Γενικά

Ωριμη κυρία…

60 χρόνια σπορ μοντέλα Porsche – Made in Germany με όραμα το μέλλον. Ήταν καλοκαίρι του 1948, όταν τέθηκε ο θεμέλιος λίθος της οικογενειακής βιομηχανικής επιχείρησης. Ίσως να μην μπορούσε κανείς να προβλέψει την πορεία της γερμανικής φίρμας Porsche, η οποία από τα συγκρατημένα βήματα των πρώτων ετών, έφθασε στη διεθνή αναγνώριση και την καταξίωση. Το πρώτο αυτοκίνητο που έλαβε επίσημη έγκριση τύπου για χρήση στο δρόμο ήταν ένα πρωτότυπο με αριθμό πλαισίου 356-001. «Όλα ξεκίνησαν όταν άρχισα να κοιτάζω γύρω μου και να μην μπορώ να βρω το αυτοκίνητο των ονείρων μου. Έτσι αποφάσισα να το κατασκευάσω μόνος μου», είχε πει ο Φέρρυ Πόρσε. Από τότε το ευφυές και πρωτοπόρο πνεύμα του, άφησε τη σφραγίδα του στη φιλοσοφία της εταιρίας. Στην πάροδο των χρόνων η Porsche δεν είχε δρόμο στρωμένο με ροδοπέταλα.

60 χρόνια σπορ μοντέλα Porsche – Made in Germany με όραμα το μέλλον.

Ήταν καλοκαίρι του 1948, όταν τέθηκε ο θεμέλιος λίθος της οικογενειακής βιομηχανικής επιχείρησης. Ίσως να μην μπορούσε κανείς να προβλέψει την πορεία της γερμανικής φίρμας Porsche, η οποία από τα συγκρατημένα βήματα των πρώτων ετών, έφθασε στη διεθνή αναγνώριση και την καταξίωση. Το πρώτο αυτοκίνητο που έλαβε επίσημη έγκριση τύπου για χρήση στο δρόμο ήταν ένα πρωτότυπο με αριθμό πλαισίου 356-001. «Όλα ξεκίνησαν όταν άρχισα να κοιτάζω γύρω μου και να μην μπορώ να βρω το αυτοκίνητο των ονείρων μου. Έτσι αποφάσισα να το κατασκευάσω μόνος μου», είχε πει ο Φέρρυ Πόρσε. Από τότε το ευφυές και πρωτοπόρο πνεύμα του, άφησε τη σφραγίδα του στη φιλοσοφία της εταιρίας. Στην πάροδο των χρόνων η Porsche δεν είχε δρόμο στρωμένο με ροδοπέταλα.

Πέρα από επιτυχίες αντιμετώπισε και δυσκολίες, αλλά χάρη στις αποδοτικές μεθόδους παραγωγής, τη σαφή τοποθέτηση των μοντέλων της στην αγορά αλλά και τα καινοτόμα μοντέλα που παρουσίασε, όπως η 356 και η 911, η Boxster και το Cayenne, η μικρή εταιρία που κάποτε ειδικευόταν στα σπορ αυτοκίνητα μεταμορφώθηκε γρήγορα σε μια από τις πιο επιτυχημένες και κερδοφόρες κατασκευάστριες αυτοκινήτων του κόσμου. «Σήμερα η Porsche είναι ισχυρότερη από ποτέ. Διαθέτουμε την ευρύτερη και ελκυστικότερη σειρά μοντέλων στην ιστορία της εταιρείας μας. Τα έξοδα και οι διαδικασίες μας βρίσκονται υπό έλεγχο και έτσι εξασφαλίζεται η μακροπρόθεσμη ανεξαρτησία μας. Πάντα βλέπαμε τον εαυτό μας σαν τον Δαυίδ που πρέπει να παλέψει με τους Γολιάθ του κλάδου μας», ανέφερε για την επέτειο των 60 χρόνων ο διευθύνων σύμβουλος της Porsche, Δρ. Βέντελιν Βέντεκινγκ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι όταν ανέλαβε τα ηνία της εταιρείας το 1992, η Porsche βρέθηκε στο χείλος της εξαγοράς. Οι οικογένειες Porsche και Piech, μέτοχοι της εταιρίας, πρόσφεραν άμεσα υποστήριξη και έτσι προχώρησε στην παραγωγή η Boxster. Ταυτόχρονα η πορεία της εταιρίας πήρε ανοδική κατεύθυνση και από το 1995 πέρασε στην κερδοφορία με συνεχή ρεκόρ κύκλου εργασιών, πωλήσεων και κερδών. Επίσης, τον Σεπτέμβριο του 1995, η Porsche απέκτησε ποσοστό πλειοψηφίας στο μετοχικό κεφάλαιο της Volkswagen AG (31%), ενώ μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους η συμμετοχή της θα ξεπεράσει το 50%.


Εν συντομία…

Σε αυτά τα 60 χρόνια, η Porsche έκανε πολλά και στον τομέα της περιβαλλοντικής προστασίας. Το 1996 έγινε η πρώτη εγκεκριμένη δοκιμή για εκπομπές ρύπων στην Ευρώπη (σε μοντέλο 911). Λίγο καιρό μετά δημιουργήθηκε ξεχωριστό τμήμα στην εταιρία που πραγματοποιεί δοκιμές εκπομπών ρύπων σε οχήματα άλλων κατασκευαστών. Τα τελευταία 15 χρόνια, η Porsche μείωσε την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα αυτοκίνητά της, κατά ένα μέσο ετήσιο ποσοστό της τάξης του 1,7%. Εως το 2012, η κατανάλωση καυσίμου στα Porsche πρόκειται να μειωθεί κατά 20% περισσότερο, με νέες τεχνολογίες κατασκευής κινητήρων και με το υβριδικό σύστημα που θα τοποθετηθεί στο Cayenne και στην Panamera.

Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x