Όταν οδηγείς ένα roadster, ένα κλασικό διθέσιο σπορ αυτοκίνητο με υφασμάτινη οροφή, πρέπει να κάνεις συμβιβασμούς. Αυτό μερικές φορές είναι δύσκολο επειδή ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις εταιρείες έχει φέρει πολλά μοντέλα στο προσκήνιο, συνεπώς η αγορά ενός τέτοιους αυτοκινήτου είναι «ψαγμένη». Οδηγώντας εδώ και μερικές ημέρες το Opel GT το βέβαιο είναι ότι δεν πέρασα απαρατήρητος επειδή το μοντέλο αυτό δεν πολυκυκλοφορεί. Και πώς να γίνει αυτό από τη στιγμή που ήρθαν στην Ελλάδα λιγότερα από 100 αυτοκίνητα μέσα σε ένα χρόνο.
Το Opel GT αναβιώνει μοντέλα Opel του παρελθόντος όπως το GT του 1960 που βασιζόταν σε σασί Kadett. Στο δρόμο αν δεν προσέξεις το σήμα Opel δεν καταλαβαίνεις ότι είναι της μάρκας – μέλους του ομίλου της General Motors. Παραπέμπει περισσότερο σε αμερικάνικο υπεραυτοκίνητο και λιγότερο σε ευρωπαϊκό, αλλά εντυπωσιάζει. Το μακρύ καπό φιλοξενεί έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που μεταδίδει την κίνηση στον πίσω άξονα μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου 5 σχέσεων. Το θετικό είναι ότι έχεις ένα ισχυρό πισωκίνητο αυτοκίνητο, όμως η κλιμάκωση στο κιβώτιο είναι πολύ σκληρή, ενώ λείπει και μια 6η ταχύτητα για τον αυτοκινητόδρομο.
Μια όμως και αναφέρομαι σε κίνηση εκτός πόλης, οφείλω να πω ότι με την ηχομόνωση δεν έμεινα ευχαριστημένος. Η υφασμάτινη κουκούλα αφού γυρίσεις χειροκίνητα το μοχλό, πρέπει να διπλωθεί επίσης με το χέρι στο πορτμπαγκάζ που ανοίγει με διακόπτη και μάλιστα πρέπει να την πιέσεις προς τα κάτω διότι είναι κάπως σκληρή. Επειτα κλείνεις το καπό αλλά πρέπει πάλι με το χέρι να πιέσεις τα δύο πλαϊνά μέρη της κουκούλας. Λίγο μπελαλίδικη δηλαδή διαδικασία που τρώει χρόνο και δεν αποφεύγει τους θορύβους που μπαίνουν στην καμπίνα.
Με υφασμάτινη οροφή δεν έπρεπε πάντως να περιμένω πολλά περισσότερα, αλλά ήθελα ηλεκτρικό άνοιγμα – κλείσιμο και όχι με το χέρι. Κατά τα λοιπά το κοκπιτ είναι αρκετά σπορτίφ, με χρώμιο στα όργανα, δίχρωμο δερμάτινο τιμόνι (με χειριστήρια ηχοσυστήματος) και καθίσματα (αυτοκίνητο δοκιμής), ενώ σε εξοπλισμό διατίθενται: 2 αερόσακοι, ραδιο-cd με 6 ηχεία, MP3 player, ηλεκτρικές ευκολίες (κλειδαριές, καθρέπτες, παράθυρα, κάθισμα οδηγού με ρυθμιζόμενο ύψος), ρυθμιστής ταχύτητας, κλιματισμός, θερμαινόμενο πίσω παρμπρίζ και φώτα ομίχλης. Τιμή πώλησης από 37.190 ευρώ.
Εν συντομία…
Το Opel GT φορά 2.0 lt κινητήρα 264 hp με υπερσυμπιεστή στις 5300 σ.α.λ. Εχει σταθερή ροπή 353 Nm μεταξύ 2500 και 5000 σ.α.λ., επιταχύνει σε 5,7 δευτ. με 230 χλμ/ώρα τελική ταχύτητα και μέση κατανάλωση 9,2 λίτρα βενζίνης/100 χλμ. Χαμηλά κάθεται το αμάξωμα και θέλει προσοχή μπροστά η ποδιά. Το φαρδιά μετατρόχια του δίνουν στιβαρότητα, ενώ η κατανομή βάρους 51:49% σε εμπρός/πίσω μέρος είναι ιδανική. Με τα συστήματα ευστάθειας και πρόσφυσης ενεργοποιημένα δεν ξεκινάς γρήγορα αποφεύγοντας την υποστροφή. Μπορείς να τα απενεργοποιήσεις με διακόπτη, αλλά θέλει χέρια παρά το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που σε κρατάει στο δρόμο. Ευχάριστο αρκετά οδηγικά, κάνει μπαμ αλλά δεν έχει θήκη ούτε για κινητό.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.