Οι λάτρεις των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων έχουν έναν ακόμα λόγο να χαίρονται. Η Ford παρουσιάζει σε λίγες ημέρες στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου του Λονδίνου, το Focus RS, το δεύτερο μοντέλο που χρησιμοποιεί το λογότυπο RS. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που συνεχίζει τη σπουδαία ιστορία των σπορ εκδόσεων της Ford, η οποία ξεκίνησε από τη Γερμανία στα τέλη της δεκαετίας του 1960 και εξαπλώθηκε σε όλη την Ευρώπη με το θρυλικό Escort RS 1600 του 1970. Το αυτοκίνητο που βλέπεται στις φωτογραφίες είναι αυτό που θα βρίσκεται στην έκθεση.
Επειδή όμως το αυτοκίνητο παραγωγής είναι ακόμα στο στάδιο της εξέλιξης, ενδέχεται να γίνουν ορισμένες μικροαλλαγές. Πάντως το γενικό περίγραμμα θα παραμείνει ίδιο και θεωρώ ότι είναι άκρως ενδιαφέρον. Σε αντίθεση με το Focus ST που το χρώμα λανσαρίσματος ήταν το πορτοκαλί, η Ford διάλεξε ένα φωτεινό πράσινο για το RS, τιμώντας την έκδοση του Le Mans Green της δεκαετίας του 1970. Σχεδιαστικά, το μπροστινό μέρος είναι δυναμικό αλλά όχι ακραίο. Το καπό με τις τομές φιλοξενεί λεπτές εισαγωγές αέρα που δεν εξέχουν άγαρμπα, η μάσκα περιλαμβάνει διακριτικά το λογότυπο, τα φωτιστικά είναι από σκούρο κρύσταλλο, οι προβολείς ομίχλης τονίζονται χωρίς να «βγάζουν μάτι», ενώ η τραπεζοειδής σχεδίαση της εισαγωγής αέρα (γνώριμη σε όλα τα νέα Focus) είναι σε μαύρο χρώμα και «τραβάει» την προσοχή.
Στο πλάι αναμφίβολα ξεχωρίζουν οι ελαφρώς φουσκωμένοι θόλοι των τροχών, που διαθέτουν στο πίσω μέρος τριγωνικούς αεραγωγούς με λογότυπο RS. Επίσης διακρίνουμε φλας τοποθετημένα στους καθρέπτες, ενώ χαμηλά παρατηρούμε μεγαλύτερα μαρσπιέ. Το μοντέλο της έκθεσης θα φορά 19άρες ζάντες αλουμινίου με ελαστικά χαμηλού προφίλ της Continental, αλλά το αυτοκίνητο παραγωγής μάλλον θα φέρει 17άρες. Στο πίσω μέρος εντυπωσιάζει ο μαύρος διαχύτης με δύο οβάλ απολήξεις εξάτμισης στις άκρες, ενώ ψηλά βρίσκεται η δυναμική αεροτομή που θυμίζει το αγωνιστικό Focus από τα ράλι.
Εξίσου ισορροπημένη είναι και η καμπίνα, με δίχρωμα μπάκετ καθίσματα Recaro, πενταλιέρες αλουμινίου και διακοσμητικά σε βουρτσισμένο αλουμίνιο και ανθρακονήματα στην κονσόλα. Το τριάχτινο τιμόνι, ο σπορ πίνακας οργάνων και ο κοντός λεβιές στο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων ολοκληρώνουν την προσεγμένη εικόνα του εσωτερικού.
Εν συντομία
Το Focus RS φορά τον γνωστό κινητήρα από το ST. Είναι ο πεντακύλινδρος turbo 2.5 lt αλλά αντί για 225 hp αποδίδει 300 hp, έχοντας νέους εκκεντροφόρους, νέα κυλινδροκεφαλή, νέα φλάντζα και νέου αυλούς εισαγωγής – εξαγωγής. Η Ford αναφέρει ότι η επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα θα είναι μάλλον κάτω από 6 δευτ. Το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης μπροστά κρατά την ισορροπία και το σύστημα διεύθυνσης έγινε πιο άμεσο.
Τοποθετήθηκαν: φαρδύτερο μετατρόχιο (4 εκ.), μακρύτερα ακροαξόνια, σκληρότερα ελατήρια και αμορτισέρ, πιο παχιά και μακρύτερη πίσω αντιστρεπτική δοκός, ενώ το σύστημα ευστάθειας δεν επεμβαίνει αμέσως για πιο σπορ οδηγικό στυλ. Τα «καλύτερα χέρια» αν το απενεργοποιήσουν μπορούν να παίξουν περαιτέρω.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.