Νέα μοντέλα

Passat-εμπο…

Σε διάστημα ενάμιση μήνα οδήγησα το νέο Passat CC δύο φορές. Τη δεύτερη κατέγραψα πολλά χιλιόμετρα στο καντράν, με αρκετά στροφιλίκια και μεγάλες ευθείες. Και τις δύο φορές το αυτοκίνητο κινήθηκε αξιοθαύμαστα, διέθετε περίσσια δύναμη στην ανηφόρα για να τραβήξει το περίπου 2 τόνων αμάξωμα (1.920 κιλά για την ακρίβεια), δεν παρουσίαζε κλίσεις και εν γένει σε γέμιζε αυτοπεποίθηση στο δρόμο, ενώ προσέλκυε το μάτι των περίεργων. Οι πιο ψαγμένοι ρωτούσαν αν είναι το νέο Passat. Πρόκειται βέβαια για την τρίτη έκδοση του μεσαίου μεγέθους μοντέλου, μετά το 4θυρο Limousine και το station wagon Variant.

Σε διάστημα ενάμιση μήνα οδήγησα το νέο Passat CC δύο φορές. Τη δεύτερη κατέγραψα πολλά χιλιόμετρα στο καντράν, με αρκετά στροφιλίκια και μεγάλες ευθείες. Και τις δύο φορές το αυτοκίνητο κινήθηκε αξιοθαύμαστα, διέθετε περίσσια δύναμη στην ανηφόρα για να τραβήξει το περίπου 2 τόνων αμάξωμα (1.920 κιλά για την ακρίβεια), δεν παρουσίαζε κλίσεις και εν γένει σε γέμιζε αυτοπεποίθηση στο δρόμο, ενώ προσέλκυε το μάτι των περίεργων. Οι πιο ψαγμένοι ρωτούσαν αν είναι το νέο Passat. Πρόκειται βέβαια για την τρίτη έκδοση του μεσαίου μεγέθους μοντέλου, μετά το 4θυρο Limousine και το station wagon Variant.

Όμως η VW θα μπορούσε να αποφύγει τα χαρακτηριστικά CC που το συνοδεύουν, κι αυτό διότι χρησιμοποιούνται από την αυτοκινητοβιομηχανία για να υποδηλώσουν τα Coupe Cabriolet αυτοκίνητα με σκληρή αναδιπλούμενη οροφή. Η εξήγηση του τύπου Comfort Coupe αποτελεί απλά δικαιολογία. Χωρίς λογοπαίγνιο, το Passat CC σχεδιαστικά είναι γλύκα εξαιτίας της κλίσης του πίσω παρμπρίζ, των χρωμιωμένων στοιχείων (μάσκα, λωρίδες στο πλάι, εσωτερικός διάκοσμος κ.λ.π.) αλλά και των παραθύρων που δεν φέρουν πλαίσια. Χαμηλωμένο κατά 5 εκ. σε σχέση με το 4θυρο, μακρύτερο όμως και φαρδύτερο, σε κερδίζει.

Στην καμπίνα αισθάνεσαι πραγματικά αρχοντικά. Αιτία είναι η αίσθηση πολυτέλειας, με σπορ καθίσματα εμπρός και πίσω, μαλακά πλαστικά με διχρωμία στο ταμπλό και χρώμιο στην κονσόλα και τριγύρω. Γυρίζοντας το κλειδί στη μία ξαφνιάζεσαι θετικά, με τις βελόνες να τερματίζουν και να επανέρχονται στην αρχική θέση, κάτι που σε κάνει να ψυλλιάζεσαι τι μέλλει γενέσθαι. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1.8 lt TSI μόλις είχε τεθεί σε λειτουργία και ήταν έτοιμος να χαρίσει απλόχερα τα 160 άλογα ισχύος.

Το 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει πολύ καλή κλιμάκωση σχέσεων κι αυτό βοηθά ώστε η ροπή των 250 Nm να παρέχεται εύκολα από τις 1.500 σ.α.λ. μέχρι τις 4.200. Η επιτάχυνση κοντά στα 9 δευτερόλεπτα είναι υπεραρκετή για γρήγορες προσπεράσεις. Κι όσο για την τελική ταχύτητα των 222 χλμ./ώρα, δεν χρειάζεται να την πιάσεις. Το Passat CC πατά καλύτερα από τα άλλα Passat στο δρόμο, εξαιτίας των φαρδύτερων μετατροχίων και όταν κινείσαι στις στροφές αισθάνεσαι σαν αιλουροειδές.

Εν συντομία…

Η ανάρτηση ρυθμίζεται σε τρεις θέσεις: normal, comfort, sport, και συνεργαζόμενη με το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης σου αλλάζει ελαφρώς τη συμπεριφορά στο δρόμο. Για τη στάθμευση το ηλεκτρικό χειρόφρενο διευκολύνει αφάνταστα με λειτουργία auto hold ειδικά για εκκίνηση στις ανηφόρες (αποτρέπει και το ρολάρισμα). Οσον αφορά στο ESP για την ευστάθεια, διορθώνει τα λάθη, απενεργοποιείται με διακόπτη αλλά δεν συνίσταται σε μη έμπειρους οδηγούς (αν αισθάνεται κάποιος Ελληνας έτσι…).

Σε επίπεδο βασικού εξοπλισμού συναντούμε 6 αερόσακους, διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικές ευκολίες (παράθυρα, κλειδαριές, καθρέπτες), αισθητήρες φώτων – βροχής, ελαστικά με υλικό αντικλαταρίσματος κ.α. στην τιμή των 28.150 ευρώ. Διατίθενται κι άλλες εκδόσεις κινητήρων – εξοπλισμού και τετρακίνηση, με συν 6.000 ευρώ και πάνω.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x