleague Formula με δύο αγώνες άλλαξε τα δεδομένα. Κάθε αρχή και δύσκολη. Αυτό ακριβώς παρατηρήσαμε και στη φιλόδοξη προσπάθεια της νεοσύστατης Superleague Formula, της διοργάνωσης ενός πρωταθλήματος ομάδων με μονοθέσια. Η ιδέα που ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2004 πήρε σάρκα και οστά χθες στο Ντόνιγκτον Παρκ. Στην ιστορική πίστα, λίγα χιλιόμετρα μακριά από το Νότιγχαμ, φιλοξενήθηκαν οι δύο πρώτοι αγώνες του θεσμού, που αποτελούν την απαρχή νέων δεδομένων στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Τόσο οι κατατακτήριες δοκιμές όσο και ο τρόπος διεξαγωγής των αγώνων παρουσίασαν καινοτομίες, κάποιες από τις οποίες θα μπορούσαν κάλλιστα να υιοθετηθούν από τη Formula 1.

Η Superleague Formula με δύο αγώνες άλλαξε τα δεδομένα.

Κάθε αρχή και δύσκολη. Αυτό ακριβώς παρατηρήσαμε και στη φιλόδοξη προσπάθεια της νεοσύστατης Superleague Formula, της διοργάνωσης ενός πρωταθλήματος ομάδων με μονοθέσια. Η ιδέα που ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2004 πήρε σάρκα και οστά χθες στο Ντόνιγκτον Παρκ. Στην ιστορική πίστα, λίγα χιλιόμετρα μακριά από το Νότιγχαμ, φιλοξενήθηκαν οι δύο πρώτοι αγώνες του θεσμού, που αποτελούν την απαρχή νέων δεδομένων στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Τόσο οι κατατακτήριες δοκιμές όσο και ο τρόπος διεξαγωγής των αγώνων παρουσίασαν καινοτομίες, κάποιες από τις οποίες θα μπορούσαν κάλλιστα να υιοθετηθούν από τη Formula 1.

Δοκιμές με ζευγάρια

Το Σάββατο οι 17 ομάδες του πρωταθλήματος χωρίστηκαν σε δύο ομίλους (8-9). Κάθε όμιλος μονοθεσίων έτρεξε για 15 λεπτά και στην επόμενη φάση προκρίθηκαν οι 4 καλύτεροι χρόνοι από κάθε όμιλο. Επειτα έτρεξαν ανά ζεύγη, με χιαστεί σειρά. Ο 1ος του πρώτου ομίλου με τον 4ο του δεύτερου και ούτω καθ’ εξής. Τα δύο μονοθέσια ξεκινούσαν την προσπάθειά τους με 5 δευτερόλεπτα απόσταση το ένα πίσω από το άλλο και έπρεπε να κάνουν ένα γύρο εισόδου και ένα χρονομετρημένο. Το παραμικρό λάθος δεν είχε περιθώρια διόρθωσης. Στη συνέχεια οι 4 που προκρίθηκαν είχαν προεπιλεγεί πως θα αγωνιστούν πάλι για ένα γύρο, όπως και το τελικό ζευγάρι για την πολ ποζίσιον του πρώτου αγώνα.

Δύο αγώνες με ανάποδη σειρά

Η ενδιαφέρουσα καινοτομία των δοκιμαστικών του Σαββάτου είχε συνέχεια την Κυριακή. Διεξήχθησαν δύο αγώνες διάρκειας 45 λεπτών. Ο πρώτος αγώνας ξεκίνησε με τη σειρά εκκίνησης των δοκιμαστικών του Σαββάτου. Τα μονοθέσια έφυγαν από το γκριντ για το γύρο προθέρμανσης, έχοντας μπροστά τους το αυτοκίνητο ασφαλείας, μια κόκκινη Porsche 911 και αντί να στηθούν ξανά στο γκριντ και στα κόκκινα φώτα, το αυτοκίνητο ασφαλείας μόλις έφθασε στην ευθεία έφυγε κατευθείαν για την είσοδο των πιτς και τα μονοθέσια ξεχύθηκαν στην ευθεία. Οποιος ήταν έτοιμος επωφελήθηκε. Οποιος είχε το νου του αλλού την πάτησε. Στη διάρκεια του αγώνα δεν υπήρχαν πιτ στοπ για ανεφοδιασμό και αλλαγή ελαστικών, παρά μόνο για μηχανικά προβλήματα. Στο τέλος των 45 λεπτών, ο αλυτάρχης του αγώνα αντί να δώσει καρό σημαία τερματισμού, έκανε σήμα στα μονοθέσια για ένα και μόνο τελευταίο γύρο και μετά έπεσε η αυλαία του πρώτου αγώνα. Οσο για τον δεύτερο αγώνα η σειρά εκκίνησης ήταν η αντίστροφη της σειράς τερματισμού του πρώτου αγώνα. Οποιος δηλαδή είχε εγκαταλείψει νωρίς, ξεκινούμε μετά πρώτος.

