Νέα μοντέλα

Ονειρο…

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Honda εντυπωσιάζει με τις πρωτότυπες μελέτες της αναφορικά με το μέλλον της αυτοκίνησης. Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λονδίνου που πραγματοποιήθηκε πριν μερικές ημέρες, η ιαπωνική μάρκα εμφάνισε ένα εντυπωσιακό διθέσιο, ανοικτό μοντέλο – roadster, που έχει χαμηλές εκπομπές ρύπων. Με το OSM, όπως λέγεται το μοντέλο, η Honda θέλει να αποδείξει ότι μπορεί να κυκλοφορήσει ένα σπορ αυτοκίνητο πάρα πολύ φιλικό προς το περιβάλλον, χωρίς να θυσιάζει σπορτίφ χαρακτηριστικά σχεδίασης και φυσικά επιδόσεις.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Honda εντυπωσιάζει με τις πρωτότυπες μελέτες της αναφορικά με το μέλλον της αυτοκίνησης. Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λονδίνου που πραγματοποιήθηκε πριν μερικές ημέρες, η ιαπωνική μάρκα εμφάνισε ένα εντυπωσιακό διθέσιο, ανοικτό μοντέλο – roadster, που έχει χαμηλές εκπομπές ρύπων. Με το OSM, όπως λέγεται το μοντέλο, η Honda θέλει να αποδείξει ότι μπορεί να κυκλοφορήσει ένα σπορ αυτοκίνητο πάρα πολύ φιλικό προς το περιβάλλον, χωρίς να θυσιάζει σπορτίφ χαρακτηριστικά σχεδίασης και φυσικά επιδόσεις.

Αλλωστε οι σύγχρονες μέθοδοι κατασκευής επιτρέπουν τέτοιου είδους εξελίξεις. Διακρίνεται από ομαλές καμπύλες και ακμές που τονίζουν το περίγραμμα το μοντέλου. Οι προβολείς ενσωματώνονται έξυπνα μπροστά, και εκτείνονται από το ρύγχος μέχρι το πάνω μέρος των θόλων των φτερών, ώστε να φαίνονται περισσότερο σαν τμήμα του αμαξώματος, ενώ μπροστά δεσπόζει μια καλόγουστη ευμεγέθης εισαγωγή αέρα. Στο πλάι εκείνο που παρατηρούμε είναι ότι το μικρό σχετικά παρμπρίζ αποτελεί φυσική συνέχεια του καπό, πράγμα που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο μπορεί να «σκίζει» τον άνεμο και να πατά καλύτερα στο δρόμο.

Διακρίνουμε επίσης καλής σχεδίασης ζάντες πολλών αχτίνων και ανασηκωμένο ελαφρώς τμήμα πίσω από τα καθίσματα τα οποία λογικά θα πρέπει να φέρουν roll-bar για προστασία από πιθανές ανατροπές. Βέβαια πρόκειται για πρωτότυπο μοντέλο γι’ αυτό και η Honda δεν τα τοποθέτησε. Στο πίσω μέρος η σχεδίαση είναι κυρτή, με τα φωτιστικά να εκτείνονται από τη μια άκρη έως την άλλη. Το τρίτο φως στοπ είναι ενσωματωμένο σε μια επίσης κυρτή γραμμή που χρησιμεύει ως αεροτομή, ενώ χαμηλά στο κέντρο βρίσκεται η μοναδική απόληξη της εξάτμισης.

Το σχέδιο βασίστηκε στη φιλοσοφία «Clean and Dynamic» (Καθαρό και Δυναμικό), χωρίς περιττές σχεδιαστικές εφαρμογές. Στο εσωτερικό διακρίνουμε αυτό το στοιχείο με τη συνεχόμενη σχεδιαστική ροή και τις μεγάλες καμπύλες. Εκτείνονται από τις πόρτες και δημιουργούν το πλαίσιο του ταμπλό και της κονσόλας. Όπως έκανε στο νέο Civic, η Honda χώρισε τα όργανα σε δύο τμήματα. Ακριβώς μπροστά από τον οδηγό βρίσκονται τα αναλογικά και στο βάθος τα ψηφιακά, συνθέτοντας μια τρισδιάσταση και φουτουριστική εικόνα με λαμπερό μπλέ χρώμα σε μαύρο φόντο.

Εν συντομία…

Απόλυτα ταιριαστά σε χρώμα είναι τα δερμάτινα καθίσματα και οι επενδύσεις των θυρών, με το χρώμα του πίνακα οργάνων, έχοντας λευκά ένθετα. Το σπορ τριάχτινο τιμόνι, με επίπεδη κάτω πλευρά, διαθέτει χειριστήρια για τον υπολογιστή ταξιδιού και το ηχοσύστημα, ενώ σχεδόν δίπλα είναι κεντρικά τοποθετημένος ο ημι-σειριακός επιλογέας ταχυτήτων, που συνδυάζεται και με μοχλούς αλλαγών πίσω από το τιμόνι. Ενσωματωμένο δε στον επιλογέα βρίσκεται ένα κόκκινο μπουτόν εκκίνησηςς.

Το Honda OSM σχεδιάστηκε στο κέντρο έρευνας και εξέλιξης της Honda στο Οφενμπαχ της Γερμανίας, όπως και τα Honda Small Hybrid Sports Concept (Γενεύη 2007) και Accord Tourer Concept (Φρανκφούρτη 2007). Δεν υπάρχουν σχέδια για την παραγωγή του, αλλά ποιος ξέρει…

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x