Ολοι παίρνουν βαθμούς

Σε αντίθεση με άλλα πρωταθλήματα στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, στη Superleague Formula από την 1η μέχρι και τη 17η ομάδα, όλες πήραν βαθμούς (50,45, 40, 36, 32, 29, 26, 23, 20, 18, 16, 14, 12, 10, 8, 7, 6). Επίσης σε όλες μοιράστηκε αναλογικά με τη θέση, το χρηματικό έπαθλο του 1.000.000 ευρώ και για τους δύο αγώνες. Το αντίθετο συμβαίνει.

Προβλήματα νεότητας

Ηταν αναπόφευκτο να υπάρχουν προβλήματα στην αρχή. Κάποιοι κανονισμοί (καύσιμα, ελαστικά, βαθμοί) δεν είχαν αποσαφηνιστεί προς τον τύπο, ενώ αργούσαν να βγουν δηλώσεις και φωτογραφίες στο κέντρο τύπου. Αγωνιστικά, οι δοκιμές ήταν λίγες μέχρι τον πρώτο διπλό αγώνα, το Σάββατο ουσιαστικά συμμετείχαν μόνο οι 15 ομάδες, ενώ χθες υπήρξαν αρκετές εγκαταλείψεις από κινητήρα. Επίσης λιγοστοί ήταν και οι θεατές, παρά τη φουλ δραστηριότητα στο Ντόνιγκτον Παρκ με πολλούς αγώνες. Οργανωτικά τόσο στην πίστα, όσο και στο χώρο των επισήμων, με εκδηλώσεις, περιποίηση και εξυπηρέτηση ήταν όλα σχεδόν άψογα.

Πεκίνο πρώτο στην πρεμιέρα

Με λιακάδα ξεκίνησε ο πρώτος αγώνας. Και τα 17 μονοθέσια των ομάδων ήταν στο γκριντ. Ο κινητήρας της Ντόρτμουντ δεν πήρε αμέσως μπροστά αλλά ξεκίνησε μετά κανονικά το γύρο προθέρμανσης. Η εκκίνηση δόθηκε με πρωτότυπο τρόπο, μόλις έφυγε το αυτοκίνητο ασφαλείας από την πίστα. Η μάχη υπήρξε συγκλονιστική, με τη Μίλαν να εγκαταλείπει από κινητήρα στον πρώτο γύρο και λίγο αργότερα η Φλαμένγκο και η Ντόρτμουντ με την Αντερλεχτ. Στον επόμενο γύρο έμεινε και η Γαλατασαράι και έναν μετά ο Ολυμπιακός στην ευθεία της εκκίνησης. Στους πρώτους γύρους εν τω μεταξύ είχε μπει το αυτοκίνητο ασφαλείας, ώστε να απομακρυνθούν τα δύο πρώτα μονοθέσια που είχαν εγκαταλείψει. Στη διάρκεια του αγώνα το Πεκίνο δεν αντιμετώπισε προβλήματα, έφυγε αρκετά μπροστά και η Ρόμα μόνο για λίγο πλησίασε. Στην κόντρα Τότεναμ – Αϊντχόβεν νικήτρια βγήκε η πρώτη, ενώ έκπληξη προκάλεσε η 5η θέση της Λίβερπουλ που ξεκίνησε τελευταία.

Αποτελέσματα πρώτου αγώνα:

Γκοϊάν Πεκίνου 41:29.425
Ρόμα 41:32.002
Τότεναμ 41:44.334
Αϊντχόφεν 41:44.730
Λίβερπουλ 41:49.609
Αλ Αΐν 41:52.421
Πόρτο 41:53.100
Ρέιντζερς 41:53.996
Βασιλεία 41:54.884
Σεβίλλη 41:58.856

Νικητές πρώτου αγώνα f4

Ριγκόν – Πεκίνο Γκουόαν

«Ο αγώνας ήταν πολύ δύσκολος. Το αυτοκίνητο ασφαλείας κατέτρεψε λίγο τη διαφορά μου και όταν έφυγε έπρεπε να ξαναφτιάξω διαφορά. Με περισσότερα καύσιμα το αυτοκίνητο ήταν διαφορετικό από τα δοκιμαστικά. Οι μηχανικοί μου έιπαν ότι η Ρόμα ήταν κοντά μου και έπρεπε να πιέσω χωρίς να πάρω ρίσκο. Χαίρομαι που κέρδισα τον πρώτο αγώνα του θεσμού».

Τοκατσέλο - Ρόμα

«Είχα πολλή καλή εκκίνηση. Κέρδισα δύο θέσεις και μετά πέρασα τη Σεβίλλη. Αρχισα να μειώνω την απόσταση από τον Νταβίντ και το Πεκίνο αλλά οι χρόνοι μας ήταν παρόμοιοι και δεν μπόρεσα να πλησιάσω πιο πολύ. Είμαι αισιόδοξος για τη συνέχεια. Είμαι χαρούμενος που η ομάδα έκανε καλή δουλειά».

Ταπί - Τότεναμ

«Είναι θαυμάσιο συναίσθημα να βρίσκεσαι στο πόντιουμ επειδή από την Πέμπτη δεν πίστευα ότι θα κάνω κάτι το Σαββατοκύριακο! Μετά δέχθηκα τηλεφώνημα από την Τότεναμ και σάστισα για λίγο. Είναι υπέροχο να εκπροσωπείς την ομάδα αυτή και ελπίζω αυτό να είναι το πρώτο από πολλά πόντιουμ. Ημουν γρήγορος, έδωσα μάχη με την Αϊντχόβεν και στο τέλος πέρασα».

Νίκη της Σεβίλλης στο δεύτερο αγώνα

Ο πρώτος ξεκίνησε με λιακάδα, ο δεύτερος με καταρρακτώδη βροχή. Οι καιρικές συνθήκες είναι ευμετάβλητες στη Μ. Βρετανία και όλοι είχαν πάρει τα μέτρα τους. Δηλαδή η Michelin είχε και βρόχινα ελαστικά τα οποία όλα τα μονοθέσια φόρεσαν. Οσον αφορά τον Ολυμπιακό οι μηχανικοί έδωσαν μάχη με το χρόνο. Ελυσαν τον κινητήρα, επιδιόρθωσαν τη ζημιά σε 2 ώρες και το μονοθέσιο ξεκίνησε από την έξοδο των πιτς. Η εκκίνηση δόθηκε πάλι με το αυτοκίνητο ασφαλείας, με τα μονοθέσια να είναι στο γκριντ με αντίθετη σειρά από αυτή που τερμάτισαν στον πρώτο αγώνα. Η βροχή έκανε πολλή δύσκολη την οδήγηση. Οι προσπεράσεις ήταν επικίνδυνες και πολλά αυτοκίνητα βρέθηκαν εκτός πίστας (Γαλατασαράι, Ρέιντζερς, Κορίνθιανς). Σύγκρουση είχαν Αντερλεχτ και Αλ – Αϊν ρίς εκτός αγώνα. Ο Ολυμπιακός παρά τα προβλήματα τερμάτισε 11ος παίρνοντας πολύτιμους βαθμούς για τη συνέχεια. Η Σεβίλλη επικράτησε στους τελευταίους γύρους προσπερνώντας τη Φλαμένγκο, ενώ η Λίβερπουλ θριάμβευσε με την 3η θέση. Η Μίλαν δεν έφτιαξε τον κινητήρα και δεν πήρε μέρος. Επόμενος αγώνας στο Νίρμπουργκρινγκ στις 21 Σεπτεμβρίου.

Αποτελέσματα δεύτερου αγώνα:

Σεβίλλη 41:56.268
Φλαμένγκο 42:06.342
Λίβερπουλ 42:08.492
Ντόρτμουντ 42:11.230
Τότεναμ 42:19.934
Γκοϊάν Πεκίνου 42:20.949
Βασιλεία 42:23.493
Αϊντχόφεν 42:39.183
Πόρτο 42:50.781
Ρόμα 42:53.666
Ολυμπιακός 42:56.214

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

ΠΕΚΙΝΟ 79
ΤΟΤΕΝΑΜ 72
ΛΙΒΕΡΠΟΥΛ 72
ΣΕΒΙΛΛΗ 68
ΡΟΜΑ 63
ΑΪΝΤΧΟΒΕΝ 59
ΦΛΑΜΕΝΓΚΟ 52
ΠΟΡΤΟ 46
ΒΑΣΙΛΕΙΑ 46
ΝΤΟΡΤΜΟΥΝΤ 44
ΑΛ – ΑΪΝ 37
ΡΕΪΝΤΖΕΡΣ 33
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ 30
ΚΟΡΙΝΘΙΑΝΣ 30
ΓΑΛΑΤΑΣΑΡΑΪ 24
ΑΝΤΕΡΛΕΧΤ 17
ΜΙΛΑΝ 6

Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x